Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dirkjanvr
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 16, 2011 om 19:15Torenhoge telefoonrekening Hi/KPN door mobiel internetik heb ook problemen met KPN
Hallo,
Ik ben Dirk-Jan van Rijn, en ik ben een student van 17 jaar.
ik ben april vorig jaar gebeld door KPN of ik mijn Prepaid over wilde zetten in een abbo.sindsdien heb ik dit abbo.
omdat ik minderjarig was/ben is het op mn moeders naam en mijn rekening-nummer gezet.
Ik ben al ongeveer een jaar klant van KPN, geen problemen ervaren tot nu..
ik was bij een vriend en zijn pc moest een update hebben. zijn internetverbinding was erg traag, en ik vond een functie op mn telefoon genaamd ‘WIFI hotspot’, toen ik dat aanzette moest ik inloggen op het netwerk van die vriend van mij, dat deed ik.
zijn internet verbinding signaal werd sterker en we hadden de update in 10 min. het was ongeveer 260 mb.
ik had de functie uitgezet en ben naar huis gegaan.
na ongeveer een week kreeg ik een rekening van €447.57 voor 3g dataverbruik buiten de bundel. ik viel bijna van mijn stoel, en zag bij details inderdaad dat het die 260 mb was.
ik heb het zonodige speurwerk gedaan en zag inderdaad dat hij het niet via WIFI had gedaan maar via 3g.
ik vond ook op een forum dat KPN bij het dataverbruik hoger dat €59,- een sms stuurt met daarin de nodige informatie.
dit sms’je geld voor alle landen van de EU….maar.. behalve Nederland, ik vind dit verschrikkelijk krom. het moet KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. dit alles vind ik een groot gebrek aan service!
Ik heb totaal niet bewust gebruik gemaakt van hun 3g netwerk, ik wist dat internetten buiten de bundel mij ongelofelijk veel geld ging kosten.
De KPN klantenservice staat totaal niet open voor mijn verhaal, het antwoord was dat ik beter had moeten weten en dat het hun probleem niet is.
Nogmaals kan het KPN niet ontgaan zijn dat ik in 10 minuten ongeveer €435,- boven mijn bundel ging. het feit dat ze mij geen waarschuwing gaven vind ik vreselijk, ze hebben gewoon heerlijk in hun handjes gewreven, ik ben student en dit kunnen ze me niet aandoen.
KPN kan mijn gegevens inzien, en het moet hun niet ontgaan zijn dat dit een misverstand is.
voor dit bedrag had ik mijn toestel bijna volledig aan kunnen schaffen.
dit alles vind ik behalve vreselijk voor mijzelf ook een groot gebrek aan service!!!