Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: chrisssto
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 21, 2012 om 14:44BDR ContainerreinigingBeste mensen en uiteraard Hutch bedankt voor je reactie!
Ondanks de enorme tegenwerking van BDR is het mij gelukt om van ze af te komen.
Ik kreeg op het laatst emails met de mededeling dat ik zelfs meer reinigingen zou moeten afnemen dan in de overeenkomst overeengekomen was. Het werd steeds erger.
Maar het feit dat dat BDR contractbreuk heeft gepleegd door geen reinigingen uit te voeren heeft mij ervan overtuigd deze kwestie te kunnen winnen.
Ik heb BDR volledig aansprakelijk gesteld voor alle kosten die hieruit voortvloeien indien zij geen concrete, correcte en acceptabele oplossing bieden en hier heb ik uiteraard een termijn aan gesteld.
Hier heb ik BDR voortdurend in iedere email mee geconfronteerd.
Ik wil zeggen mensen hou vol want je staat echt in je recht ! !
BDR heeft uiteindelijk toegegeven dat zij fout waren en hebben het abonnement per direct opgezegd.
Iedereen veel succes gewenst en niet opgeven of toegeven ! !
Groet,
Chrisssto -
Nov 17, 2012 om 18:28BDR ContainerreinigingHoi Kartijn,
Middels een werver aan de deur op 12 juli 2012 (week 28) heb ik een contract getekend voor 6 x reiniging restafval en 6 x GFT. De eerste reiniging zou in week 34 gaanplaatsvinden (dus 6 weken later) BDR heeft de container de eerste keer niet gereinigd dus ik nam contact op met BDR direct de volgende ochtend. Ik moest de container weer terugzetten zodat deze alsnog die dag gereinigd kon worden maar ook die dag is mijn container niet gereinigd.
Ik heb per email geklaagd en gebeld om de overeenkomst te beeinigen. Heel veel correspondente heeft plaatsgevonden en in eerste instantie kreeg ik als antwoord dat ik alleen op kan zeggen binnen de 8 dagen na het tekenen van de overeenkomst zoals vermeld in artikel 2.1
Het lukt mij niet om BDR duidelijk te maken dat er tussen het tekenen van de overeenkomst en de eerste reiniging 6 weken zat waarna er dus een klacht is ontstaan omdat BDR de overeenkomst niet nakomt en het dus niet mogelijk is om binnen 8 dagen op te zeggen.
BDR is ook in mijn geval dus nalatig geweest.
Vervolgens kreeg ik per email te horen dat ik niet kan opzeggen per email maar dat dit per post moet geschieden. Ook dit heb ik uiteindelijk gedaan, voor alle zekerheid aangetekend.
Ik heb BDR alle gelegenheid gegeven om dit netjes op te lossen maar wel geeist dat zij de oplossing moeten bieden gezien zij net als ik een overeenkomst zijn aangegaan maar dat niet ik als klant nalatig ben geweest maar dat zij de overeenkomst niet zijn nagekomen.
Ik heb voorgesteld dat ik hoe dan ook de resterende reinigingen voor dit jaar nog wil ontvangen en uiteraard de overgebleven reinigingen volgend jaar (2013) zullen plaatsvinden.
Daar heb ik niets meer op gehoord en vandaag, 17 november, een week later ontvang ik een laatste aanmaning. Ik moet binnen 5 dagen betalen (en zelfs meer dan het oorspronkelijke bedrag) en mocht ik niet betalen dan geven zij het uit handen aan een GGN Gerechtsdeurwaarder.
Indien je meer info wilt hebben dan geef ik je dat uiteraard graag.
Indien jij of iemand anders weet wat ik verder nog meer kan doen dan hoor ik dat uiteraard ook graag want net als ieder ander wil ik zo graag van die BDR af.