Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: breedband
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 10, 2013 om 16:34Online.nl is de traagste in SchiedamBeste heer Meijer,
ik hoop u inderdaad enige inzage te hebben kunnen geven in hoe de markt in elkaar zit. Maar ik neem aan dat u ook begrijpt dat onze dienstverlening, inclusief gratis klantenservice, overstapservice, etc. ergens van betaald moet worden.
Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl -
Apr 10, 2013 om 16:19Online.nl is de traagste in SchiedamBeste heer Meijer,
bedankt voor uw reactie. Zoals aangegeven zijn wij de eerste partij in de gehele vergelijkings-markt die deze berekeningen gebruiken om de klant te informeren over de te verwachten snelheid. Providers doen dit tot nu toe niet of nauwelijks.
Omdat wij hiermee ook deels nog in een oriënteerde fase zitten en de resultaten zo optimaal mogelijk willen krijgen, tonen wij deze snelheden inderdaad (nog) niet standaard in het overzicht.
Overigens kunt u ook links in de filters een vinkje zetten voor 'toon te verwachten snelheden', dan worden alle snelheden in de lijst bijgewerkt waarna u dus ook kunt sorteren op 'te verwachten snelheden'.
Voor het abonnement gaat u een contract aan met de provider, ook wanneer uw aanvraag verloopt via Breedbandwinkel.nl. Na verwerking van uw bestelling door ons ontvangt u tevens een bevestiging van de provider en start de facturatie uiteraard ook vanuit de provider. Wanneer u vervolgens wordt aangesloten ontvangt Breedbandwinkel.nl hiervoor als tussenpartij een vergoeding van de provider. Een deel hiervan keren wij vervolgens weer uit aan de klant in de vorm van 10 euro of een andere korting of cadeau.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl -
Apr 10, 2013 om 15:11Online.nl is de traagste in SchiedamBeste heer,
het klopt inderdaad dat bij levering van DSL, of dit nu ADSL of VDSL is, de te behalen snelheid erg kan afwijken van de 'geadverteerde snelheid'. Belangrijkste oorzaak hiervan is de afstand tot uw wijkcentrale.
Providers hebben afgelopen jaar onderling een gedragscode opgesteld waarin zij aangaven vanaf 2013 de 'te verwachten' snelheden gaan communiceren richting klanten. In de praktijk blijken providers dit echter nog niet, of heel onduidelijk te communiceren. Wij als tussenpartij en partner van de 15 grootste providers van Nederland hebben dit jaar juist als eerste in de markt het initiatief genomen om deze snelheden wel te gaan communiceren. Op basis van de gegevens die wij van de providers en verschillende netwerken ontvangen berekenen wij per abonnement bij benadering(!) wat de uiteindelijk te behalen snelheid zal gaan worden.
Het blijft echter een schatting, mede aangezien de uiteindelijk te behalen snelheid ook afhankelijk is van het gebruikte (eventueel draadloos) modem/router, de bekabeling van de wijkcentrale naar uw meterkast en de bekabeling tussen het modem en uw computer(s). Kortom, er zijn dus nogal wat factoren waardoor een abonnement uiteindelijk een lagere snelheid kan hebben dan dat u heeft besteld. Dit zijn factoren waar voor installatie geen inzage in is, dus kunnen wij dit ook niet meenemen in de berekeningen.
De belangrijkste reden waarom in uw geval Online wat slechter presteert dan Telfort is dat dit beiden grotendeels over een fysiek ander netwerk gaat. Ook zijn de instellingen aan de kant van de provider iets anders op het gebied van snelheid/ruis verhouding, Telfort zoekt daarin wat meer de grenzen op dan Online.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl -
Feb 19, 2010 om 17:30breedbandwinkel.nl corrupt?Beste Ron,
namens Breedbandwinkel.nl heb ik mij hier geregistreerd om te reageren op uw klacht.
Uit uw bericht kan ik helaas niet opmaken om welke bestelling het gaat, de status van verzending heb ik dus niet voor u na kunnen kijken.
Indien u de Staatsloten tot op heden nog niet heeft ontvangen kunt u contact met mij opnemen, u krijgt deze dan uiteraard z.s.m. toegestuurd inclusief een extra Straatje.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Breedbandwinkel.nl
pvanwezel@breedbandwinkel.nl