Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: arnt
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 25, 2017 om 14:28Houdbaarheidsdatum supermarkt producten vaak moeilijk te vindenCOOP Odoorn heeft standaard een vergrootglas op het winkelwagentje.
-
May 26, 2015 om 20:54Bedraad internetAurora1 en Ron530:
Inmiddels is hulp aan huis van seniorweb langs geweest en had het probleem in 3 minuten opgelost. Wat denk je, overeenkomstig het advies van Ron530 in apparaatbeheer de Real Tek verbinding verwijderen en vervolgens de computer opnieuw opstarten. Er volgt "nieuw apparaat ontdekt" en de netwerkkaart wordt geacitiveerd en het stuurprogramma er bij gezocht.
Nogmaals dank voor alle adviezen, die zeer leerzaam waren en uiteindelijk toch nog het gewenste resultaat opleverde.
Met vriendelijke groet,
Arnt -
May 26, 2015 om 10:19Bedraad internet[quote=aurora1 schreef op maandag 25 mei 2015, 23:28]Tsjaa, uhm.... dan weet ik even niets meer te bedenken....
Aurora1: Desalniettemin is er al met al redelijke vooruitgang geboekt en ik kan leven met die anderhalve minuut vertraging bij het opstarten.
Nogmaals mijn dank voor uw leerzame suggesties, waarvan ik heel wat heb opgestoken.
Met vriendelijke groet,
Arnt -
May 25, 2015 om 23:11Bedraad internetAurora1: U bent niet voor één gat te vangen merk ik wel. ;-)
Ik heb achtereenvolgens
De Experia Box 2 minuten stroomloos gezet: geen resultaat.
Een harde reset uitgevoerd (nu brand het wireless lampje weer, maar dat is OK): geen resultaat.
Firewall uitgeschakeld: geen resultaat.
Externe HD, Printer en hoofdtelefoon losgekoppeld: geen resultaat. -
May 25, 2015 om 11:51Bedraad internet[quote=ron530 schreef op maandag 25 mei 2015, 11:36]Ik heb het proefondervindelijk met mijn ethernet adapter gedaan, apparaat verwijdert en na opstarten werd de adapter opnieuw geinstalleerd. De TP-LINK 150 Mbps Wireless N Adapter is geen onboard uitvoering dus in het uiterste geval kunt u die uit de pc verwijderen maar daarvoor moet de kast wel open.
Ik begrijp het toch nog niet helemaal, bedoelt u met verwijderen hetzelfde als installatie ongedaan maken? En moet dat met beide adapters uitgevoerd worden? -
May 25, 2015 om 11:11Bedraad internetAurora1: De test met uitgeschakelde wireless verbinding op de Experia Box lost het probleem niet op. Daarna de ethernet kabel vervangen door de originele kabel, ook dat maakt geen verschil.
ron530: In apparaatbeheer => netwerkadapters => TP-LINK 150 Mbps Wireless N Adapter
rechts klikkend => keuzemenu:
Stuurprogramma's bijwerken ...
Inschakelen
Installatie ongedaan maken
Zoeken naar gewijzigde apparaten
Eigenschappen.
Staat dus al uitgeschakeld of bedoelde u "Installatie ongedaan maken" ?
Bij de ethernet adapter heb ik dezelfde keuze mogelijkheden. Als ik beide adapters verwijder d.m.v. installatie ongedaan maken en vervolgens de computer opnieuw opstart, wordt dan de adapter met de oorspronkelijke instellingen automatisch geïnstalleerd?
Gezien de eerdere waarschuwing van Aurora1 om niet met de netwerkadapters te gaan rommelen, ben ik daar enigzins huiverig voor. -
May 25, 2015 om 10:43Bedraad internetAurora1: Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik de knopjes aan de zijkant van de Experia Box over het hoofd heb gezien. In mijn handleiding bijlage A pag.46 heb ik nu ook de betekenis gevonden.
Inmiddels heb ik het draadloze signaal (Wi-Fi) op de Experia Box uitgeschakeld, het groene Wireless lampje is uit.
Ik ga nu testen of dat het probleem oplost. -
May 24, 2015 om 23:22Bedraad internetAurora1: Als ik op "klik hier" klik wordt een installatie handleiding gedownload. Echter als ik naar pag. 40-41 wil gaan, krijg ik de melding dat die pagina's niet bestaan. Laatste pagina 30.
Overigens op mijn witte Experia Box V8 kan ik maar 1 knopje vinden, namelijk power on/off.
Ik heb MBAM gedraaid. Er werden weliswaar 3 potentieel ongewenste items gesignaleerd die ik heb verwijderd, maar een herstart van de computer leverde geen verandering v.w.b. de internetverbinding op.
Ik gebruik mailwasher al jaren, maar er komen toch nog fishing mails binnen van ING en ABN/AMRO die Eset niet oppakt en mailwasher weliswaar ook niet, maar daar kan ik ze nog handmatig op de zwarte lijst zetten. (Dat helpt natuurlijk niet veel, want de afzender of het domein verandert steeds, maar dan kan ik toch verhinderen dat ze binnen komen in mijn postprogramma).
Als ik het goed begrijp heeft u met uw V9 box toch min of meer hetzelfde probleem en dientengevolge ook een extra wachttijd voor de verbinding met internet tot stand komt.
Tenslotte, mogelijk is het probleem niet oplosbaar en dat is aan een kant wel frustrerend, maar anderzijds is het ook een "luxe" probleem, want anderhalve minuut wachten op verbinding is nou niet direct een halszaak.
Desalniettemin ben ik u dankbaar voor uw inspanningen en ik waardeer dat ook bijzonder.
Ik heb nog één ijzer in het vuur, namelijk een aanvraag voor thuishulp van seniorweb.
Mocht dat de oplossing brengen dan zal ik u daarvan desgewenst in kennis stellen.
Met vriendelijke groet,
Arnt -
May 24, 2015 om 10:59Bedraad internetAurora1: Dank voor uw reactie en uw geduld met een oude man ;-)
Ik zie geen kans om wifi uit te schakelen, maar dat had voorheen ook geen invloed dus die stap moet ik even overslaan. Pagina 41 van de handleiding gaat over e-mail en mijn KPN, is het de bedoeling dat ik daarmee aan de slag ga?
Het verplaatsen van de ethernetkabel in de Experia box maakt geen verschil.
De andere computer is ook bedraad aangesloten en beide computers starten alleen op met twee programma's namelijk ESET smart security en Mailwasher. De tijd die computer nummer 2 nodig heeft om verbinding te maken met het internet is minder dan 3 seconden.
Beide computers vermelden in het netwerkcentrum dezelfde verbindingen, namelijk draadloze verbinding (uitgeschakeld) en LAN verbinding Netwerk 2 (ingeschakeld).
Vermeldenswaard is wellicht dat op de Experia box het Wireless lampje groen brandt, gezien het feit dat op beide computers de draadloze verbinding op uitgeschakeld staat.
(Ik heb wat problemen met kopiëren en plakken, mogelijk is dit de derde keer dat ik reageer; het tekentje "kleiner dan" was het probleem) -
May 24, 2015 om 10:51Bedraad internetAurora1: Dank voor uw reactie en uw geduld met een oude man ;-)
Ik zie geen kans om wifi uit te schakelen, maar dat had voorheen ook geen invloed dus die stap moet ik even overslaan. Pagina 41 van de handleiding gaat over e-mail en mijn KPN, is het de bedoeling dat ik daarmee aan de slag ga?
Het verplaatsen van de ethernetkabel in de Experia box maakt geen verschil.
De andere computer is ook bedraad aangesloten en beide computers starten alleen op met twee programma's namelijk ESET smart security en Mailwasher. De tijd die computer nummer 2 nodig heeft om verbinding te maken met het internet is