Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: azyzam
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 1, 2014 om 12:34No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordenVorig jaar in de zomer heb ik de stekker definitief uit het apparaat getrokken, het water liep er weer aan een stuk door uit, heel veel ijs weer onderin.
Het ding stond nu inmiddels boven helemaal zonder iets er naast dus volop ruimte er om heen. Ik haalde er maximaal 1 x per dag wat uit en dat was een kwestie van open eruit halen en weer dicht. dus niks te lang deur open laten staan. Toen heb ik besloten hem leeg te eten en hem definitief op NON AKTIEF te zetten.
Zonde van mijn geld maar ja AEG doet er ook niks aan, die zegt gewoon ontdooien op zijn tijd. pfff wat een ellende zeg.
Ik doe het nu gewoon zonder een vriezer, , ga vaker naar de winkel, maar dit is echt een Giga grote miskoop geweest en echt misleidende reclame en gebruikers voorlichting van AEG. -
Sep 10, 2011 om 15:13No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordendit las ik nog op de site van vergelijk, dus nog iemand met hetzelfde probleem.
Beoordeling door anoniem op 26-9-2010
Zeer slechte diepvries, No frost technologie werkt niet. Apparaat bevriest constant omdat hij een A+ is. 1 keer per 6 maand moet je hem ontdooien. -
Sep 10, 2011 om 12:51No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordenGisteravond om 7 uur heb ik de stekker er uit getrokken, ik heb om het uur even gekeken of er al water uit liep, en dat droog gemaakt met een badhanddoek.
Er kwam eigenlijk helemaal niet zoveel uit.
Het ijs wat zich onderin gevormd had produceerde eigenlijk het meeste water. Toen ik om ongeveer 1 uur mijn bed in dook was de kast nog droog.
Dat was dus na 4 uurtjes.
Toen ik vanochtend keek om 10 uur was hij nog steeds droog.
Dit betekent dus dat er geen noemenswaardige ijsvorming op de verdamper gezeten kan hebben.
Wat dus eigenlijk wil zeggen dat hij niet 48 uur uit hoeft te staan en ik er geen foute dingen mee heb gedaan, zoals de deur lang open laten staan en er warme zaken in zetten. Wat ik ook niet doe zoals ik al zei.
Volgens mij is er iets defect anders zou dit nooit kunnen gebeuren.
Ik ga volgende week kijken of er zich opnieuw ijs gaat vormen onder in de kast, en zo ja, dan bel ik AEG dat ze langs mogen komen om het ding na te kijken en een oplossing mogen bedenken voor dit probleem.
Wordt sowieso vervolgd! -
Sep 10, 2011 om 11:32No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordenIk heb mijn spullen op verschillende adressen onder moeten brengen :( niemand heeft zomaar ruimte voor de komplete inhoud van een vrieskast van een ander.
Ook al zoiets vervelends dat je dus eens per jaar twee dagen al je spullen uit moet besteden, of hem tegen die tijd leeg moet eten. -
Sep 10, 2011 om 11:30No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid wordenIn de gebruiksaanwijzing staat:
Dit apparaat is zodanig ontworpen dat vorming van ijs in de vriezer voorkomen wordt. Derhalve is het niet nodig het apparaat handmatig te ontdooien. het apparaat ontdooit automatisch als dat nodig is!.
Verder zit er een grote zwarte sticker bij van AEG zelf waarop staat:
Nooit meer ontdooien!!
Op de website echter van AEG hebben ze gezet:
Ook een zgn. No-frost apparaat dient minimaal 1* per jaar ontdooid te worden.
Indien de deur een keer niet goed gesloten is of er veel producten tegelijk in gegaan zijn, kan ook in deze apparaten ijsvorming optreden.
Zie eventueel ook de uitleg in de gebruiksaanwijzing.
Volg voor het correct ontdooien onderstaande procedure, zie evt. ook bijgevoegde animatie:
- Schakel apparaat min. 48 uur Uit en neem netstekker uit de wandcontactdoos;
- Verwijder de producten en lades;
- Indien meegeleverd, plaats de gecombineerde ijsschraper/verlenggootje op de uitloop en plaats een opvangbakje;
- Laat ijsafzetting bij geopende deur(en) op natuurlijke wijze ontdooien;
- Maak interieur droog met een doek;
Verwijder het verlenggootje en plaats lades terug;
- Sluit deur(en) en sluit netstekker weer aan;
Schakel apparaat Aan en wacht tot apparaat weer de gewenste temperatuur heeft bereikt (4-6 uur).
Let op: Gebruik nooit een scherp object om het ijs te verwijderen, aangezien dit het interieur kan beschadigen of de interne verdamper lek kan maken.
Op de website van de Harense smid staat:
Hoef ik no-frost koel- of vriesapparatuur nooit meer te ontdooien?
Wanneer de deur van de koel- of vrieskast lang open blijft staan. Of wanneer u grote hoeveelheden levensmiddelen in één keer in de koeling of vriezer doet. Dan bestaat de kans dat het no-frost element aanvriest. In die gevallen moet u de verdamper ontdooien.
Let op, de ijsvorming is niet zichtbaar, omdat de verdamper uit het zicht is gemonteerd. Omdat er op de verdamper een ijsklomp ontstaat, zal het ontdooien meer tijd in beslag nemen. Koel- en vriesapparatuur met no-frost moet u 48 uur laten ontdooien.
---------------------------------------------
Ik heb nooit mijn vrieskast open laten staan, zoveel kom ik daar niet in omdat ik alleen woon. Het ontdooien zou dus bij mij niet nodig moeten zijn. -
May 17, 2011 om 11:30afrekening van maart is volgens essent afrekeing van februari[quote=forumessent schreef op dinsdag 17 mei 2011, 10:12]Beste azyzam,
In uw bericht van 16 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over het voorschot van de maand februari/maart.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Ik heb inmiddels de mail verstuurd, maar heb er geen hoge verwachtigen van helaas, men heeft me nog nooit terug gebeld, na de belofte dit wel te doen, ben al sinds november 2010 bezig met essent om fouten te herstellen etc. en als ik zelf terug bel wordt er doodleuk gezegd, "mevrouw met een naam kunnen we niks, ( heb altijd namen gevraagd van diegene met wie ik sprak) hier werken 2000 mensen en we kennen elkaar nauwelijks".!!! -
May 16, 2011 om 17:23Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooien[quote=freya schreef op maandag 16 mei 2011, 17:21]
Hallo azyzam,
Het ligt niet zozeer aan nuon, maar aan die vervelende callcentra die een 'nee, ik wil niet meer gebeld worden' gewoon naast zich neerleggen. De volgende keer als ze bellen zeg je gewoon 'momentje..' en leg je de hoorn naast de telefoon. Na vijf of tien minuten even luisteren of ze al opgehangen hebben en zoniet, gewoon laten wachten en na een kwartier ophangen.
m.vr.gr. Freya
haha Freya dat is een goeie , zal hem onthouden :) -
May 16, 2011 om 17:21Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooienbedankt Spooky hier heb ik wat aan !!!!
-
May 16, 2011 om 17:00Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooienDan moet ik mijn telefoon maar niet meer opnemen dus als het een onbekend nummer is, want dat zijn vaak die lastige zaken zoals Nuon etc.