Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dlao
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 20, 2010 om 17:02Verbieden Hard geluid reclame blokken[quote=keessie1 schreef op dinsdag 20 apr 2010, 14:59]
Laten ze het geluid van de reclameblokken toch gewoon net zo hard zetten als van de programma's
Het probleem is dat het geluidsniveau van de reclames net als alle andere media op 0 db of zelfs minder wordt aangeleverd, het geluid van (de meeste) reclamespots wordt echter extreem samengeperst waardoor de pieken onderdrukt worden zodat je het geluid nog een keer harder kunt zetten terwijl je toch hetzelfde niveau behoud.
Deze techniek wordt gebruikt tijdens de produktie en moet ook daar aangepakt worden. Het verbaast me dat reclame makers en andere producenten massaal voor deze truc vallen, des te meer omdat ze tijdens het aftroeven van de concurrentie de consument voor het gemak even vergeten.
Groet, Daniel -
Apr 20, 2010 om 13:31Verbieden Hard geluid reclame blokkenDe muziekindustrie, en dus de consument, kampen al enige tijd met dit probleem wat inderdaad een ridicule verkooptruc is omdat het gewoon averrechts werkt. Het laatste album van Metallica heeft een storm van reacties veroorzaakt van ontevreden kopers van de cd, hoe ver moet het nog komen.
Je tekst hier...
De Amerikaanse Pleasurize Music Foundation maakt nu een vuist door met toonaangevende spelers in de muziekindustrie, van fabrikanten tot platenmaatschappijen, een campagne te starten die bewustwording van dit probleem gaat bewerkstelligen.
http://www.pleasurizemusic.com/
De eerste stap is deze week gezet door de European Broadcast Union (EBU), welke opdracht geeft het geluid van TV spots te meten en waar nodig aan te passen.