Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: bezigeby
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 11, 2011 om 09:10Vodafone struikroversGisteren, zaterdag 10-9, een factuur gekregen van Vodafone.
Deze bevat 6 fouten die sowieso al reden zijn om deze niet te betalen.
Stornering zal dan ook alleen al op basis van deze factuur plaatsvinden.
Van het hele Vodafone-drama zijn dossiers aangemaakt bij mijn rechtbijstandsverzekering DAS en bij de Geschillencommissie. De klachtbrief ligt nu bijna 1 week bij Vodafone en ik w8 hun reactie af. Afwachten wat de volgende truuk van Vodafone is. -
Sep 9, 2011 om 14:28Vodafone struikroversHet vervolg :
Toen ik vorige week belde kon ik met BEIDE nummers niet binnen komen via het klantennummer. Je moet daar je gsm-nummer intikken om door te gaan.
BEIDE nummers waren bij Vodafone NIET in gebruik. Vreemd hè? Na het weekend opeens weer wèl het betreffende nummer. Vodafone heeft dus ook eigenhandig het contract aangepast. Ik had orgineel een contract met 2 GSM's/nummers. Toen was er, conform de brief, géén contract meer en toen opeens weer wèl een contract met daarin 1 nummer. Wie heeft dat dan ondertekend en met wie zijn ze dat overeengekomen? Niet met mij dus.
Als ik het bedoelde nummer bel kom ik in de mailbox omdat 'de gsm uit staat'.
Is logisch want de sim had ik vorige week al weggegooit en de 360-GSM heb ik moeten terugsturen naar Vodafone. -
Sep 9, 2011 om 14:22Vodafone struikrovers[quote=rjw schreef op vrijdag 9 sep 2011, 11:42]Het struikrover deel ontgaat mij eerlijk gezegd....
OOw? Heb je dan het hele verhaal gelezen?
Is het dan normaal dat Vodafone op deze manier aan klantenbinding doet?
Is het normaal dat Vodafone een andere uitleg aan een breif geeft?
Is het normaal dat Vodafone achterbakse truuken uithaalt?
Humm. Laat maar. -
Sep 8, 2011 om 13:55Vodafone struikroverstoen begon de ellende pas :
1-8-2011. De eerst aangevraagde portaties van beide nummers werd via berichtjes naar bedoelde nummers meteen al afgewezen met als reden dat dit niet eerder kon dan 4-8-2011. Jammer maar ok. Tenslotte was dat ook de datum die in de brief van Vodafone was genoemd.
8-8-2011. Opnieuw naar de T-mobileshop voor de portatie. Deze keer werden ze afgewezen omdat we 1 maand opzegtermijn in acht moesten nemen.
12-8-2011. Weer opnieuw aangevraagd.
15-8-2011. Berichtjes van V dat e.e.a. was goedgekeurd en portatie op 1-9 zou plaatsvinden.
Gelukkig .. het was allemaal in orde gekomen.
31-8-2011. Op beide nummers een ‘afscheidsbedankje’ van Vodafone en de melding dat portatie de dag erna ‘op null’ zou plaats vinden.
1-9-2011. De grote dag. Al vroeg in de morgen was de portatie van nummer ... 71 een feit.'s Middags rond 15 uur was de portatie van ... 61 nog niet rond. Ik heb toen contact opgenomen met T-mobile. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de medewerker te horen dat, in tegenstelling tot eerdere goedkeuringen, op 22-8-2011 de portatie van ... 61 door Vodafone was geannuleerd! De reden was dat ‘portatie niet eerder kan plaatsvinden dan 4-7-2012’.
Ik ben toen meteen gaan bellen met Vodafone. Onbegrijpelijk wat hier gebeurde! Meerdere keren was e.e.a. goedgekeurd. Nu toch Annulering zonder dit met mij, als klant, kort te sluiten. Uiteindelijk kreeg ik de deskundige [Edit redactie] van V aan de lijn. Na enige tijd kwam deze met de verklaring dat wij NOOIT hadden mogen weggaan bij Vodafone en dat dit ook in betreffende brief zou hebben gestaan. Dat is dus absoluut NIET zo. Hij had geen verklaring waarom e.e.a. bij nummer ...71 wèl was ‘gelukt’.Bedoelde brief had ik niet bij de hand en ik sprak met hem af dat ik hem daags erna zou terugbellen. Het rechtstreekse telefoonnummer dat hij me gaf bleek de dag erna niet te werken maar na 30 minuten, wederom via een duur 0900-nummer, kreeg ik hem toch aan de lijn. Ik heb hem toen de bedoelde brief gemaild. Hij zag inderdaad hetzelfde als ik. Geen beperkingen en verboden om te handelen zoals ik had gedaan. Hij wist er ook geen raad mee en stapte met de brief naar de afdeling Schriftelijke Klachtafhandeling. Ondertussen bleef ik nog steeds kokend aan de lijn. Uiteindelijk kwam hij toch met de verklaring dat ik dus echt niet goed de brief had gelezen en dat ieder weldenkend mens toch moest kunnen begrijpen dat ik bij Vodafone had moeten blijven.
Hopeloos heb ik het gesprek netjes beëindigd. Ik heb meteen rechtstreeks de klachtenafdeling gebeld en nogmaals uitleg gevraagd. Hopeloos dus. V blijft bij de bewering dat ik NIET weg mocht gaan en dat me dat, ondanks het feit dat dit niet duidelijk in de brief staat, toch duidelijk had moeten zijn. Ik krijg het bedoelde nummer ...61 dus niet eerder terug dan 4-7-2012. Ook zij kon geen reden verzinnen waarom het wel met het nummer …71 lukte en niet met …61.
Ze benadrukte bedrijfspolicies en adviseerde mij een andere weg te zoeken om mijn recht te halen.Ik kan opnieuw portatie laten aanvragen maar dan per 4-7-2012. Einde gesprek en einde discussie.
Maar nog lang niet teneinde !
het nummer en mijn account bij Mijn Vodafone waren van 1-9 t/m 7-9 'niet-bestaand' en ongeldig. Nu opeens ... het nummer is weer in gebruik. Ik ben weer opeens klant .. en de volgende rekeing staat alweer klaar.
Het lijkt erop dat ik gewoon tot 4-7-2012 moet blijven betalen.
Echt .. onbeschijflijk en te gek voor woorden!
Waar kan ik mijn recht halen en hoe kom ik van de achterbakse Vodafone-struikrovers af ? -
Sep 7, 2011 om 14:45"Klantenservice" VodafoneDie struikrovers gaan nog veel verder !!!
Ik ben opeens weer klant en het nummer is
weer actief en ze willen weer gaan incasseren.
Tijd voor harde acties. -
Sep 4, 2011 om 11:05"Klantenservice" VodafoneJaren was ik tevreden klant bij Vodafone.
Onder mijn naam/adres had ik 2 nummers in gebruik.
Zelf het nummer ...71 en mijn vrouw het nummer ...61.
Reuze makkelijke nummers waar we zeer aan ‘gehecht’ zijn en op ontelbare
plaatsen aan ons zijn gekoppeld. Voor b.v. mijn dementerende schoonmoeder en mijn 83-jarige vader de enige nummers die ze kunnen onthouden.
Het laatste abonnement bij Vodafone was het zogenoemde 360-abo.
Hierover, en vooral over de bijgeleverde GSM waren we heel ontevreden.
Ik heb die klachten dan ook middels een brief bij V. gedeponeerd.
Als snel kreeg ik reactie hierop in de vorm van een telefoontje en de bijgesloten brief.Hierin werd een interessant voorstel gedaan waarvan wij graag gebruik wilden maken.We zouden alle twee gaan kiezen voor eenzelfde abonnement.
De betreffende GSM’s zouden gratis zijn bij een ‘prijs’ van ongeveer €19,.. p/m.
Uiteraard zouden de maandkosten na 1 jaar hoger worden.
Het telefoongesprek met Reny Bovy van de klantenservice van V vond plaats op 27 juli en betreffende brief ontvingen wij op de 28ste.
Op zaterdag 30 juli gingen wij met de betreffende brief naar de Vodafone-shop.
Het was daar erg druk en ik kon een van de V-medewerker, die voorbij flitste ‘vangen’ en liet hem snel bedoelde brief zien. Zijn reactie: “Tja meneer .... dat staat wel in die brief maar zo snel gaat dat niet! U moet hier echt na het weekend mee terug komen”. Zo gezegd zo gedaan.
De opvolgende maandag wilden we nog even via de site van V bekijken of we wel zouden gaan voor betreffende GSM + bijbehorend abonnement.
Tot onze grote schrik bleek V bijna dubbel zo duur te zijn geworden per 1 augustus.De GSM moest opeens ruim €90 per stuk worden bijbetaald en het abonnement stond opeens op €35 p/m en na 1 jaar ruim € 44! Ik zag dus al een heel zware bui hangen en heb telefonisch contact opgenomen met de V-medewerkster waarmee ik 27-7 al had gesproken en die me betreffende brief had gestuurd.
Zij begon al met de twijfel uit te spreken of het daadwerkelijk zo was gegaan in de Vodafone-shop. Zat ik te liegen dan? Ik kon zelfs 4 getuigen geven van hetgeen daar gebeurt was! Zij kon/wilde uiteindelijk niet meer doen dan voor 1 jaar op beide abonnementen een korting te geven van €10 p/m. Een absoluut onacceptabel aanbod in mijn ogen. Ik heb dat ook duidelijk uitgesproken en daarbij duidelijk gemaakt dat ik heel boos was over wat in de shop gebeurd was en de gevolgen die dat voor mij zou hebben. Ik heb dan ook duidelijk gezegd dat ik daarom bij Vodafone zou weggaan en en klantvriendelijkere en goedkopere provider zou gaan zoeken. Zij sprak uit dat heel jammer te vinden en wenste mij heel veel succes daarmee.
Wij zijn meteen de T-mobileshop binnen gestapt en na ons slecht-ervaringverhaal met Vodafone te hebben gedaan, meteen tot een overeenkomst met T-mobile gekomen.
Voor wat betreft onze GSM-nummers werd uiteraard meteen portatie aangevraagd. Blij en in de veronderstelling dat uiteindelijk toch alles goed kwam, gingen wij naar huis met onze LG Optimus 2X speed GSM’s.
1-8-2011. De eerst aangevraagde portaties van beide nummers werd via berichtjes naar bedoelde nummers meteen al afgewezen met als reden dat dit niet eerder kon dan 4-8-2011. Jammer maar ok. Tenslotte was dat ook de datum die in de brief van Vodafone was genoemd.
8-8-2011. Opnieuw naar de T-mobileshop voor de portatie. Deze keer werden ze afgewezen omdat we 1 maand opzegtermijn in acht moesten nemen.
12-8-2011. Weer opnieuw aangevraagd.
15-8-2011. Berichtjes van V dat e.e.a. was goedgekeurd en portatie op 1-9 zou plaatsvinden.
Gelukkig .. het was allemaal in orde gekomen.
31-8-2011. Op beide nummers een ‘afscheidsbedankje’ van Vodafone en de melding dat portatie de dag erna ‘op null’ zou plaats vinden.
1-9-2011. De grote dag. Al vroeg in de morgen was de portatie van nummer ... 71 een feit.
‘s Middags rond 15 uur was de portatie van ... 61 nog niet rond. Ik heb toen contact opgenomen met T-mobile. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de medewerker te horen dat, in tegenstelling tot eerdere goedkeuringen, op 22-8-2011 de portatie van ... 61 door Vodafone was geannuleerd! De reden was dat ‘portatie niet eerder kan plaatsvinden dan 4-7-2012’.
Ik ben toen meteen gaan bellen met Vodafone. Onbegrijpelijk wat hier gebeurde! Meerdere keren was e.e.a. goedgekeurd. Nu toch Annulering zonder dit met mij, als klant, kort te sluiten. Uiteindelijk kreeg ik de deskundige Michael Caris van V aan de lijn. Na enige tijd kwam deze met de verklaring dat wij NOOIT hadden mogen weggaan bij Vodafone en dat dit ook in betreffende brief zou hebben gestaan. Dat is dus absoluut NIET zo. Hij had geen verklaring waarom e.e.a. bij nummer ...71 wèl was ‘gelukt’.Bedoelde brief had ik niet bij de hand en ik sprak met hem af dat ik hem daags erna zou terugbellen. Het rechtstreekse telefoonnummer dat hij me gaf bleek de dag erna niet te werken maar na 30 minuten, wederom via een duur 0900-nummer, kreeg ik hem toch aan de lijn. Ik heb hem toen de bedoelde brief gemaild. Hij zag inderdaad hetzelfde als ik. Geen beperkingen en verboden om te handelen zoals ik had gedaan. Hij wist er ook geen raad mee en stapte met de brief naar de afdeling Schriftelijke Klachtafhandeling. Ondertussen bleef ik nog steeds kokend aan de lijn. Uiteindelijk kwam hij toch met de verklaring dat ik dus echt niet goed de brief had gelezen en dat ieder weldenkend mens toch moest kunnen begrijpen dat ik bij Vodafone had moeten blijven.
Hopeloos heb ik het gesprek netjes beëindigd. Ik heb meteen rechtstreeks de klachtenafdeling gebeld en nogmaals uitleg gevraagd. Hopeloos dus. V blijft bij de bewering dat ik NIET weg mocht gaan en dat me dat, ondanks het feit dat dit niet duidelijk in de brief staat, toch duidelijk had moeten zijn. Ik krijg het bedoelde nummer ...61 dus niet eerder terug dan 4-7-2012. Ook zij kon geen reden verzinnen waarom het wel met het nummer …71 lukte en niet met …61.
Ze benadrukte bedrijfspolicies en adviseerde mij een andere weg te zoeken om mijn recht te halen.Ik kan opnieuw portatie laten aanvragen maar dan per 4-7-2012.Einde gesprek en einde discussie.
Onbegrijpelijk allemaal.
Is dit gewoon pesterij en machtsmisbruik?
Daar lijkt het wel op!