Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: consument1980
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 7, 2015 om 17:07Waarschuwing voor AURORA KONTAKTZojuist even bij Aurora Kontakt in Amsterdam langs geweest omdat ik wat elektriciteit artikelen nodig had. Bij binnenkomst werd ik meteen aangesproken door een van de medewerkers die me goed hielp en duidelijk aandrong om liever te veel dan te weinig kopen, "want je weet maar nooit en je kunt het altijd nog gebruiken" zo zei hij steeds. Hij pushte behoorlijk en dat wekte mijn argwaan: in dit soort zaken wordt je immers meestal geholpen door mensen met juist meer technische dan commerciële eigenschappen. Ik had werkelijk geen idee van de prijzen (ik klus echt nooit), en moest blijkbaar 150 meter electradraad, een lasdoos, wat lasklemmetjes, een schakelaar en twee wandkontactdozen hebben. Bij het afrekenen werd duidelijk dat er voor EUR 418 in mijn mandje zat. Met ongelovige ogen keek ik de kassa medewerker aan omdat ik dacht dat dit een foutje was. Maar nee, dit was het. Stamelend stotterde ik dat ik er toch maar vanaf zag en bood vele malen mijn excuses aan omdat ze alles weer terug moesten leggen. De winkel uit lopende dacht ik; ik had geen idee dat dit zo duur zou zijn. Nu even op internet struinend bleek mijn intuïtie te kloppen, voor EUR 100 heb je dit zo ongeveer ook wel bij elkaar. Ik was benieuwd of dit een op zichzelf staand dingetje was maar lees nu hier dus dat dit welgemeende praktijken zijn van de firma. Let wel, ik snap en ben het er mee eens dat ze veel duurder zijn dan de Gamma, ze zitten midden in Amsterdam op een van de duurste locaties. Maar 3 keer zo duur lijkt me veel te veel van het goede....