Antwoorden gegeven door: agapon1951
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 21, 2024 om 13:10Keukenmessenregelmatig aanscherpen met een slijpsteen kun je vrijwel ieder mes (geen katrtel) scherp houden en voor gebruik even aanzetten op een aanzetstaal. Gebruik a jaren een slijpsteen en is effectief. Mijn voorkeur voor messen gaan wel NIET flecibele messen, over het algemeen troep.
-
Oct 18, 2024 om 18:58Betalingsherinnering PostnlDe veroorzaker, is de verzender, die heeft immers te weinig gefrankeerd. De ontvanger is m.i.z.dan ook niet aansprakelijk te stellen. Kaart adres weg werken en retour afzender - hahahaha
-
Oct 14, 2024 om 15:56Bedrijf factureert zonder mij te voren inf over de kosten, mag dat?ACM CONSUWIJZER:
Wat zijn onderzoekskosten? (ACM CONSUWIJZER)
Als u iets laat repareren, is vaak niet meteen duidelijk wat er precies mis is met het product. Daarom is het normaal dat de reparateur eerst onderzoek doet. Daarna kan hij beter inschatten wat er precies moet gebeuren. En hoeveel dit gaat kosten. Voor dit onderzoek mag de reparateur onderzoekskosten in rekening brengen. Dit moet hij vooraf aan u melden.
Blijkt uit het onderzoek dat het product niet gerepareerd kan worden? Of wordt de reparatie zo duur dat u besluit om het product niet te laten repareren? Dan mag de reparateur u nog steeds de onderzoekskosten in rekening brengen. Maar alleen als hij dat vooraf heeft gemeld.Wat zijn voorrijkosten?
Moet de reparateur bij u thuiskomen om iets te repareren? Dan moet hij daarvoor reiskosten maken. Dit worden voorrijkosten genoemd. De reparateur mag deze kosten bij u in rekening brengen. Hij moet dit wel vooraf aan u melden.
-
Sep 25, 2024 om 13:42Factuur onterecht ontvangenHeb iets dergelijks ook meegemaakt. M.i.z. behoort een bedrijf van tevoren aan te geven wat zij voor kosten in rekening brengen. Zijn zelfs verplicht dit aan te geven dat het niet kosteloos is. Men probeerde m.i. op een soortgelijke manier te pakken. Ook de vraag op kantoor of er gekeken kan worden naar een lekkage dak. Er werd niets vermeld en gezegd, dan neem je aan dat er een prijsopgave kan worden gedaan nadat de controle is geweest en vooraf een inspectie ook geattendeerd wordt op de kosten indien dit van toepassing is. Daarna komt een wel of niet werkopdracht om aan de slag te gaan en inzicht iis gekregen in de kosten. Heb gewoon geweigerd te betalen ook vanwege de slechte inspectie waarbij de nokken van huis overgeslagen werden. Waar uiteindelijk de lekkage zat. Wat U beschrijft is daarnaast een regelrechte wanprestatie met doel tot verrijking van desbetreffende persoon. Niet betalen en verder laten intimideren. Indien in bezit RenB neemt iets dergelijks soms op zich aangezien het hier om een bedrag van boven de 100 euro gaat. .
-
Sep 16, 2024 om 17:46De verzekering van een pakket bij Post.nl is gebakken luchtEen bewijs van de aankoop van dit dure boek....??? Bewijs aantonen en vervolgens de baksteen verzonden hebbende???
Het is gewoon moeilijk aan te tonen dat er een boek inderdaad verzonden is.
Neem aan dat er wel een verzendbewijs aanwezig, dat zou moeten volstaan, maar geeft nog steeds niet aan wat de inhoudt was en is.
Bij mogelijke volgende zendingen door de Postnl het bewijs tonen met een omschrijving op het verzendbewijs, getkend door de verzender.
Cosumentenbond: Binnenlandse post wordt als vermist beschouwd als:
- De post niet is bezorgd.
- En de post niet binnen 30 dagen na de verzending kan worden opgeleverd.
De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.
meld je klacht: Als je een aangetekende brief stuurt, krijg je een track & trace code. Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden.
Komt je pakketje niet aan? Klaag dan bij PostNL. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrief.
-
Sep 11, 2024 om 12:06Account niet geven van bestellingBuitenlandse bedrijven nooit vooraf betalen, maar achteraf, is dit niet mogelijk NIET DOEN kans is aanwezig, zoo ook hier, dat je achter het net aan het vissen bent. Kunt proberen via IDEAL een terug boeking te verkrijgen, maar of dit door hen wordt gedaan, is waarschijnlijk onmogelijk anders kun je alle boodschappen terug gaan boeken. Niet gevraagd is altijd misgeschoten.
-
Sep 11, 2024 om 12:02Afwijzing huurwoningHet matchen van buren - heeft dit betrekking op eigen gedrag of dat van de mogelijke buren (is niet duidelijk). .
Lijkt mij verder dat er inhoudelijk meer toelichting dient te worden gegeven over het hoe en waarom. Deze woning blijft m.i.z. onbewoond als dit het beleid is over buren, immers die overlast zal er altijd blijven en bestaan. Als er overlast is behoort de woningbouw in te grijpen bij deze buren aangezien een ieder recht heeft op een genot normale bewoning van een huis.
Het is echter niet duielijk mfo dit aan eigen gedrag ligt of aan de eventuele toekomstige buren. -
Sep 9, 2024 om 15:29Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?CU023 dit werkt simpel, verzender is verantwoordelijk. Er is geen bebwijs van fraude zo als U dat noemt.
Het gebeurt wel vaker dat pakketjes WEL veroznden worden maar niet aankomen, of afgegeven op geheel ander adres. Bij mij (Alkmaar) werd paketje bezorgd in Bergen. In dit geval DHL. U geeft aan om een verklaring af te geven, doet U het niet kan ook gesteld worden dat het wel aangekomen is en U doet alsof dat niet het geval is. -
Sep 9, 2024 om 15:20Afspraakkosten bij tandartsOf dit normaal is??? In mijn beleving is dat het niet en wel om de volgende redenen.
Als je een behandeling krijgt van een tandarts zijn er rekeningen aan verbonden. In deze berekeningen zitten zowel de vaste als aanvullende kosten m.a.w. in de behandeling zitten al alle bijkomende kosten verrekend. Net als in de winkels. Je gaat naar winkel koopt een produkt daarbij inbegrepen zijn de personeelskosten, opslagkosten, transportkosten enz en worden dus verrekend met het doorberekenen in de kostprijs die je betaald in de winkel. Lijkt mij dan ook niet terecht dat bovenstaande doorberekend wordt, maar tweemaal in feite in rekening worden gebracht. -
Aug 28, 2024 om 18:27Mogen reviews door de ontvanger worden verwijderd, als ze niet welgevallig zijHet lijkt mij als U fatsoenlijke bewoordingen hebt gebruikt en het ebdrijf zich daar niets van aantrekt. lijkt mij dat het bedrijf iets te verberen heeft. I.p.v. te bedreigen met advocaat ahd het ook eens naar de klachten kunnen gaan luisteren en kijken of deze terecht zijn. Indien terecht tja zou als bedrijf dan niet de kop in het zand steken maar de goede naam proberen te blijven beouden. Niet terecht persoonlijk zou ik dan ok zeggen waar bent |U mee bezig, niettemin overleg plege.n