Antwoorden gegeven door: ad en lia
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 26, 2021 om 12:02Opel onstar
Op 26 september 2017 kocht ik bij Van Mossel OPC te Roosendaal een nieuwe Opel Crossland-X. Het was toen een heel nieuw type en model, met een heel bijzondere uitrusting n.l. Opel OnStar. Het gebruik van Opel Onstar werd mij 1 jaar gratis aangeboden. Ik heb het contract na dat jaar niet verlengd.
Op 1 januari 2021 is er een einde gekomen aan de ondersteuning van Opel OnStar. Opel bood voor mij en mijn Opel Crossland-X geen alternatief.
Na de uitzending van Kassa heb ik op 24 februari 2021 Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk een compensatie voor het gemis en de waardevermindering gevraagd door mij begroot op €500,-
Nadat in de uitzending van Kassa van zaterdag 28 augustus 2021 bekend was gemaakt dat 2 Opel-rijders inmiddels met hun Opel-dealer tot een schikking waren gekomen, heb ik Van Mossel OPC te Roosendaal gerappelleerd. Ik heb opnieuw op de compensatie van €500,- aangedrongen en gesteld dat ik de reactie zou mee laten wegen in mijn reeds gemaakte onderhoudsbeurtafspraak van 16 september 2021.
Op 7 september 2021 liet Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk weten dat zij bereid waren mij voor een bedrag van €250,- te compenseren. Ik heb dit voorstel afgewezen en mijn claim verlaagd naar € 400,-
Op 16 september 2021 ging Van Mossel akkoord met mijn voorstel tot compensatie van €400.-voor het niet kunnen gebruiken van Onstar en de mogelijke waardevermindering van mijn Opel Crossland X bij verkoop of inruil van het voertuig Deze regeling werd overeengekomen tegen finale kwijting en Van Mossel erkende hiermee op geen enkele wijze aansprakelijkheid.
Voor de goede orde: de reeds gemaakte onderhoudsbeurt afspraak van 16 september 2021 is naar mijn tevredenheid uitgevoerd.