Antwoorden gegeven door: cccnuon
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 24, 2006 om 18:14nuon verkopers aan de deureen nuon id kaart heeft de grote van een creditcard en is gedeeltelijk doorzichtig.
ook vind u op deze pas een foto
de medewerker die u beschrijft was geheel gekleed in nuon kleding en dat vind ik vreemd
aangezien de aanbieding die de heren doen niet van nuon komt!
daarom twijfel ik er aan of we het hebben over een collega van mij
vandaar ook mijn verzoek om een klachtenformulier in te vullen, dan word er actie ondernomen
-
Feb 22, 2006 om 19:13gasprijzenallereerst een zeer slechte reactie van de medewerker aan de telefoon
deze behoord deze basiskennis te bezitten
de gas (en electra)prijs is gekoppeld aan de olie prijs en dit is (is mij verteld) in het verleden gebeurd om deze prijzen stabiel te houden.
dit is geen beslissing van uw energiebedrijf maar van uw regering.
waarom deze koppeling nog niet is losgelaten is niet helemaal duidelijk.
mensen werkzaam in de energiemarkt ontgaat ook vaak de logica van dit soort beslissingen.
misschien iets om over na te denken bij de volgende verkiezingen.
verder hoort iemand die vragen beantwoord aan de telefoon natuurlijk niet de verbinding te verbreken als de kennis ontbreekt
-
Feb 22, 2006 om 19:06nuon verkopers aan de deurik werk voor nuon maar herken ons bedrijf niet in deze werkwijze
nuon werkt voor het werfen van klanten met extrene bedrijven maar er is een strikte werkwijze en daar staat de klant centraal.
daarom vraag ik u op de site van nuon het klachten formulier in te vullen
1) het betreft iemand van nuon en deze word dan tot de orde geroepen
2) het betreft iemand van een ander bedrijf en dan zal nuon dit onderzoeken
in elkgeval excusses voor het ongemak
-
Jan 18, 2006 om 23:18Vastrech meterhelaas is dat niet correct
de meter is van nuon en op de locatie is een werkende aansluiting
een werkende aansluiting kost geld en als u zich niet aanmeld als u een pand in bezit neemt dan word u automatisch klant bij de beheerder van het netwerk (nuon)
mocht u willen overstappen of de meter weg laten halen dan gebeurd dit daar dus na en is het tussenliggende vastrecht dus correct gefactureerd (hoe vervelend dat ook is)
het heeft dus zeker wel iets te maken met de meter en het feit dat deze nogsteeds bij meneer in bezit is -
Jan 18, 2006 om 23:14Vastrech meterhelaas ligt dit vast in de leveringsvoorwaarde en in de gal/electra wetgeving.
nuon moet hier aan voldoen en in dit geval is dat ongunstig voor u -
Jan 17, 2006 om 23:19Vastrech meterhelaas voor u is er een meter in de schuur die u huurt en heeft deze er al vanaf dat u hier bent komen wonen gehangen
u heeft zich niet aangemeld voor deze meter maar de vorrige eigenaar van deze woning heeft zich dus wel afgemeld
aangezien er vanaf dat moment geen gebruiker bekend is kunnen deze kosten met een maximaal van 3 jaar met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.
deze kosten worden bij de bewoner (in dit geval u) in rekening gebracht.
het gaat hier dus om de huur van de meter en aansluiting die u dus wel ter beschikking staat
(als u een tv huurt bij scala dan betaald u ook niet alleen als u hem gebruikt)
de kosten die u in rekening zijn gebracht zijn dus correct en u dient deze te betalen
aangezien dit al bij een incasso buro in behandeling is zal u geen betalingsregeling meer worden aangeboden en ik raad u dan ook aan het volledige bedrag inclusief kosten te gaan betalen.
u loopt namelijk het risico dat u niet alleen in uw garage word afgesloten maar ook in uw woning als uiterste drukmiddel
mocht u het hier niet mee eens zijn dan kunt u zich vervoegen bij de geschillencommissie.
deze brengt een onafhankelijk bindend oordeel uit -
Jan 16, 2006 om 08:43Problemen met NUON
in dit geval kunnen er 2 dingen aan de hand zijn
1) het gaat om een rekening over het tijdvlak dat u hier gewoond heeft, in dat geval moet u dit nog betalen (schuld varvalt niet, ook niet naar een aantal jaar) als wij ten onrechte de rekeningen naar het verkeerde adres hebben gestuurd (alleen als u wel heeft doorgegeven maar het bij ons niet bekend is) varvallen de aanmaan en incasso kosten
2) dit betreft een nota over het tijdvlak waarin u hier niet heeft gewoond, in dat geval moet u met terugwerkende kracht worden uitgehuist.
hiervoor vraag ik u om te bellen met 0900-0808 en de meterstanden bij de hand te houdenhopelijk verschaft dit iets aan inzicht zoniet dan hoop ik dat u uw vraag iets wilt uitbreiden zodat verdere uitleg mogelijk is
-
Jan 16, 2006 om 00:46Nuon Rekeningen jaren na overlijden
formeel gezien mag nuon tot 3 jaar na dato een correctie doorvoeren.
daardoor is de gestuurde nota technisch correctsociaal is alleen anders en de reacties die u beschrijft kunnen gewoon weg niet (ik hoop dat u over deze reacties een klacht wilt indienen en de namen van de collega's waar het om gaat wilt toevoegen).
Voor deze reacties schaam ik me en ik wil u dan ook namens het overgrote deel van het nuon CCC onze excusses aanbieden.wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat er een aantal jaren eindstanden zijn geschat (terug tot 2003) en dat er nu blijkt dat er een grote jaarnota komt
op dat moment komen de nota's terug tot 2003 te vervallen en word u over deze periode het total verbruik opnieuw in rekening gebracht.
van dit bedrag word het reeds betaalde afgehaald waarna het verschil bij u in rekening word gebracht.
de reden on dit te doen heeft te maken met tarieven.
als alles op de laatste rekening in rekening word gebracht bent u duurder uitgezien de situatie en de gamaakte fouten zou u zonder problemen een betalingsregeling over meerdere jaren moeten krijgen waardoor u de opgelopen achterstand zonder grote problemen zou kunnen inlopen.
dan heeft u nog een brief gehad waarin wij u een aantal vragen stellen over de afhandeling van uw klacht.
deze vragen worden gesteld om dit soort blunders de kop in te drukken en ik vraag u dan ook met klem om uw mening te geven.
de antwoorden die u geeft worden naar de teamleider van de persoon die u geholpen heeft teruggekoppeld en deze zal mijn collega daar dan ook op aanspreken.nogmaals mijn excusses voor de afhandeling
-
Dec 23, 2005 om 22:49gebruik netwerk essent
de kosten komen mij normaal over, alleen kan ik u geen zekerheid bieden.
de netbeheers kosten bestaan eigenlijk uit 2 bedragen
1) vast recht kosten
Dit zijn hoorkosten van de meter en de aansluiting.
Deze kosten zijn een vast bedrag2) belasting van het netwerk
deze kosten worden afgerekend naar ratio van verbruik
als u dus 3000kw heeft gebruikt, bedrag X 3000
dit komt totaal voor een gemiddeld gezin uit tussen de 20 en 40 euro voor gas en licht.
daarbij is het belangrijk om rekening te houden met eventuele centraal verwarming systeem -
Dec 23, 2005 om 22:41jaarafrekening
Ja, energie bedrijfen kunnen dit niet alleen doen, ze zijn het zelfs verplicht.
Als er om een of andere reden geen standen bekend zijn (welke reden is niet zo belangrijk) dan zal er toch een nota gestuurd moeten worden.
Dus word er een schatting gemaakt op basis van reeds bekende gebruiks gegevensdit kan natuurlijk afwijken en daarom word u dan ook altijd gevraagt de standen na te kijken
Wat gebeurd er nu als de standen afwijken?
in dat geval stelt u uw leverancier hiervan op de hoogte.
is het verschil zeer klein (enkele euro's) dan zal de nota niet worden aangepast (de kosten hiervan zijn hoger dan de aanpassing).
is het verschil groter dan word de nota gecorigeerd en hoeft u dus niet te betalen tot deze binnen is.
mocht het verschil zeer groot zijn dan word er voor correctie eerst gecontroleerd.
hiervoor word met u een afspraak gemaakt op een tijd die u uitkomt.kortom, uiteindelijk krijgt u (als u zelf controleerd) altijd een correcte nota