Antwoorden gegeven door: avandijk
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 28, 2008 om 16:16Xado, echt of niet echt?
Inmiddels had ik een Peugeot 204 uit 1968 aangeschaft. Deze auto was in goede conditie en het kon niet anders dan dat deze auto zeer weinig bereden was. Voor mij reden om ook voor deze auto de Xado-producten aan te schaffen. Hierbij eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven. Het motortje ging steeds lekkerder lopen (dat hoor je gewoon) en het verbruik zakte van 1:10 naar 1:12.
Vervolgens werd het wagenpark uitgebreid met een Peugeot 504 break van 1981 uitgerust met een automatische versnellingsbak en een 2 liter motor. De juiste kilometerstand was niet meer te achterhalen, maar werd geschat op over de 2 ton. De auto reed best, maar een verbruik! De benzine was niet aan te slepen. Achteraf bleek de carburateur niet in orde. Na deze te vervangen te hebben en de Xado-producten weer te hebben toegevoegd zit ik nu op een nette 1:10.
Ik kan doorgaan met een herhaling van de bovenste alinea. Ik heb mijn andere Méhari met de Xado-producten behandeld met hetzelfde resultaat. Inmiddels had ik mijn zwager en buurman ook weten te overtuigen van de werking van de Xado-producten.
Zij hebben Xado gebruikt bij een Citroën Xantia uit 1994, bij een Méhari uit 1977, bij een Citroën ID Break uit 1972, een Alfa Romeo Junior uit 1972 en een gloednieuwe Vespa-motorscooter.
Ze zijn tevreden, het verbruik is gedaald en de motoren lopen soepeler!
Met vr.gr. Ad van Dijk
-
May 28, 2008 om 16:13Xado, echt of niet echt?
Ik heb ook goede ervarigen met Xado!
De eerste keer dat ik de producten van Xado zag was op een editie van Vehikel in Utrecht enkele jaren terug. Met enige terughoudendheid betrad ik de stand en liet ik mij informeren over de producten. Ondanks het feit dat ik wel eens artikelen gelezen had over allerlei toevoegingen aan de motor en de effecten daarvan (meestens niet) van andere merken, besloot ik toch een setje revitalizant mee te nemen.
Ik had net de restauratie voltooid van mijn Citroën Méhari uit 1977 en aan de motor had ik eigenlijk niets gedaan. Wel had ik de versnellingsbak laten reviseren. Conform de instructie de revitalizant toegevoegd, zo wel aan de motorolie als aan de versnellingsbakolie. Ik kon niet vergelijken met ervaringen van weleer, de auto was voor de restauratie door mij nooit bereden. Maar het motortje begon in de loop der tijd steeds lekkerder te snorren, het leek wel een naaimachientje. Nu is het motortje van een Méhari nauwelijks groter, maar toch.
Mijn overtuiging werd eigenlijk alleen maar groter toen ik een test las van een autoclub (Saab?). De test bestond uit een vergelijking van een aantal auto’s uit de club zonder behandeling en een aantal auto’s die wel waren behandeld met Xado-producten. Na de testperiode bleek dat o.a. de compressie gestegen was en het verbruik verminderd was bij de auto’s met Xado.