Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: akke2103
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 3, 2012 om 11:37NUON en torenhoge voorschotnotahallo Yari.
NUON werkt wel vaker(meestal) met verkeerde informatie , als het gaat om de meterstanden.Je geeft netjes op wat je meterstanden zijn en hun zetten een schatting stand op de nota. Zo ook bij mijn dochter. die moest €5000,+ bij betalen.Dat klopte natuurlijk niet , tenzij ze de hele wijk voorzien had van warmte.
De vorige bewoner van dat huis had een nieuwe meterkast laten plaatsen door Eneco en was bijna nooit thuis , dus de standen stonden heel laag. maar de bewoner daarvoor had waarschijnlijk NUON gehad , dus die(nuon) wisten niets van die meterwissel. Maar dat doet er niet toe.Alle bewijzen waren aanwezig, zowel bij mijn dochter als de verhuurder.Die had ook netjes alles genoteerd.Mijn dochter heeft 1 1/2 jaar in dat huis gewoond en over het eerste volle jaar kregen ze geld terug. over het halve jaar daarna moesten ze die €5000,+ betalen.Bellen , mailen, schrijven hielp niet.Wat wel kwam was een nota van een incasssobur. Intrum Just.met nog eens €1000, er overheen intussen.Omdat ik lid ben van een Juridische site , heb ik alles even uitgezocht en brieven met bewijs materiaal(begin/eindstanden) opgestuurd naar de NUON en naar het Incassobu. hetzelfde.met het verzoek aan de laatste om geen acties meer te ondernemen totdat NUON alles had recht gezet. Ik had ook de hele factuur uitgeplozen en berekend. zelfs het hoogste tarief(volgens mij zat mijn dochter in het lage tarief) en ik kwam op mogelijk bij betalen +/-€ 250,00.of geld terug!. van NUON geen reactie gehad. incassobur. heeft nog eens geinformeerd hoe de stand was. duidelijk. niks comma nada.Ook ikzelf heb in een ver verleden zo'n probleem gehad en kwam er jaren later achter dat ik ruim €700,00 teveel heb betaald. was niet meer terug te halen. dus om van het incassobur. even af te zijn, met de vermelding dat het eerst uitgezocht moet worden ,moet je naar hen ook bewijsmat. sturen dat de NUON fout is. Het is even wat werk maar het resultaat zal er zijn. mocht het voor een rechter komen , die zal hiervan smullen. Die zijn al die maatschappijen en providers spuugzat met hun foute/onduidelijke nota's. veel succes -
Feb 3, 2012 om 11:02KPN 0900 Kosten Klantenservicehallo,
als je klant van KPN bent kun je gratis (volgens hun site) naar 06-24001200 bellen.
nu weet ik niet of dat ook is als je alleen internet hebt. i.i.g. wel als je ook bellen hebt van KPN. ik heb ook moeten zoeken om dit te vinden want het wordt nergens op papier vermeld. daarop staat, voor vragen . bel; 0900..... hou je eerst volgende faktuur in de gaten nadat je hun hebt gebeld via het 06 nr. als daar geen kosten voor gerekend worden is het oke. intussen ben ik alweer weg bij KPN(binnen 1 maand)door dat er geen spullen geleverd werden of wel spullen waar ik verzendkosten voor moest betalen . terwijl ik geen verzendkosten had. 3 keer bevestigd telefonisch. Verder lig ik nog in conclave met de KPN i.v.m. abonn.kosten. omdat ik bellenonbeperkt altijd had aangevraagd, en bevestigd kreeg per mail, maar zij alleen avond en weekend in het contract hadden gezet die ik 2 weken later kreeg. ook daarvoor contact gehad(via 0900nr omdat ik nog niet het gratis nr had gevonden) 4 keer bevestigd gekregen dat het wel (altijd was) me geen zorgen hoefde te maken. maar op de faktuur die 3 weken na de aansluiting al kwam stond het ook verkeerd. kon niet gewijzigd worden , en ik zat met een grote tel.rek. die ik dus niet ga betalen natuurlijk. ik heb het zwart op wit staan en het is hun fout.alle telefoonkosten naar hun 0900nr. heb ik ook geclaimd. ik wacht nog op antwoord. gooi het desnoods voor de rechter die de profiders/energiem. spuug zat is met die verkeerde/onduidelijke nota,s.ik ben namelijk lid van een juridisch site.daar staat dit allemaal op. -
Feb 3, 2012 om 09:59Simpel komt geschillencommissie uitspraak niet na!beste Waltera.
om de kosten/maningen van het incassobureau tegen te houden, moet je het incassobur. even een brief schrijven met de bewijsstukken(uitspraak gerschillencom.) dat het contract met terugwerkende kracht is beeindigd per die datum en zij geen recht hebben om nog nota's te sturen. Dat zij daarvoor maar even met Simpel contact op moeten nemen. bij mijn dochter werkte dat
groet akke