Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dalanjo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 23, 2013 om 14:04Uitspraak op bezwaar tegen naheffinsgaanslag en betalingscontrolle(motorrijtuigenbel)[quote=beginnende schreef op zaterdag 23 mrt 2013, 12:53]
Geachte heer/mevrouw,
Op 7/3/2013 heb ik uw bezwaar ontvangen waarin u bezwaar maakt tegen naheffingsaanslag met het aanslagnr 1700.00.000.y.2.3 over periode van 26 juni'12 t/m 8 juli'12.
De dagtekening van de naheffingsaanslag is 26 september'12. Het bezwaarschrift is ontv. Op 7 mrt'13.
De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift is volgens art 6:7 v/d algem. Wet bestuursrecht(awb) 6 wkn. Het bezwaarschrift is na het einde van de termijn gepost.
Op grond van art 6:9 awb is het artikel niet tijdig ingediend, ik verklaar uw bezwaar daarom niet ontvankelijk. Desondanks geef ik ambtshalve een inhoudelijke oordeel over uw bezwaar.
In gewoon nederlands staat er::
Je bent te laat geweest met het indienen van een bezwaar dat moet binnen 6 weken na dagtekening. Er is dus geen verplichtig om uw bezwaarschrift te behandelen.
Desondanks (zonder wettelijke verplichting) doe ik wel een uitspraak over de inhoud van dat bezwaarschrift
[quote]
Vanaf 9 jan'13 staat kentekenbew van het motorrijtuig met kenteken ab-cd-ef niet meer op uw naam.
Het bij het bezwaarschrift gevoegde bewijs, is geen bewijs van export. Gezien de schorsing van de wettelijke verplichtingen, van het motorrijtuig met kenteken ab-cd-ef, kom ik u tegemoet ingaand 3 juli'12.
De enkelvoudige belasting(totaal bedrag zonder boete) wordt verminderd tot €28. De boete is vast gesteld op €0.
Officieel staat het rijtuig per 1 januarie niet meer op uw naam, maar ik ga van 3 juli uit. De belasting die u had moeten betalen verminder ik naar 28 euro, en er is geen boete. [quote]
Verder deel ik u mee dat de naheffingsaanslagen/boetebeschikkingen met aanslagnr 1700.00.000.y.2.4 en 1700.00.000.y.2.5 ambtshalve worden vernietigd,
Ik bepaal dat de aanslagen eindigennd op y.2.4 en y.2.5 komen te vervallen [quote]
U kunt tegen het niet ontvankelijk verklaren van uw bezwaarschrift in beroep gaan bij belastingrechter meer info vind u in de toelichting, tegen mijn inhoudelijke oordeel over uw bezwaar is geen beroep mogelijk.
U mag in beroep gaan tegen mijn beslissing om uw bezwaar niet ontvankelijk te verklaren, maar tegen de inhoud van mijn beslissig kunt u niet in beroep gaan. [quote]
Mijn vraag is eigenlijk wat geven ze nu werkelijk aan? Hoef ik niets te betalen wordt t vernietigd en hoef ik maar 28 euro te betalen? Of is dit ontvankelijk en dien ik alsnog alles te betalen naheffingen?
Heel kort door de bocht: Je bezwaar kwam te laat binnen, maar de inspecteur heeft toch besloten om op de inhoud van je bezwaar in te gaan. Het komt er op neer dat je 28 euro moet betalen, en dat dat alles is. [quote]
Ik hoop dat een van jullie mij hierover meer kan informeren.
Hoogachtend
Hopelijk is het zo duidelijk. -
Mar 20, 2013 om 23:39Belastingaangifte + PGB - afdracht premiesGoedenavond,
Om te beginnen is het zinvol om dit eens door te lezen: http://svb.nl/Images/9251NX.pdf
In de situatie zoals u die beschrijft, is een familieovereenkomst van toepassing.
En dan is het ook verstandig om toch voor Opting in te kiezen.
In bovenstaand PDF staat te lezen:
Opting-in
Heeft uw zorgverlener een arbeidsovereenkomst voor maximaal 3 dagen per week? Of heeft u een overeenkomst met uw partner, een familielid of freelancer? Dan bent u niet verplicht belasting en premies op het loon in te houden. U kunt dan kiezen:
- U betaalt het brutoloon aan uw zorgverlener: uw zorgverlener betaalt zelf de belastingen aan de Belastingdienst.
- U kiest samen met uw zorgverlener voor opting-in: elke maand houden wij de loonheffingen in op het loon. U krijgt van ons loonstroken en een jaaropgave. De zorgverlener kan die gebruiken voor de aangifte inkomstenbelasting.
Het kiezen voor opting in is in deze situatie de meest makkelijke en veilige manier.
De SVB zorgt dan voor de gehele salarisadministratie, wat makkelijk is voor de belastingaangifte, en u krigt uw geld dan netto op uw bankrekening.
Hoe gaat dat in zijn werk? Afhankelijke van de grootte van het budget, stort het zorgkantoor maandelijks het budget. (dan ga ik even uit van een groot budget, waarin maandelijks de stortingen van het zorgkantoor plaatsvinden). De SVB incasseert dan op ongeveer de helft van de maand het bruto maandloon, en stort dan later het netto bedrag op de prive rekening van de hulpverlener. het verschil tussen bruto e netto draagt de SVB af bij de belastingdienst.
Via het servicecentrum PGB van de SVB voor budgethouders kunt u dan ook makkelijk 2 x per jaar verantwoording af leggen richting het zorgkantoor.
Om terug te komen op de aangifte IB waarin blijkt dat u nog een bedrag aan inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen moet terugbetalen: Vraag schriftelijk om een betalingsregeling voor deze aanslag (als hij binnen is gekomen, zonder aanslagnummer is het namelijk niet mogelijk om een betalingsregeling te treffen)
Als er in de afgelope jaren geen aangifte is gedaan, dan zou u ook kunnen overwegen om een verzoek tot middeling in te dienen. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/bijzondere_situaties/middeling_sterk_wisselende_inkomens/voorwaarden_voor_middeling
Het zou eventueel handig zijn om daarvoor een beroep te doen op iemand van de vakbond of een andere formulieren brigade om u daarmee te helpen. -
Feb 5, 2013 om 20:41WMO - CIZ verklaringHeeft uw moeder van het CIZ een verklaring gekregen waarin staat dat ze zorg nodig heeft, en dat zij een ZZP5 indicatie heeft?
Met een ZZP5 indicatie van het CIZ kan er een Persoonsgebonden budget aangevraagd worden, waarmee u de benodigde zorg zelf in zou kunnen kopen.
Dit kan ook dienen ter overbrugging totdat uw moeder opgenomen kan worden:
quote: Overbruggingszorg?
Er is een indicatie voor een ZZP afgegeven maar ik sta op de wachtlijst bij een instelling. Kan ik dan ter overbrugging zorg thuis krijgen?
Ja, dat kan. Overleg daarvoor met de zorgaanbieder waar u op de wachtlijst staat. -
Apr 25, 2012 om 17:31levensverzekering[quote=korietsie schreef op woensdag 25 apr 2012, 15:05]Ik heb informatie aangevraagd aangaande een levensverzekering, ik krijg dan offertes van een overlijdensrisico verzekering.
Deze kan ik aangaan voor 10 jaar. Deze kan visa-versa, overkomt mij wat krijgt mijn partner geld en omgekeerd, heel mooi, tot zover ok.
Maar hebben wij het geluk langer dan 10 jaar te leven, krijgen we geen cent
dus alle inleg weg....
Kan iemand ons wijzer maken, een verzekering die als wij wel10 jaar ouder worden, wij dan geld krijgen van wat er ingelegd is al die jaren?
De offerte zoals u die is aangeboden is een overlijdensRISICO verzekering.
Wat u dan gaat verzekeren, is het risico dat u binnen de looptijd komt te overlijden.
Is dat het geval, dan volgt er een uitkering.
Is dat niet het geval, dan volgt er GEEN uitkering.
Het voordeel van een risico verzekering is dat de premie meestal laag is, omdat u alleen het risico gedeelte betaalt. Nadeel is inderdaad dat bij afloop van de verzekering, u de keuze heeft om of het contract te verlengen, of om dat niet te doen, maar er in geen geval een uitbetaling van een geldbedrag.
Als u denkt over een levensverzekering, dan betaalt u meestal meer, en dat bedrag bestaat dan uit een "spaar" deel, en een risico deel. Dit soort verzekeringen betalen wel uit bij het einde van het contract. Dan betaalt hij namelijk het spaardeel uit.
De premi bij dit soort verzekeringen is dan ook vaak aanzienlijk hoger. -
Mar 22, 2012 om 11:44Dierenverzerkering wil niet betalen[quote=ohra nl schreef op donderdag 22 mrt 2012, 10:43]Wilt u een e-mail sturen naar webcare@ohra.nl met als onderwerp "Dierenverzekering wilt niet uitbetalen".
OHRA Webcare
Nu maar hopen dat Ohra beter is met het oplossen van vragen als met het spellen van simpele werkwoordsvervoegingen. -
Mar 11, 2012 om 11:04Recht belastingaangifte doen?[quote=target schreef op zaterdag 3 mrt 2012, 19:13]
Er is sprake van wisselend inkomen. Alleen al het feit dat er op voorhand vanuit gegaan zou worden dat het weer hetzelfde (met als resultaat nul) zou zijn geeft mij de kribbels.
Zouden ze dat dan denken terwijl het niet zo is?
Om eerlijk te wezen wordt er niet gedacht. Het is software wat er voor zorgt dat de gegevens van het vorige jaar(bijv. de gegevens van 2010) in de aangifte van het huidige jaar terecht komen.( de aangifte van 2011)
Om die reden kun je ook pas vanaf maart gebruik maken van de vooraf ingevulde aangifte, en moet je je gevens nog controleren.
In januari en februarie moeten werkgevers en uitkerende instanties namelijk hun gegevens doorgeven, en pas als die binnen zijn, dan kan de belastingdienst die gegevens klaarzetten voor de vooraf ingevulde aangifte.
De belastingdienst kan ook niet vooruit kijken, en weet dus niet of je in dit lopende boekjaar/belastingjaar meer of minder gaat verdienen. Maar dat is iets wat het merendeel van de mensen ook niet weet. Tuurlijk, je gaat ervan uit dat je dit jaar gaat werken, en dat je je werk houdt, maar je kunt je gemakkelijk voorstellen dat je in de ziektewet komt (minder inkomen), dat je ontslagen wordt, dat je de hoofdprijs wint in de staatsloterij, of dat je komt te overlijden. Voorgaande voorbeelden hebben allemaal invloed op je inkomen, maar zijn wel dingen die je niet weet van te voren.
Daar kan de belastingdienst dus geen rekening mee houden, en nogmaals, de belastingdienst is voor het verzamelen van die gegevens afhankelijk van derden. -
Mar 3, 2012 om 17:04rente blijft hetzelfde bij aflossing hypotheek[quote=courier schreef op zaterdag 3 mrt 2012, 17:00]Dalanjo: interessant die .... maarre ik ben meer benieuwd naar de uiteindelijke conclusie van Smiley01.
ja, dat was ik ook.
Ik hoopte dat door mijn "..." er een berichtje in zijn mailbox kwam, en hij er nog even op terug zou komen...
Gr. -
Mar 3, 2012 om 16:32Recht belastingaangifte doen?[quote=target schreef op zaterdag 3 mrt 2012, 14:20]Het gaat me niet alleen om een teruggaven, maar ook om de correcte verwerking van te betalen bedragen.
@zwemmer
Er is o.a. sprake van een wisselend inkomen, wat voor de nodige verrekeningen gevolgen zal hebben.
Om die reden wil ik er zelf aan bijdragen dat de juiste cijfers verwerkt gaan worden.
Dit teneinde toekomstig gedonder te voorkomen, want ik heb geen zin meer in wat ik al eens meemaakte met hun omdat zij willens en wetens onze inkomens tot in het belachelijke verkeerd verwerkten.
Ik wil koste wat het kost zelf aangifte doen!!!
Maar ik heb ook tijd nodig voor het verzamelen en op correcte wijze verwerken van de benodigde gegevens, wat tot nog toe altijd een gegronde reden was voor uitstel.
Op het moment dat je verplicht bent om aangifte te doen, dan krijg je daar bericht van. Als je dan uitstel wilt hebben voor het doen van die aangifte, dan kun je daar uitstel voor vragen.
Je hebt zo wie zo het recht om aangifte te doen. Nogmaals, het is alleen wel zo, dat als je NIET verplicht bent om aangifte te doen (Je hebt geen brief) gekregen, je ook geen uitstel aan KUNT vragen. Je staat namelijk niet in het bestand van belastingplichtigen die verplicht zijn om aangifte te doen.
Als je niet verplicht bent om aangifte te doen, dan heb van rechtswege 5 jaar de tijd om aangifte te doen als je dat graag wil.
Dus in het kort:
Geen verplichte aangifte--> 5 jaar de tijd om toch aangifte te doen
Wel verplichte aangifte ---> aangifte doen voor de datum die in de brief gesteld staat, en anders uitstel aanvragen.
Je gaf net ook aan dat je met wisselende inkomens zit. Wat je zou kunnen doen, is op het moment dat je inkomen HOGER wordt, het formulier voor een voorlopige aanslag downloaden, en alvast doorgeven dat je inkomen hoger wordt.
Mocht uit die berekening blijken dat je inderdaad te weining belasting betaald, dan zal je een voorlopige aanslag krijgen, en na een voorlopige aanslag volgt altijd de verplichting om aangifte te doen, en dus heb je het recht om uitstel te vragen voor het doen van die aangifte. -
Mar 3, 2012 om 16:24rente blijft hetzelfde bij aflossing hypotheek...
-
Dec 24, 2011 om 18:48Problemen met electricien, wat zijn onze rechten?Er lopen hier twee dingen door elkaar.
"zwart werk" is pas zwart op het moment dat degene die het werk verricht geen opgave bij de belastingdienst doet van de inkomsten die hij ontvangen heeft voor de verrichte werkzaamheden.
Kortom, of de klusser nu wel of geen loonheffingen afdraagt, dat is uw zaak niet, en bent u ook niet voor verantwoordelijk.
Het tweede wat er wel aan de hand is, is dat het om een klus in opdracht gaat, die door een particulier wordt uitgevoerd. Er is dus geen sprake van garantie t.a.v. de verrichte werkzaamheden.
Het lijkt mij het zinvolst om contact op te nemen met een rechtsbijstandverzekeraar of een juridisch loket om deze brij te ontwarren.