Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: denysgoedhart
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 17, 2013 om 15:00Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetproviderHet is eindelijk zo ver....we hebben weer internet!
Op 30 november opgezegd bij Tweak
Op 18 december definitief geen internet meer.
Op 4 januari was de lijn eindelijk vrijgegeven
Op 16 januari hebben we dan eindelijk internet via XMS.
XMS heeft het voor elkaar gekregen om binnen 10/11 dagen een internet verbinding te realiseren.
Bedankt daarvoor!
Uiteindelijk heeft het proces bijna een maand geduurd, zoals voorspeld, maar dit was vooral te danken aan Tweak en de deactivering van de lijn door Reggefiber.
Neemt niet weg dat het probleem van overstappen van de ene Glasvezel Internetprovider naar de andere niet soepel verloopt. Hier mag zeker aandacht aan gegeven worden. -
Dec 13, 2012 om 11:17Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetproviderZucht...de lijn blijkt nog niet vrij te zijn gemaakt. De diensten van Tweak zijn wel gestopt.
Na een telefoontje richting Tweak kreeg ik te horen dat de lijn ook bij de netbeheerder Reggefiber vrij is. Na contact met Reggefiber blijkt dit dus niet het geval te zijn.
Tevens kreeg ik bij Reggefiber te horen dat er een "migratie verzoek" procedure bestaat bij de verschillende glasvezel internet service providers. Bij een dergelijk verzoek zal de nieuwe glasvezel internet service provider afspraken maken met de oude glasvezel internet service provider over de migratie datum. In dat geval zal, volgens Reggefiber, de klant ten hoogste slechts één dag zonder internet komen te zitten.
Blijkbaar is het dus wel mogelijk om "soepel" over te gaan van de ene glasvezel internet service provider naar de andere.
De vraag is nu waarom ik daar bij Reggefiber van moet horen en de glasvezel internet service providers hier over hebben gezwegen.
Dit heb ik uiteraard ook bij XMS nagevraagd en het blijkt te kloppen. Echter ik heb zelf de opzegging gedaan bij Tweak en daarmee kan een dergelijke procedure niet meer uitgevoerd worden.
Ik denk wat is nou de moeite dat XMS gezamelijk met Tweak even een afspraak maakt voor migratie, alles in het belang van de klant. Nu ben ik de tussenpersoon die ervoor moet zorgen dat Tweak zijn afspraken na komt en dat XMS de aanmelding kan starten. Lekker klantvriendelijk.
Er zit niets anders op dan afwachten..... -
Dec 12, 2012 om 21:22Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetprovider[quote=hdegilde schreef op zondag 9 dec 2012, 14:52]Ik maak nu precies hetzelfde mee. Ik zit al ruim 2 jaar bij XMS en wil overstappen naar een andere provider omdat ik niet meer mee mocht doen aan een actie voor een recorder. Na enig zoeken kwam ik op een aanbieding van Concepts uit. Bij XMS heb ik een opzegtermijn van 1 maand dus ik zou snel over kunnen stappen. Voor de zekerheid nog maar even gebeld met Concepts en die zeggen doodleuk dat ze de activering van het nieuwe abonnement pas in kunnen plannen als XMS de lijn heeft vrijgegeven en dit is de datum waarop het abonnement eindigt. Dit houdt in dat we 4 - 6 weken geen diensten kunnen afnemen en dus geen TV, internet en telefoon hebben.
Dit kan toch niet waar zijn. Eenmaal overgestapt naar een glasvezelprovider zit je er voor je leven aan vast.
Het lijkt mij tijd worden voor Kassa en misschien ook we de NMA, om hier iets aan te gaan doen.
Ah gelukkig ben ik niet de enige. Kon ook niet anders....
Meer mensen zullen volgen.
Let op, de lijn is niet vrijgegeven als uw abonnement eindigt bij XMS. Op dat moment zal XMS een opdracht plaatsen bij de glasvezelbeheerder om de lijn te deactiveren. Dit wordt vervolgens ingepland bij de glasvezelbeheerder, waardoor het enkele weken kan duren voordat de lijn daadwerkelijk vrijgegeven is.
In mijn geval heeft het 13 dagen geduurd nadat mijn abonnement op 30-11 beeindigd was bij Tweak. Daarna gaat de termijn van 4 - 6 weken nog eens in bij uw nieuwe provider.
Helemaal mee eens, dit is zeker iets voor Kassa en/of de NMA. Hopelijk wordt dit probleem snel aangepakt.
Succes met de overstap. -
Dec 12, 2012 om 21:13Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetproviderUiteindelijk hebben we tot vandaag, hoe toevallig 12-12-12, internet verbinding gehad. De telefoon verbinding was wel per 30-11 afgesloten. Volgens mij heeft de netbeheerder vandaag de lijn eindelijk gedeactiveerd waardoor we nu helemaal geen internet meer hebben.
Dus het aanvraag proces bij XMS kan starten. Hopelijk kan XMS het proces versnellen en de periode zonder internet beperken. We wachten af... -
Nov 27, 2012 om 22:59Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetprovider[quote=jpm schreef op dinsdag 27 nov 2012, 10:00]Als ik het goed begrijp is uw probleem wellicht opgelost, maar zekerheid kan ik daarover niet uit uw verhaal 'peuren'. Glasvezeltechnologie is nog zo nieuw dat waarschijnlijk heel weinig mensen van glasvezelprovider naar een andere glasvezelprovider omschakelen, waardoor aanbieders nog niet veel ervaring zullen hebben in het overnemen van elkaars klanten. Beide klanten zullen zelf niet deze ervaring hebben met ADSL klanten o.i.d. Hopelijk gaat het eind van deze maand helemaal goed komen.
Onze problemen zijn helaas nog steeds niet opgelost. Vanaf 30 november komen wij 4 weken zonder internet te zitten, als ik XMS mag geloven. Echt absurd. We blijven hopen dat het anders wordt. Ik laat het zeker even weten zodra we weer internet hebben.
Neemt niet weg dat de gang van zaken erg vreemd is.
Glasvezel mag dan als medium wel nieuw zijn, maar de glasvezel internet serviceproviders hebben ook al ervaring op het gebied van ADSL met overnemen van klanten. Denk aan KPN en XS4All.