Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: avegaart
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 24, 2016 om 22:06SpaarzegelsAl de genoemde percentages,ook in de Telegraaf, gaan er vanuit dat je 2 jaar doet over 1 zegelboekje. Je hebt namelijk gemiddeld het halve bedrag uitstaan. Als je bijv. bij AH iedere maand een boekje volhebt en inwisselt, heb je het hele jaar door gemiddeld 24,50 euro gespaard en ontvang je 12 x 3 euro, dat is een rente van zelfs 147%! Met 2 volle boekjes per jaar is het ruim 24%. Het loont dus als je veel in dezelfde winkel koopt, maar blijf ook prijzen vergelijken met bijv. ALDI.
-
Sep 5, 2012 om 19:19te veel geld afgeschreven van mijn ov.chipkaartIk heb ook zoiets meegemaakt op het NS station Amersfoort, maar ik heb uiteindelijk al het teveel betaalde teruggekregen, wel met zeer veel moeite en zoekwerk.
Ik checkte uit bij de Connexxion paal inplaats van die van NS. Ik heb toen geprobeerd uit te checken bij beide vervoersmaatschappijen.
Dat lukte niet, steeds kreeg ik de onzinnige melding op het scherm, dat ik al had “IN/Uitgecheckt”.
Een onbekende vertelde mij dat uitchecken pas na 3 minuten mogelijk was.
Uiteindelijk is het mij gelukt zowel bij NS als bij Connexxion uit te checken.
Na 4 dagen waren alle reistransacties van die dag op “MIJN” www.ov-chipkaart.nl volledig in te zien.
Daaruit bleek dat ik driemaal á €10 euro had ingecheckt en eenmaal uitgecheckt bij Connexxtion.
Via de site van Connexxion kon ik na lang zoeken een klachtenformulier invullen (alleen als ik aangaf dat het check poortje defect was).
Met de gegevens van de reishistorie van ov-chipkaart kon ik het Connexxion formulier invullen, wat daarna via internet werd verzonden.
16 dagen daarna ontving ik een mailtje, dat ik mijn kaartsaldo met 20 euro kon verhogen bij een oplaadpunt.
Bij de NS moest ik bellen á 15 cent per minuut. Na het doorgeven van mijn reisgegevens werd €10,30 binnen een week teruggestort op mijn bankrekening.
Hoe is het mogelijk dat vervoersmaatschappijen nog steeds grote onduidelijkheden en enorme programmeerfouten in hun software programma hebben. Wat betekent de informatie op het scherm “U hebt al in/uitgecheckt”.
Dat per seconde onbeperkt is in te checken á €10 (65 plus), terwijl uitchecken, (weet bijna niemand) pas na 3 minuten mogelijk is, slaat werkelijk alles.
Na uitchecken bij Connexxion in plaats van bij NS, is uitchecken bij NS niet meer mogelijk en omgekeerd waarschijnlijk ook niet..