Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: aart_roest
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 20, 2013 om 17:22Heeft het zin om bezwaar te maken tegen NS boeteKom op zeg. Het gaat over een station.
Een rijdende trein, vooral een aanstormende, heeft andere kenmerken.
Bijvoorbeeld dat er geen conducteurs met trawanten omheen lopen.
Zorg voor goede duidelijkwe maatregelen NS (of Pro Rail) en iedereen begrijt wat de bedoeling is.
Boetes moeten zoveel mogelijk worden uitgebannen. Zijn niet effectief. Ze leiden
alleen tot achterblijven van wel wenselijke maatregelen. -
Dec 20, 2013 om 16:39Heeft het zin om bezwaar te maken tegen NS boeteWat ik niet lees in de lezing van de "aangesprokene" is of de twee "onbekende vreemden" zich hebben geïdentificeerd als NS-medewerkers of politie-mensen. Als dat niet het geval is, vind ik het een uiterst zielige vertoning: een conducteur waarschuwt tegen iets wat onvoldoende aangegeven of belet is ("iedeeen doet het zo nu en dan"). En langzamerhand gaan de spoorbomen dicht ("regelt hij dat zelf voor het vertrek van zijn trein ?"). En dan komt hij met een boete.
Of je geeft een waarschuwing, en daarnaar zag het er oorspronklelijk naar uit.
Of je geeft een boete, maar dan moet je je (gezelschap) bekend maken.
Hier was én, én. En dat vind ik flauw, of zielig zoals ik het al noemde. Het lijkt me zeker wenselijk om deze gang van zaken bij de NS directie bekend te maken en dus een klacht in te dienen. Vooral de situatie, dat er vele anderen waren die hetzelfde deden en die niet werden bekeurd, terwijl er (mogelijk zelfs) drie personen beschikbaar waren, is meten met twee maten...! Flauw is inderdaad het minst schokkende negatieve oordeel dat hierover mogelijk is..
-
Feb 17, 2011 om 15:42reizen op saldo[quote=renate123 schreef op maandag 7 jun 2010, 09:40]Ik ben erachter gekomen dat eenmaal ingecheckt je niet op het zelfde station kunt uitchecken. Erg vervelend als je door omstandigheden toch onverhoopt naar huis moet. De NS zegt hier geen oplossing voor te hebben. Hebben meer mensen hier al ervaring mee.
Renate,
Het moet niet gekker worden. Je checkt onbedoeld in, omdat het paaltje op de looproute ligt en vervolgens moet je brieven gaan sturen en wachten tot je OV-Chipkaart weer wil werken. Ik heb het op andere plekken ook al eens gezegd: onze Tweede Kamer heeft zitten slapen toen ze deze reglementen goedkeurden. En het excuus van de NS is er ook een van totaal onvermogen. Dit soort klungel antwoorden wordt doorgaans gegeven door mensen die weinig inzicht en fantasie hebben om problemen te voorzien en bijvoorbaat uit de weg te gaan. Zij zijn mijjs inziens niet voor hun taak geschikt. Hier hoeven we toch geen genoegen mee te nemen ? We betalen harde EURI en krijgen een slap nonsense verhaal, dat niets oplost. Neen, je zal in de pen moeten, de PC aan de slag en nadenken en zoeken en werken om terug te krijgen wat ze je niet hadden mogen afpakken....
Ik zie het echt zo...
Met groet van
Aart -
Feb 17, 2011 om 15:34reizen op saldoFreya,
Dank voor je uitleg. Heel herkenbaar en ook heel goed bedoeld.
Gelukkig...! En ook goed dat je tracht je geld terug te krijgen na een fout. Voor mij had dit nooit zo mogen worden geaccepteerd door onze Tweede Kamer. Maar ja... Het is nu eenmaal zo geworden. En inderdaad: Iedere klacht helpt.
Ik schrijf in iedere klacht van mij erbij: "Het systeem werdt door uw organisatie bedacht en met uw goedvinden onderhouden. Van de door uw organisatie geboden mogelijkheden om fouten de corrigeren zal ik daarom, noodgedwongen, gebruik maken. En blijven gebruik maken. Bij mij staat een eerlijke uitkomst voorop."
Een statement laten horen, zo vaak mogelijk, kan mensen wakker maken voor verandering, ofwel "change".
Met groet van
Aart -
Feb 17, 2011 om 14:36reizen op saldoFreya,
Naar mijn mening leg je je te gemakkelijk neer bij de onzinnige toestand die door de bedenkers van het losstaande paaltje werd gecreëerd.
Moet ik nu met een loden jas aan gaan rondlopen en mijn OV-chipkaart er alleen maar uithalen als ik echt wil inchekken ? Voor mij is dit de wereld op zijn kop zetten. De paaltjes moeten of zo geplaatst zijn dat er geen verkeerde in- of uitlezingen kunnen voorkomen, of de computerprogramma's er omheen dienen zo te werken dat er een duidelijk resultaat ontstaat, namelijk het resultaat dat door de reiziger wordt gewenst. En dit zal hij dus moeten kunnen aflezen en beïnvloieden. Desnoods met twee of drie keer bewust de chip voor de lezer te houden.
Mijn mening blijft, deze ongewenste situatie moet aangepast. En er zijn er nog meer hoor...! Groet/Aart -
Feb 17, 2011 om 12:00reizen op saldoFreya,
Naar mijn mening mag het niemand tot nadeel strekken, dat hij niet weet op welke (vaak bestaand uit onlogische en idioot bedachte reeksen handelingen) wijze hij op een bepaald moment moet handelen. Er werd door de kaartjes uitgevers een nieuw systeem bedacht, dat veel zelfwerkzaamheid van de reizigers vraagt. Dan is voor mij een van de belangrijkste eisen, dat de reeks handelingen die wordt bedacht logisch, vanzelfsprekend en voor iedereen (ook IQ70) duidelijk is. Zoals je zelf al aangeeft is dit nu niet het geval. Hieraan moet nog steeds node iets gebeuren.
Groetjes, Aart -
Jul 16, 2010 om 15:04Zilvervisjes[quote=krisda schreef op dinsdag 13 jul 2010, 10:09]In mijn huis (bovenwoning) zitten zilvervisjes. Het is absoluut niet vochtig en ik ben ten einde raad, wie kan mij advies geven hoe ik ze kwijt kan raken?
Naast de al eerder geventileerde mening dat zilver(papier)visjes niet schadelijk zijn, kan ik mijn ervaringen stellen: Op zolder had ik, toen nog niet in plastic tassen verpakt, prenten (houtskooltekeningen en etsen) van kunstenaars en het koopcontract van mijn huis. In de loop der jaren hebben (zilver)papiervisjes hiervan meer dan de helft opgegeten. Vooral met het koopcontract ben ik toen erg voorzichtig geworden. Alles heb ik in plastic zakken verpakt. Ze zullen er nog wel zijn, maar ze berokkenen me nu geen schade meer.... -
Jun 13, 2010 om 12:47reizen op saldoSteeds blijkt weer dat er veel meer afspraken zijn dan in de publikaties voor reizigers worden vermeld. Jammer dat dan ook de hulpdiensten niet op de hoogte zijn.
Maar ik vind het allemaal eigenlijk nog een beetje erger dan dit. Deze afspraken zijn voor reizigers vaak alleen maar nadelig. Het stuit me tegen de borst dat je, nadat je iets hebt meegemaakt, met zo'n onpersoonlijke afscheepmethode (er bestaat ook nog dit regeltje) wordt opzijgezet. En dan vind ik niet dat "coulance" het goed maakt: de hele opzet deugt niet....! Met name de reizigersbonden en consumentenorganisaties moeten het hele systeem nog maar eens gaan beoordelen. Ik wil ze er, als ze dat wensen, gerust ook zelf in bijstaan, omdat ik inmiddels een groot aantal nuttige ideeën heb verzameld. -
Jun 7, 2010 om 17:04reizen op saldoHet is eigenlijk te gek voor woorden. Als je per ongeluk met je OV-chipkaart in je broekzak langs zo'n apparaat loopt, kun je ergens anders niet meer van het openbaar vervoer gebruik maken. Hoe bedoel je "je trein halen"...?
Je zou altijd meteen tariefloos moeten kunnen uitchekken. Of, en dat zou mijn voorkeur hebben, een zo'n onvolledig contract zou gewoon niet bestaan, moeten vervallen. Het stelt in feite toch ook niets voor ?
We moeten van die hysterie met vooruitbetalingen van waarborgdsommen af. Het hele bouwsel is nu doordrenkt met regeltjes die de eenvoud er uit halen en de doorzichtigheid belemmeren. Onnodig gecompliceerd, terwijl steeds weer gemaakte regels blijken te bestaan, die nog nooit voorheen werden bekendgemaakt. Niemand kan aan iemand van 75 meer uit leggen hoe het reizen werkt. Terwijl zij toch de hoofdmoott van de reizigers buiten de spits uitmaken. /Aart