Antwoorden gegeven door: arodrquin
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 9, 2005 om 16:43Storende ruisIs het meestal in de middenspeaker, of alleen maar in de middenspeaker? Als het alleen de middenspeaker is, dan is die waarschijnlijk kapot. Probeer die los te koppelen, als je dan nooit ruis meer hoort dan kun je het beste die middenspeaker laten vervangen.
-
Mar 9, 2005 om 09:59moet ik multikabel betalen?
Als je weer iets hoort van Interim Justitia kun je het beste het verhaal (opnieuw) op papier zetten en met bewijsstukken AANGETEKEND MET ONTVANGSTBEVESTIGING sturen. Maak duidelijk dat het wat jou betreft daarmee afgerond is, dan hoef je ook niet verder op hen te reageren (ze hebben namelijk dan geen poot om op te staan).
Wat betreft die 50 euro, probeer met multikabel te bellen en de zaak uit te leggen en vragen om een creditnota. Noteer de naam van diegene met wie je gesproken hebt, en als diegene een creditnota toezegt en je die niet binnen een paar weken ontvangt, zet dat zelf op papier en stuur het aangetekend met ontvangstbevestiging naar hen op.
Kabelbedrijven zijn een drama, zorg dus dat je dossier goed op orde is...
-
Mar 8, 2005 om 18:10schadevergoeding UPC
Schadevergoeding betalen ze niet, tenzij je ze echt voor de rechter sleept (dreigen alleen helpt niet). Reken je dus niet rijk...
Ik kan je daarom alleen adviseren om de overeenkomst aangetekend met ontvangstbevestiging te ontbinden omdat ze niet datgene leveren wat ze je beloofd hebben. Of... je moet geduld hebben en hopen dat het wel goed gaat. Bij UPC kan het twee kanten op: (1) het gaat goed, of (2) het gaat fout en dan heb je maanden/jaren last van ze.
-
Mar 8, 2005 om 18:07vochtplekken
Heb je geen garantie? Zo te horen is het werk niet goed gedaan. Vocht kan altijd je last opleveren, als het geen vochtvlekken zijn dan is het wel schimmel. Ik zou er wel wat aan laten doen (gratis omdat het de laatste keer duidelijk niet goed is gedaan).
-
Mar 8, 2005 om 17:59Diverse vragen over digitale telefonie van UPC.
UPC zal je niets vergoeden tenzij je een rechtzaak tegen ze aanspant. Geloof me, je bent niet de enige die schade heeft opgelopen door hun toedoen (en die ze niet vergoeden). Het beste wat je kunt doen is via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging hen eerst "in gebreke stellen". In die brief leg je uit wat er mis is en waarom dat niet voldoet aan wat ze je toegezegd hebben, en geef je ze een redelijke termijn (bijv. een maand) om dat te herstellen. Hen kennende zullen ze het probleem en die brief negeren, waarna je ze na afloop van die periode een aangetekende brief met ontvangstbevestiging kunt sturen waarin je het contract ontbindt (en de machtiging intrekt) omdat ze zich niet datgene hebben geleverd wat ze hebben beloofd.
Bewaar kopieen van die brieven!! Probeer vervolgens om bijv. via KPN toch je oude nummer over te nemen...
-
Mar 8, 2005 om 17:08Probleem met startpagina + met systeemherstelZo te horen heb je spyware e.d. op je PC. Je kunt het beste een firewall (bijv. ZoneAlarm) en een anti-spyware programma (bijv. Ad-aware) installeren. Op het internet zijn diverse gratis programma's te vinden. Je kunt bijvoorbeeld op www.google.nl zoeken naar "firewall" en "spyware".
-
Mar 8, 2005 om 16:01oplichting?
Dit is inderdaad oplichting. Er zijn veel van dit soort mailtjes in de omloop, waarin staat dat je een prijs in een loterij gewonnen hebt (waar je nooit aan mee hebt gedaan...), of een erfenis hebt gekregen (van iemand van wie je nooit hebt gehoord...) of dat er een bankrekening met heel veel geld is gevonden die op jou naam staat (en die je nooit hebt geopend...), of iemand die om je hulp vraag en je rijkelijk wilt belonen (omdat jij de enige bent in de hele wereld die die ene persoon zogenaamd kan helpen..).
Als je op dit soort mailtjes ingaat wordt je vroeg of laat gevraagd om een bedrag te betalen in verband met de kosten van het innen van de prijs/erfenis/banksaldo, etc. En daarna weer... en weer... totdat je blut bent of het opgeeft omdat je het beloofde geld niet krijgt....
Dit soort mailtjes kun je het beste negeren dus... De mailtjes komen af van bendes die zo mensen proberen af te zetten. De afzender is altijd nep, het bedrijf dat je noemt heeft er zeer waarschijnlijk niets mee te maken...
Als je er eenmaal op reageert kom je er nooit meer van af (ze registreren namelijk je e-mail adres en gebruiken die opnieuw), dus reken er op dat je binnenkort "een bedrag erft" of spontaan "een verloren bankrekening boven water komt"....
-
Mar 7, 2005 om 20:59Verborgen Gebreken EllendeHeb je geen garantie op de keuken en montage? Die is wellicht nog geldig (ook al is de keuken door een ander aangeschaft). Of als de aanbouw door de aannemer is gedaan, misschien dat het valt onder de waarborgregeling? Je zou het kunnen navragen bij de Stichting Waarborgfonds Koopwoningen (tel 010-411 1674), die registreert de waarborgregelingen van alle koopwoningen en die regelingen blijven geldig, ook al verandert de eigenaar.
-
Mar 7, 2005 om 20:49read? help deel2: recht op degelijk product
De winkelier is en blijft verantwoordelijk, hij is verplicht te voldoen aan hetgeen is aangeboden. En dat is een werkende laptop. Je moet hem daarom de kans geven om het product te repareren, lukt dat niet en wordt het niet volledig gerepareerd, dan heb je zeker recht op een nieuwe laptop (of je geld terug).
Dat je ook werknemer bent is natuurlijk lastig, maar dat mag hij zeker niet tegen je gebruiken. Als koper heb je recht op een goed werkend product.
-
Mar 7, 2005 om 20:34Wanadoo nieuwe kabelmodem en virussen
Van virussen heb ik geen last omdat ik erg voorzichtig ben met het openen van mailtje, en een firewall op de PC heb. Maar een dag nadat ik bij wanadoo was aangemeld kreeg ik al per mail virussen, spam en andere onzin. En dat terwijl ik nog aan helemaal niemand mijn gloednieuwe e-mailadres had laten weten, en ook had ik het nergens op het internet ingevuld!! Mijn e-mailadres was bij niemand bekend en toch kreeg ik na een dag spam binnen. Ik kan dan ook niet anders dan denken dat wanadoo het niet zo nauw neemt met de beveiliging en graag spam en virussen vrij spel geeft, zodat mensen zich abonneren op de betaalde spamfilters e.d. van wanadoo. Tegenwoordig krijg ik minstens 3 spammailtjes per dag, telkens ongeveer dezelfde.