Antwoorden gegeven door: bankje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 30, 2005 om 07:28verhoging premie levensverzekering
Resteert - het schrijven van een brief: in mijn eerste reactie heb ik wat "kreten" genoemd die u zou kunnen gebruiken. U zou tevens kunnen vragen waar het staat dat de bank een dergelijke verhoging kan doorvoeren. Indien zij zich toch op een bepaalde voorwaarde kunnen beroepen blijft nog steeds het punt staan van zorgvuldigheid.
Wellicht zou u ook kunnen verwijzen naar onderdelen van een door de bank gehanteerde gedragscode. Sommige banken hanteren die. Hierin wordt ondermeer gesproken over de wijze van informatieverstrekking en deskundigheid van de adviseur.
Nogmaals succes.
Bankje
-
Oct 29, 2005 om 17:14verhoging premie levensverzekering
In reactie op de door u aan mij gestelde vraag. Staat het ook niet in de financiele bijsluiter? Als het een vorm van spaarhypotheek is dan is er ook een koppeling van de rente die u betaald en die u ontvangt op uw aan de levensverzekering gekoppelde spaarrekening. Dus als uw hypotheekrente is gedaald, daalt ook uw spaarrente van uw spaarrekening. Dan moet u dus meer sparen om het uiteindelijk beoogde bedrag te ontvangen. Dat soort zaken staan in de fin. bijsluiter.
Succes,
Bankje
-
Oct 29, 2005 om 16:29geldlening
Ik heb een paar aanvullende vragen - opmerkingen:
Allereerst om welk bedrag ging het - het waren twee bedragen. Is dat geld contant uitbetaald of is dat via de bank overgemaakt? Wat was de omschrijving bij de overboeking? Als dit lening of iets dergelijks was dan heeft u ook bewijs. Indien het contant is uitbetaald, heeft u het dan opgenomen van uw rekening? Wat heeft degene met het geld gedaan wat u heeft uitgeleend? Stel een auto gekocht - dan is eventueel aan te tonen dat uw geldopname in verband kan worden gebracht met de aanschaf van de auto.
zijn er ook brieven verstuurd om terugbetaling en of aflossing te vragen. Heeft u daarop schriftelijke reacties gekregen?
Afhankelijk van het bedrag en de antwoorden op deze vragen kan het dan zinvol zijn om een advocaat in te schakelen.
Indien iemand absoluut in gebreke blijft en u verder geen bewijs heeft kunt u altijd overwegen aangifte te doen bij de politie. Dreigen hiermee kan misschien ook helpen. Een brief sturen met: Dit is gebeurd - op die datum dit uitgeleend, op die datum dat uitgeleend. De mondelinge afspraken waren ..............
Wij stellen vast dat u onze mondelinge afspraken niet nakomt. Wij verwachten van u alsnog een schriftelijke reactie waarin u aangeeft dat de hiervoor verwoorde afspraken door ons zijn gemaakt en u bereid bent tot terugbetaling. Over de wijze en termijn zullen wij dan nog nader overleg voeren. Voor uw gemak nemen wij genoegen met het ondertekenen voor accoord van bijgesloten kopie. Wij verwachten van u een schriftelijke reactie binnen twee weken na dagtekening van deze brief.
Indien wij geen reactie van u ontvangen zullen wij gereachtelijke stappen ondernemen. Hierin past het doen van aangifte bij de politie.
Wellicht heeft u wat aan mijn reactie.
Veel succes.
Bankje
-
Oct 29, 2005 om 16:05verhoging premie levensverzekering
Ik neem aan dat de mogelijkheid om op deze verhoging door te voeren geregeld is in de Algemene Voorwaarden. Dus helaas voor u is er geen ontsnappen aan.
Anders ligt het wanneer uw adviseur onvoldoende deskundig of met onvoldoende zorg met uw aanvraag is omgegaan. Dan kunt u uw adviseur (indien het een tussenpersoon is geweest - hypotheekwinkel, makelaar o.d.) hierop aanspreken. Gaat het om een medewerker van de postbank dan kunt u de postbank hierop aanspreken.
Mijn advies is: schrijf een brief naar de directie van de tussenpersoon of de directie van de postbank waarin u stelt dat uw aanvraag met onvoldoende kennis van zaken en onvoldoende zorg is uitgevoerd. U heeft als consument recht op een correct overzicht van de kosten. Dit is niet gegeven. (in uw eigen woorden formuleren). Immers een dergelijke verhoging van de premie was voor een deskundige te voorzien, zeker voor een levensverzekering voor een hypotheek die twee maanden na het sluiten van de hypotheek reeds ingaat. U vraagt zich dan ook af of de adviseur wel geregistreerd staat als erkend hypotheekadviseur.
Vervolgens vraagt u of de directie uw zienswijze deelt en bereid is de premie van de verzekering conform de oorspronkelijke offerte aan u door te berekenen. Mocht u negatief besluiten wilt u ons dan schriftelijk uw motivatie meedelen. U begrijpt dat wij daarbij ook informatie wensen over de adviseur. Was deze wel of niet gecertificeerd als erkend hypotheekadviseur.
Slotzin: Onze ervaringen met uw bedrijf zijn altijd positief geweest. Wij hopen dan ook dat u ons ongenoegen op een voor ons bevredigende wijze kunt en wilt wegnemen en hiermee een voor beide partijen vervelende gang naar de geschillencommisie voorkomt.
Rest mij u veel succes te wensen.
Groet,
Bankje