Antwoorden gegeven door: billclinton
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 19, 2005 om 15:13Telefoonkosten helpdesk terug.Hallo jank,
Chello is verplicht een deugdelijk produkt te leveren. Schade en
vervolgschade (bv telefoonkosten) als gevolg van fouten van Chello
kunnen dan ook op hen worden verhaald, ongeacht of dit in de algemene
voorwaarden staat of niet.
Tussen recht hebben en recht krijgen zit helaas bij UPC een groot verschil.
Voor een vergelijkbare zaak kijk op
http://www.computerconsument.nl/pages/
uitsprakendetail.php?redartID=114
-
Mar 15, 2005 om 13:281ct en 2ct muntenHallo Marijke
Winkeliers mogen totaalbedragen inderdaad afronden op 5 cent, maar dat
moet dan wel van te voren bv met stickers op de deur of kassa worden
aangegeven. Dit moet dan echter wel consequent gebeuren en niet
willekeurig wel of niet als dat in iemands voor of nadeel is.
Kijk voor meer info op www.afrondingeurocent.nl -
Feb 25, 2005 om 12:21Tiscali: betalen en snelheid verhogen
Hallo kino
Veel internet-, telecom- en energiebedrijven proberen inderdaad tegenwoordig de abonnementskosten vooruit te innen. Onder het mom van nieuwe algemene voorwaarden ofzo wordt er eenmalig voor twee maanden gefactureerd en via automatische incasso afgehouden.
Het is in Nederland niet toegestaan dat een bedrijf meer dan 50% vooruitbetaling eist, behalve als daarover vooraf uitdrukkelijke overeenstemming is bereikt. Een eenzijdige mededeling van Tiscali dat er voortaan 1 maand vooruit moet worden betaald is geen 'uitdrukkelijke overeenstemming' en ze kunnen je dan ook niet dwingen meer dan 50% vooruit te betalen. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het verschuldigde bedrag zelf aan het einde van de maand overmaakt anders riskeer je inderdaad afsluiting.Zelf heb ik een soortgelijk conflict met UPC over kabeltelevisie. Dit bedrijf is echter niet te vertouwen en die krijgen van mij dus geen cent van te voren. ADSL heb ik van XS4ALL en die durf ik wel een half jaar van te voren te betalen. Het is dus de vraag of je dit met Tiscali wel of niet wilt. Voor meer informatie over je rechten en plichten als consument kijk op www.staiksterk.nl