Antwoorden gegeven door: capenn65
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 18, 2022 om 21:42Waar staat Inspiron voor?Als je er Linux op installeert, bv Ubuntu, kun je nog jaren gratis en veilig van je Inspiron genieten! Ik heb Ubuntu net op een Dell Latitude geïnstalleerd. Zo gebeurd en werkt prima! Microsoft is inmiddels toch wel rijk genoeg?
Ik kan het ook voor je doen, als er zelf een probleem mee hebt. -
Jan 10, 2020 om 16:54Windows 7 ultimate upgraden naar Windows 10 Home/Pro
Download de laatste vesie vam Linux Ubuntu, zet dez op dvd of usb-stick, start daarvan op en installeer Ubuntu. Zet je bestanden terug en je kunt aan het werk, gratis en veilig!
Voordelen Linux
1. De meeste Linux versies (ook Ubuntu) zijn gratis en goed.
Ook de meeste programma's voor Linux zijn gratis en goed. En dat zijn er enorm veel! Voor ieder Windowsprogramma zijn vaak meerdere goede of betere alternatieven beschikbaar.
2. Linux is snel: het draait ook goed op vrij oude computers, want het vraagt weinig ruimte, + 6 Gb.
3. Een Linux versie is een compleet pakket en bestaat uit het Besturingssysteem, Officepakket, foto- video- en muziekprogramma's, e-mailprogramma, browser, spelletjes, enz. enz.
4. De installatie duurt ruim een half uur, daarna + anderhalf uur afwerken en instellen, en klaar is Cees.
Alle programma's die je extra wilt installeren, zijn in het Softwarecentrum beschikbaar.
5. Open-bron: Linux wordt wereldwijd bewaakt, fouten komen daardoor altijd vlug boven water en worden meestal al gerepareerd voordat ze verspreid worden.
6. Veilig: er zijn geen echte virussen voor Linux. Dat komt vooral door de consequente veiligheidsstructuur van Linux. Bovendien worden veiligheidslekken snel bekend en vlug hersteld via de updates.
7. Een antivirusprogramma is niet nodig!
8. Stabiel en betrouwbaar: het is mogelijk om een computer jarenlang (!) continu te laten draaien op Linux, zonder herstart. Voor verreweg de meeste updates hoeft de computer namelijk niet te herstarten.
9. Updaten doe je alles in één keer, niet ieder programma afzonderlijk. Dat scheelt veel tijd!
10. Linux vraagt nauwelijks onderhoud: defragmenteren, schijfcontrole enz., enz. is niet nodig. Er bestaan geen onderhoudsprogramma's voor Linux.
11. Vriendelijke gratis hulp is snel beschikbaar via Nederlandstalige internetfora.
12. Je kunt Linux geheel aanpassen aan je eigen wensen.
13. Windows programma’s kun je vaak draaien via Wine of PlayonLinux
Nadelen Linux:
Linux is niet hetzelfde als Windows en je moet er dus even aan wennen.
Zie ook: https://nl.wikibooks.org/wiki/Ubuntu:_Linux_voor_mensen/Wat_is_Linux%3F/Voordelen_van_Linux of https://ubuntufan.org/ubuntu/voorennadelen
Voor het installeren zie: https://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktopBionic -
Jan 10, 2020 om 16:41Windows 7 ultimate upgraden naar Windows 10 Home/ProDownload de laatste versie van Ubuntu, iso-bestand, Linux, zet die op een dvd of usb-stick, start daarvan op en installeer Ubuntu.
Voordelen Linux
1. De meeste Linux versies (ook Ubuntu) zijn gratis en goed.
Ook de meeste programma's voor Linux zijn gratis en goed. En dat zijn er enorm veel! Voor ieder Windowsprogramma zijn vaak meerdere goede of betere alternatieven beschikbaar.
2. Linux is snel: het draait ook goed op vrij oude computers, want het vraagt weinig ruimte, + 6 Gb.
3. Een Linux versie is een compleet pakket en bestaat uit het Besturingssysteem, Officepakket, foto- video- en muziekprogramma's, e-mailprogramma, browser, spelletjes, enz. enz.
4. De installatie duurt ruim een half uur, daarna + anderhalf uur afwerken en instellen, en klaar is Cees.
Alle programma's die je extra wilt installeren, zijn in het Softwarecentrum beschikbaar.
5. Open-bron: Linux wordt wereldwijd bewaakt, fouten komen daardoor altijd vlug boven water en worden meestal al gerepareerd voordat ze verspreid worden.
6. Veilig: er zijn geen echte virussen voor Linux. Dat komt vooral door de consequente veiligheidsstructuur van Linux. Bovendien worden veiligheidslekken snel bekend en vlug hersteld via de updates.
7. Een antivirusprogramma is niet nodig!
8. Stabiel en betrouwbaar: het is mogelijk om een computer jarenlang (!) continu te laten draaien op Linux, zonder herstart. Voor verreweg de meeste updates hoeft de computer namelijk niet te herstarten.
9. Updaten doe je alles in één keer, niet ieder programma afzonderlijk. Dat scheelt veel tijd!
10. Linux vraagt nauwelijks onderhoud: defragmenteren, schijfcontrole enz., enz. is niet nodig. Er bestaan geen onderhoudsprogramma's voor Linux.
11. Vriendelijke gratis hulp is snel beschikbaar via Nederlandstalige internetfora.
12. Je kunt Linux geheel aanpassen aan je eigen wensen.
13. Windows programma’s kun je vaak draaien via Wine of PlayonLinux
Nadelen Linux:
Linux is niet hetzelfde als Windows en je moet er dus even aan wennen.
Zie ook: https://nl.wikibooks.org/wiki/Ubuntu:_Linux_voor_mensen/Wat_is_Linux%3F/Voordelen_van_Linux -
Jan 3, 2020 om 13:55Haperende laptop"Een notebook of laptop (de termen betekenen tegenwoordig hetzelfde) is een draagbare computer" zegt de consumentebond!
Hebben jullie al een oplossing, Rob/Greet? Misschien kan ik helpen? -
Apr 13, 2018 om 15:24W10 update ellendeHallo MJvanderWerf,
Stap over op Linux, dan ben je van all ellende af: het is gratis, volgens tig onderzoeken heel veilig itt Windows, makkelijk zelf te downloaden en te installeren enz., enz. Zie: https://sites.google.com/site/computertip/waaromdaarom.
CP -
Aug 17, 2016 om 15:49Fiber NL levert niet, en reageert niet, hoe ontbind ik het contractIk heb exact het zelfde mee gemaakt in 2015 en dit gemeld aan Kassa, Radar, Max ombudsman, Klachtencompas enz. En dat zelfde Fiber maakt nu volop reclame op de radio (en op tv?) dat ze zo goedkoop zijn en nooit hun prijzen zullen verhogen. Dit noem je een verdienmodel! Schandalig dat dit door niemend aangepakt wordt.
Ik doe graag mee aan een rechtzaak tegen Fiber.
capenn65
-
Jun 6, 2015 om 13:09FiberDit is de reactie van Fiber:
Geachte C.A. Pennings,
Onlangs heeft u contact opgenomen omtrent uw verzoek tot ontbinding.
Op 19-5-2015 hebben wij u vermeld dat wij niet over gaan tot kosteloze ontbinding, wij blijven bij dit standpunt. Wij zijn ten alle tijde bezig geweest om uw lijn te herstellen en, ondanks dat wij begrijpen dat er een vervelende situatie ontstaat op het moment dat de diensten nog niet naar wens functioneren, heeft u ons niet de gelegenheid gegeven dit op te lossen. Met het weg halen van uw lijn ontneemt u ons de kans om de problemen te verhelpen en de periode van storing te compenseren.
Mocht u blijven bij uw standpunt om te ontbinden zullen wij een bedrag van €500,- in rekening brengen ter afkoop van uw contract. Wilt u dit met ons oplossen zonder afkoop kunnen wij ook uw lijn opnieuw aansluiten.
Wij vernemen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Fiber NL -
Jun 3, 2015 om 16:18FiberVoor degenen, die nog geloven in Fiber, hier het "hele" verhaal:
Begin maart 2015 zocht ik een andere provider en meldde mij, verleid door de leuke internetsite, bij Fiber. Vanaf dat moment ging alles fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber binnen kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag voor Fiber RDY heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
De installateur kon eerst de juiste telefoondraden niet vinden en vervolgens bleek de router verkeerd geconfigureerd.
(Vandaag, 3 juni, heb ik zelf ontdekt, dat de router door Current connect (= Fiber) verkeerd was aangesloten: er waren een goudkleurige en een witte draad doorverbonden, dit moesten een goudkleurige en een zwarte draad zijn!!!!! Met dank!)
Twee maanden later had ik slecht Internet, geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Toen ik op het Internet ging zoeken naar klachten over Fiber, schrok ik me rot. Heel veel klachten, mensen die eindeloos zonder telefoon, tv en internet zitten en niet van hun abonnement af komen!
Toen, eind april, heb ik, telefonisch en via de mail, mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu eist Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!" Ik heb daar niets van gemerkt.
Conform “mijn voorwaarden” hebben zij hun kans gehad, niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.
Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege wanprestatie. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost. En nu nog, want ze proberen nog steeds abonnementsgeld af te schrijven.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, niet via een antwoordnummer, want dat hebben ze niet, en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd. Tot nu toe € 167,22.
Ik heb mijn klacht ook op het forum van Radar, Kassa en Klachtenkompas (Consumentenbond) geplaatst en ik wil graag samen met andere gedupeerden naar de rechter stappen.
Via een emailbericht heb ik mijn Contacten op de hoogte gesteld van de praktijken van Fiber. -
Mar 26, 2013 om 18:05samsung magnetron kapotResetten wil nog wel eens helpen, dwz de stekker er 10 seconden uit trekken. In mijn geval kon ik niet bij de stekker komen en heb ik de corresponderende stop uit en aan gezet! Dat werkte.