Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: andrev
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 9, 2012 om 11:19per abuis boeking reisbureauBeste Ingrid,
Wij hebben de zaak gewonnen!
Het boekingsysteem van Arke/Tui kan op dit vlak absoluut niet door de beugel.
Diverse mensen hebben problemen met boekingen via internet bij Arke/Tui. De overeenkomst in diverse verhalen is dat er bij de klant niet duidelijkheid is dat hij een boeking zou hebben verricht. De Tweede overeenkomst is dat Arke van mening is dat terwijl betaling is mislukt en geen getekende orderbevestiging is geplaatst, deze meent dat er toch sprake is van een overeenkomst. Ten derde is in sommige gevallen de klant nog eens minderjarig ook. Tui, eerst alle helpdeskmedewerkers daarna ook de huisjuristen alsmede het deurwaarderskantoor hebben volgehouden dat de bewijslast voor een boeking niet bij Tui zou liggen, maar bij de klant. Ofwel de klant zou moeten bewijzen dat er geen sprake is van een boeking. Ik vond de zaak dermate belachelijk, zowel juridisch als volgens de normen van fatsoen, dat ik een kennis heb geholpen de zaak voor de rechter uit te vechten. De rechter heeft overduidelijk geoordeeld dat de bewijslast bij TUI ligt, om te bewijzen dat er sprake is van een boeking. Alle gemaakte facturen en reisbevestigingen en emailbevestigingen door TUI, zijn ( zo is geoordeeld door de rechter) geen bewijs van boeking!
In uw geval geval geld ook hetvolgende: Een minderjarige mag rechtshandelingen verrichten die gebruikelijk zijn voor iemand van zijn leeftijd in het dagelijks verkeer. Ik denk dat iedereen kan begrijpen dat het niet in de lijn van dagelijkse rechtshandelingen ligt voor een 11 jarige ligt om zelfstandig een vliegreis te boeken.
U kunt van ons de jurisprudentie verkrijgen om alsnog uw geld terug te halen indien u heeft betaald. Eventueel kunt u indien Arke weigert terug te betalen kunt uw gegevens bij ons aan melden, als er genoeg aanmeldingen zijn kan er collectief een zaak gestart worden. Met de jurisprudentie in handen zal het winnen eenvoudig zijn, indien TUI het uberhaupt zo ver laat komen. Ik heb er nog steeds hoop op dat TUI zijn conclusies trekt en zijn boekingssysteem gaat wijzigen en voortaan anders met klanten omgaat.
Ik hoor graag iets van u!
mvg
Andre Vogelaar 06-53802978 -
Mar 9, 2012 om 10:35Per ongeluk twee keer dezelfde reis geboekt. Betalen?Het boekingsysteem van Arke/Tui kan op dit vlak absoluut niet door de beugel.
Diverse mensen hebben problemen met boekingen via internet bij Arke/Tui. De overeenkomst in diverse verhalen is dat er bij de klant niet duidelijkheid is dat hij een boeking zou hebben verricht. De Tweede overeenkomst is dat Arke van mening is dat terwijl betaling is mislukt en geen getekende orderbevestiging is geplaatst, deze meent dat er toch sprake is van een overeenkomst. Tui, eerst alle helpdeskmedewerkers daarna ook de huisjuristen alsmede het deurwaarderskantoor hebben volgehouden dat de bewijslast voor een boeking niet bij Tui zou liggen, maar bij de klant. Ofwel de klant zou moeten bewijzen dat er geen sprake is van een boeking. Ik vond de zaak dermate belachelijk, zowel juridisch als volgens de normen van fatsoen, dat ik een kennis heb geholpen de zaak voor de rechter uit te vechten. De rechter heeft overduidelijk geoordeeld dat de bewijslast bij TUI ligt, om te bewijzen dat er sprake is van een boeking. Alle gemaakte facturen en reisbevestigingen en emailbevestigingen door TUI, zijn ( zo is geoordeeld door de rechter) geen bewijs van boeking!
U kunt van ons de jurisprudentie verkrijgen om alsnog uw geld terug te halen indien u heeft betaald. Eventueel kunt u indien Arke dit weigert uw gegevens bij ons aan melden, als er genoeg aanmeldingen zijn kan er collectief een zaak gestart worden. Met de jurisprudentie in handen zal het winnen eenvoudig zijn, indien TUI het uberhaupt zo ver laat komen. Ik heb er nog steeds hoop op dat TUI zijn conclusies trekt en zijn boekingssysteem gaat wijzigen en voortaan anders met klanten omgaat. -
Dec 7, 2011 om 21:58per abuis boeking reisbureauHoe is de kwestie tussen u en Arke afgelopen? Ik voer voor een collega omtrent een soortgelijke zaak met Arke de kwestie uit voor de kantonrechter. Ook bij ons speelt het bewijslast verhaal een grote rol. Wie moet er bewijzen. Moet Arke bewijzen dat er sprake is van een (legitieme boeking)? Of moet zoals Arke stelt de "boeker"maar bewijzen dat hij niet geboekt heeft! Dat laatste is natuurlijk onmogelijk. Arke weigert internetformulieren te overhandigen. Mogelijk kunt u indien wij in het gelijk worden gesteld u betaling terughalen middels de jurisprudentie die volgt.
mvg
Andre