Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: broekhuijsen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 2, 2012 om 08:21Maakt Pretium misbruik van de rechterlijke macht?Mijn dementerende moeder van 88 jaar is eind vorig jaar door Pretium Telecom gebeld. Of ze goedkoper wilde bellen. Hoeft ze niet want ze beld nauwelijks en was heel tevreden met KPN! Ze dacht dan ook dat KPN belde en ze kent op haar leeftijd dus ook geen ander bedrijf.. Toe ik haar enkele dagen later bezocht, vond ik in de post het contract van Pretium.
Aangezien mijn jongste broer vanuit Genève al haar bankzaken regelt, werd ik door hem verzocht dit op te lossen, aangezien het alleen kon worden geannuleerd door te bellen vanaf het toestel van mijn moeder.
Ik ben dus van thuis uit gaan bellen, uitgelegd dat mijn moeder dementerend was en kreeg te horen dat ik toch vanaf het nummer van mijn moeder moest bellen. Anders werd het niet geaccepteerd.
Vervolgens heb ik verlof moeten nemen om naar mijn moeder te gaan die woont in een verzorgingstehuis, en ben wederom Pretium gaan bellen. Na ca. 20 minuten (ad 15 ct. per minuut), kreeg ik iemand van het callcenter aan de lijn.
Wederom alles uitgelegd en moest ik vervolgens mijn moeder uit bed laten halen door de verzorging, aangezien zij eisten dat mevrouw zelf moest zeggen dat zij dit niet wilde. Daarbij hoorde ik ze ook nog vragen of ze het ook wel écht niet wilde..."
Ik heb de telefoon afgepakt en gevraagd waar ze mee bezig waren. Vervolgens kreeg ik te horen dat zij een annuleringsbevestiging zouden toesturen. Dit gebeurde ook na enkele dagen.
Nu komt het!
Afgelopen donderdag bezocht ik mijn moeder en zag daar bij de post weer een nieuw contract van Pretium liggen, dat binnen zeven werkdagen, en vanaf mijn moeders nummer, dient te worden geannuleerd. Saillante details:
1. Mijn moeder staat al jaren niet meer in het telefoonboek.
2. Deze keer stond het contract op haar meisjesnaam, een naam die zelfs nooit in het telefoonboek heeft gestaan!
3. Mijn moeder wist echter zeker dat KPN had gebeld, dat ze goedkoper kon bellen!
Ik heb mij voor morgen weer verlof moeten nemen om vanuit het verzorgingstehuis te gaan bellen.
Ik zal in ieder geval dit schrijven ook rondsturen naar de consumentenorganisaties, de Telegraaf, de OPTA, en elke organisatie en overheidsinstelling die hiervan op de hoogte dient te worden gesteld.
m. vr. gr.
Frans Broekhuijsen, Maastricht.