Antwoorden gegeven door: cristoffel
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 18, 2019 om 14:55DHL bezorgers liegen over bezorgpogingen
Ik heb meer negatieve ervaringen met PostNL dan met DHL, maar dat is maar 1 annecdote.
Bij PostNL heb ik ook meldingen gehad van niet-bestaande bezorgpogingen. Ook een keer een bezorger die een uur voor het aangekondigde dagdeel kwam. Of spontaan een melding dat de bezorging met een dag is vertraagd tijdens het wachten op het pakket. Uiteraard zonder opgaaf van reden.
Als ik de keuze heb laat ik het altijd bij een afhaalpunt bezorgen.
Of een bezorging 1 of 2 dagen duurt maakt mij niet uit. Ik heb ook liever geen meldingen dan onjuiste meldingen. Als ze zich maar aan hun afspraken houden!
Ik ben een voorstander van een onafhankelijk onderzoek. Maar dan naar alle bezorgdiensten, niet alleen DHL. Welke partij zou dit kunnen doen? Wellicht is hier al onderzoek naar gedaan.
Ik ben ook benieuwd naar de kant van de bezorgers. Ik heb wel eens gehoord dat bezorgers vaak onrealistische opdrachten krijgen en hun route in een onmogelijk korte tijd moeten afronden. Ik denk dat veel van de problemen bij management liggen.
-
Feb 18, 2019 om 14:33Webshop wil alleen deel bedrag vergoedenKlagen bij webshopkeurmerk heeft tot het gewenste resultaat geleid. Ik krijg het volledige bedrag teruggestort. De aanhouder wint.
-
Feb 13, 2019 om 18:41Webshop wil alleen deel bedrag vergoedenKlacht ligt inmiddels bij keurmerk.
Ik heb diverse reviews op internet gevonden waar andere klanten met vergelijkbare verhalen komen. -
Feb 13, 2019 om 17:17Webshop wil alleen deel bedrag vergoeden@cookies
Achteraf gezien was dat verstandiger geweest inderdaad. Vaak doe ik dat ook. Omdat ik graag de kwaliteit van het scherm wilde beoordelen heb ik het folie verwijderd. Om het scherm te beschermen heb ik er een screen protector op geplaatst.
Wanneer ik het folie had laten zitten hadden ze ongetwijfeld een probleem gemaakt als het folie niet meer gaaf zou zijn. Ze hadden namelijk ook een opmerking op het folie van de achterkant van de telefoon wat ik wel had laten zitten. Hier zou een klein krasje op zitten.
Het betreft de webshop telefoon wereld. -
Feb 13, 2019 om 16:42Webshop wil alleen deel bedrag vergoeden
Ze zijn aangesloten bij webshop keurmerk: https://www.keurmerk.info/nl/algemene-voorwaarden/
@Tijger1
Het product is uitgeprobeerd, niet ingebruik genomen! Het folie op de achterkant zat er zelfs nog op! Ik had de screenprotector juist gemonteerd om te voorkomen dat het product zou beschadigen. Product heeft geen gebruikerssporen! Geen enkel krasje en alles is hersteld naar fabrieksinstellingen.
De vergelijking met een winkel gaat niet op, want in een winkel is een showmodel aanwezig waar het folie al van is verwijderd. Een webshop kan ook de mogelijkheid aanbieden om naast een nieuw toestel een showmodel mee te sturen, maar dit wordt naar mijn weten niet gedaan.
Ik zou zelf bereid zijn de nieuwprijs betalen voor een telefoon die geen gebruikerssporen heeft en niet te onderscheiden is van een nieuwe(sterker nog dat kun je niet weten).
De consuwijzer spreekt in het geval van beschadigingen van verpakkingen (waar ik het niet mee eens ben) over het in rekening brengen van de kosten van de verpakking. De webshop beweert echter een zero-tolerance beleid te hebben en wil 59 euro in rekening brengen. Een folie is niet 59 euro waard.