Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: beeck000
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 11, 2010 om 17:48wie moet betalen?[quote=beeck000 schreef op vrijdag 3 dec 2010, 19:59]Mijn zoon heeft via marktplaats een i-phone gekocht en betaald. Althans dat dacht hij. Tnt-post bracht de doos. Wat bleek, alles erin, behalve de telefoon. De basisverpakkingsdoos bleek niet goed afgeplakt te zijn.
probleem: 1. mobieltje is eruit gehaald "onderweg"?. of 2. mobieltje is nooit in de doos geweest.?
Wat te doen nu?
verkoper/verstuurder zegt doos met toestel verstuurd te hebben. Hij wil verder van niets weten. hij krijgt geen geld terug[quote=vanden bosch schreef op vrijdag 3 dec 2010, 20:46]Risico van verzending ligt bij de verzender.
Verder heeft het pakket een nummer (begint met 3S). Als u deze code invuld op https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/ dan kunt u tevens zien hoe zwaar het pakket is geweest en daaruit opmaken of u opgelicht bent of dat een TNT-medewerker het pakket lichter heeft gemaakt.
Hoe dan ook ligt het risico bij de verzender en u hoort dus uw geld terug te krijgen. Als de verzender van mening is dat de iPhone wel degelijk in het pakket zat zal die moeten klagen bij TNT.
Wat u kunt doen is de richtlijn op Marktplaats volgen en een incassobureau (op no cure no pay basis) de vordering trachten laten innen.
Het is voor de eerste keer dat ik aan dit "vara kassa-forum" deelneem. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik heb er veel van geleerd. Juist door de diversiteit van reacties kun je (kan ik) zelf je conclusies trekken. Kopen op afstand (en marktplaats is natuurlijk er maar een van ) is tricky. Je neemt een bepaald risico en dat kun je niet genoeg van te voren inschatten. Het motto: wie betaalt in dit geval? geeft dat hier wel heel duidelijk weer. Zo ben ik dus erg teleurgesteld in de directe koop/verkoop aangelegenheid van mijn zoon met de verkoper. I
Ik hoop dat hij er ook erg veel van geleerd heeft. Ik heb hem inmiddels toegesproken en hem verteld niet zonder meer te vertrouwen in positieve afhandelingen via Marktplaats (of dergelijke sites). Dankzij jullie reacties, en daar ben ik heel blij om, hebben wij, mijn zoon en ik, er heel veel van geleerd. Want ook al weet je dat je bedrogen bent en dat je in je gelijk staat, als dan in dit geval verkoper zich verstopt en helemaal niets meer van zich laat horen, is het verhaal toch (bijna?) afgelopen. -
Dec 7, 2010 om 22:06wie moet betalen?lieve beste goede mensen, jullie hebben me allemaal een beetje geholpen. vanden bosch met zijn track en trace site, abarth met weer andere dingen.etc.
Wat is er in een paar dagen gebeurd?
1.Allereerst via tnt-post nagegaan welk gewicht is verstuurd door de code in te tikken. Gewicht van versturen is hetzelfde als gewicht aankomst bij mijn zoon. Er heeft dus geen iphone van 139 gram ingezeten.
2 tnt gebeld en die zegt er niets aan te kunnen doen, want het pakje was niet aangetekend.
3 Internetpolitie in kennis gesteld via het aangifteformulier, verder niets gehoord.
4 vervolgens de afzender opgebeld. Na veel pogingen, er werd steeds opgenomen en meteen neergelegd, kreeg ik de moeder aan de lijn. Die zei dat zij zelf aan het loket de iphone had afgeleverd. Toen ik zei dat het gewicht van het pakket niet was veranderd, dus er zat niets in. heeft ze de lijn afgebroken. ik kan haar niet meer bereiken. Ze woont te ver weg om haar persoonlijk hierop aan te spreken.
5. consumentenbond kan me niet helpen
6. nu blijkt ook nog dat het verstuurde pakketje niet deugdelijk verpakt was. bovendien stond er ook geen afzender adres op. Zou toch iemand het eruitgehaald hebben ( bij tnt-post?)
zoveel bewijzen en dan sta je daar met lege handen. geld weg en geen iphone. en wat misschien nog wel het ergste is..... de zgn. verkoper kan rustig op dezelfge voet doorgaan. wie volgt.
ik ben er helemaal kapot van