Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: bghuizer
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 30, 2012 om 23:10Aanbetaling Bruynzeel keukenHeeft wat tijd en energie gekost, maar uiteindelijk ging Bruynzeel akkoord met mijn voorstel 15% aanbetaling 10 dagen voor levering, keuken betaald na (op dag van) levering, het restant (de natuurstenen delen) na plaatsing. Jammer dat er zo'n hoop gezeur en trammelant voor nodig was. De meldingen o.a. op internet, waaronder deze, hebben wel geholpen: in de eerste reactie gaf Bruynzeel zelf aan dat het onderwerp inmiddels zelfs op internet werd besproken. Ik denk nog steeds dat het een bonafide bedrijf is, maar de manier van werken is behoorlijk onpersoonlijk en uiterst klantonvriendelijk. Zonde! Blijkbaar gaat het in deze branche toch nog steeds te gemakkelijk.
-
Aug 26, 2011 om 21:10Aanbetaling Bruynzeel keukenDank! Duidelijke taal en een advies dat ik ook zeker ga opvolgen. Kan daarbij gewoonweg niet begrijpen dat een leverancier zo slordig met zijn reputatie omspringt, zeker in een tijd waar de consument toch wat voorzichtiger omgaat met zijn geld. Ook al schikt Bruynzeel, dan heeft zij er toch voor een fikse bijsmaak bij deze aankoop gezorgd. Zelfs Bruynzeel is toch zeker nog gevoelig voor mond-tot-mond reclame.
-
Aug 26, 2011 om 19:49Aanbetaling Bruynzeel keukenOngetwijfeld hebben leveranciers met incassoproblemen te maken. Evenwel bied ik Bruynzeel een bankgarantie aan, hetgeen garandeert dat het geld klaar staat en uitbetaald wordt op de dag van de levering. Dat is in de ogen van Bruynzeel het in mijn huis schuiven van een serie kartonnen dozen, waarvan ik de inhoud niet ken en maar aan moet nemen dat dit hetgeen is wat is besteld. Hiermee neemt de leverancier dus geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn verplichting: als het niet komt, niet klopt, niet deugt, slecht gemonteerd wordt is dat ineens mijn probleem. Bruynzeel kiest ervoor mij gewoon te negeren; ik heb immers getekend. Ondanks de stellige uitspraak van de verkoper in het allereerste gesprek dat er absoluut geen sprake is van een aanbetaling. Feitelijk dus een pertinente leugen want betalen zonder overdracht is aanbetalen. Pas na ondertekening werden wij fijntjes gewezen op het vinkje dat gezet was bij vooraf betalen ... en, oh ja, u krijgt een vervangend aanrecht want de duurste onderdelen worden op zijn vroegst pas 14 dagen na montage geleverd. Dit maakt al met al dat ik me geen klant maar een slachtoffer voel. Hoe blaartrekkend de incassoproblemen van leveranciers ook zijn, deze branche staat bol van de faillissementen en klanten die naar hun spaarcentjes kunnen fluiten. Zelf hebben wij ook een dergelijke ervaring, waar zelfs de CBW garantie niets bleek te dekken. In dit geval werd het filiaal waar wij gekocht hadden failliet verklaard en de holdingmaatschappij niet. In dat geval doet ook CBW niets voor consumenten en waren we ons geld simpelweg kwijt. Als ondernemers willen ondernemen, zullen ze toch zeker bewust moeten blijven van het feit dat hun bestaan afhangt van klanten en de reputatie die ze bij hen opbouwen!
-
Aug 25, 2011 om 23:48Aanbetaling Bruynzeel keukenDank! Naast het wettelijke percentage, zijn er ook nog de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel zo trots mee schermt. Die stellen klip-en-klaar: 15% aanbetalen en de rest bij aflevering. Komt natuurlijk de vraag wat een aflevering is: wanneer de dozen mijn huis in worden geschoven? Geldt dit zondermeer voor alles, ook voor de zaken die ze pas weken later zeggen aan te gaan leveren? Ik begrijp de terughoudendheid van leveranciers, maar ik bied Bruynzeel een bankgarantie aan. Dat geeft toch voldoende zekerheid dat ik goed ben voor mijn geld? En hoe zit het met de garantie naar de consument? Als ik mijn geld in een zwart gat stort, krijg ik geen enkele zekerheid. Bruynzeel kan wel bijna failliet zijn. Dit hebben we al eerder meegemaakt met de aankoop van meubels. Toen ging het filiaal failliet en de holding niet. In dat geval betaalt ook CBW geen cent terug van de aanbetaling. Tig brieven geschreven aan de curator, maar uiteindelijk waren we ons geld gewoon kwijt.
-
Aug 25, 2011 om 23:41Aanbetaling Bruynzeel keukenDank! Dit bevestigt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Mijn probleem is dat Bruynzeel evenwel verstoppertje blijft spelen en doet of haar neus bloedt. Men reageert gewoon niet op mijn schrijven en blijft roepen: "Wij weten van niets. Kunnen niets voor u doen. Ga maar weer met de verkoper praten." En die verkoper stelt dat er maar twee mogelijkheden zijn: betalen of een persoonlijke lening bij Santander (3 maanden rentevrij). Ik wil geen persoonlijke lening; ik betaal gewoon contant en een schuld aan een Spaanse bank is iets heel anders dan een verplichting van Bruynzeel om na aanbetaling ook te gaan leveren. Wat kan ik het beste doen? Gewoon 15% betalen en zien wat er gebeurt of kan ik op een of andere manier een fatsoenlijke reactie van Bruynzeel bewerkstelligen?
-
Aug 25, 2011 om 21:05Koopovereenkomst BruynzeelWij zijn in de zelfde situatie terecht gekomen, door de orderlijst te tekenen waarna we fijntjes werden gewezen op het vinkje bij de betaling (10 dagen vooraf). Op ons protest kregen we een persoonlijke lening aangeboden, waar we geen behoefte aan hebben, want wij willen contact betalen bij overdracht van de goederen. We hebben aangeboden de 15% aan te betalen en een bankgarantie af te geven voor het restant. Bruynzeel antwoord ontwijkend, heeft geen gegevens, verschuilt zich achter de afdeling finance waar ik geen contact mee op kan nemen en verwijst me uiteindelijk naar de verkoper onder de vermelding dat ik tebnslotte heb getekend. Mijn vraag is nu: wat kan ik nu doen? Ik heb het idee dat wanneer ik 15% aanbetaal Bruynzeel gewoon niet levert. Hoe pak je dit verder aan?