Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: antoine55
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 13, 2011 om 09:32Begrafenis[quote=toon59 schreef op dinsdag 13 dec 2011, 08:43]antoine55 maandag 12 dec 2011, 13:28
Vrijstelling uitvaartverzekering bij Box 3
De waarde van een uitvaartverzekering of een andere overlijdensrisicoverzekering is tot € 6.703 vrijgesteld.
Deze vrijstelling geldt sinds 1 januari 2010 ook voor het banksparen. U moet daarbij een bedrag sparen op een geblokkeerde rekening voor de uitvaart van uzelf, uw partner of een bloed- of aanverwant.
Deze waarde hoeft u dus niet mee te tellen in uw aangifte bij vermogen, Box 3.
Dit kunt u bij elke verzekeraar en/of bank regelen
Dit is het enige juiste antwoord !!!!!!!!!!!
BANKSPAREN, maar er is, volgens mij, nog geen bank die dit aanbiedt.
De belastingwetgeving biedt dus wel deze mogelijkheid! Dat banken deze niet (willen) aanbieden is natuurlijk dan ook raar. Maar wellicht zijn hun andere financiële diensten zoals het verkopen van overlijdensrisico-/uitvaartverzekeringen veel lucratiever. De consument wordt hier dan ook door de belastingwetgeving op een verkeerd spoor gezet c.q. voor de gek gehouden. De overheid biedt een mogelijkheid, maar de belastingbetaler kan er geen gebruik van maken, want die mogelijkheid is er in de praktijk helemaal niet. Wellicht iets voor Kassa om aandacht aan te besteden? -
Dec 12, 2011 om 13:28BegrafenisVrijstelling uitvaartverzekering bij Box 3
De waarde van een uitvaartverzekering of een andere overlijdensrisicoverzekering is tot € 6.703 vrijgesteld.
Deze vrijstelling geldt sinds 1 januari 2010 ook voor het banksparen. U moet daarbij een bedrag sparen op een geblokkeerde rekening voor de uitvaart van uzelf, uw partner of een bloed- of aanverwant.
Deze waarde hoeft u dus niet mee te tellen in uw aangifte bij vermogen, Box 3.
Dit kunt u bij elke verzekeraar en/of bank regelen -
Aug 10, 2011 om 14:07KPN e-mail only abonnement stop!Het schijnt dat er ook nog prijsverschillen zijn in hetzelfde soort abonnement, hoe kan dat? Bij mij is de prijsverhoging bijna 125%. Zie de KPN brief hieronder.
En ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider
______________________________________________________________
Geachte heer.....,
U heeft al geruime tijd een Email only Plus abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u €2,95 per maand. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adressen gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.
U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u vanaf 10 september automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Extra abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 7,- per maand.
Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.
Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice -
Aug 10, 2011 om 13:58Email only wordt KPN email-only basis verhoging 86%Het is nog erger, de prijsverhoging is geen 86%, maar 225%!, zie brief KPN hieronder.
Ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider!
______________________________________________________________
Geachte heer.....,
U heeft al geruime tijd een Email only Plus abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u €2,95 per maand. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adressen gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.
U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u vanaf 10 september automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Extra abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 7,- per maand.
Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.
Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice