Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: eduardm
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 11, 2014 om 16:19TELE2 overname UPCZo blijft het "overzichtelijker" en kan je "gerichter" worden geholpen??
Hahahahahahahahahahaha
Overzichtelijker is dat eufemisme voor "onttrokken aan het zicht van de openbaarheid" en gerichter een eufemisme voor "zonder bemoeienissen en steekhoudende argumenten van anderen waardoor we slechtere deals voor de consument kunnen voorschotelen"?
Goeie taaladviseurs daar bij Tele2... -
Jul 10, 2014 om 15:35TELE2 overname UPCZolang het contract nog niet is ingegaan, kan alles nog geannuleerd worden. Volgens jouw looptijd is dat dus pas vanaf 2015. Het contract met Tele2 is dus nog niet ingegaan en is het abonnement nog niet overgedragen aan Tele2 door UPC.
UPC kun je contractbreuk verwijten omdat zij niet zomaar het internet/telefoon contract kunnen splitsen zonder expliciete toestemming van je moeder. Dat is namelijk wijziging van het contract. Daarbij is het ook nog een wijziging op verzoek van een derde partij en daar kan en mag UPC niet zomaar mee instemmen, tenzij UPC voor de kosten en gevolgen op wil draaien. UPC had Tele2 moeten weigeren of om overleg vragen van de handtekening van je moeder dat zij akkoord gaat het contract te wijzigen en daar moet UPC dan weer toestemming voor geven.
Zulks is niet gebeurd, dus UPC heeft contractbreuk gepleegd door eenzijdig het contract te wijzigen (splitsen van internet en telefonie). Het is namelijk de bundel die je afneemt en op basis daarvan ging je destijds het contract aan. Nu is dit gewijzigd zonder wederzijdse (!) goedkeuring van de voorwaarden c.q. diensten.
Dat Tele2 een contractovername heeft aangevraagd is nog steeds geen bewijs dat er een contract is aangegaan met je moeder. -
Jul 10, 2014 om 14:08TELE2 overname UPCAls je moeder een gecombineerd contract met UPC was aangegaan (dus een pakket waarin zowel telefonie als internet en/of tv zat) en Tele2 haalt 1 item eruit, zou je je ook kunnen beroepen op contractbreuk. Want dan zou UPC een akkoord voor de wijziging van het contract hebben moeten krijgen van je moeder.
Zijn het 2 aparte contracten, dan heeft Tele2 dus 1 contract overgenomen en het andere contract bij UPC laten liggen.
Al met al ligt de bewijslast van het wijzigen van het contract bij je moeder en ligt de bewijslast dat je een contract bent aangegaan met Tele2 bij Tele2 zelf.
Zijn er ondertekende documenten?
Zo nee, dan is er geen contract tenzij Tele2 kan bewijzen dat er een mondelinge toezegging is gedaan.
Een melding van Tele2 dat 'alles is geregeld' en dat er niet verder op is gereageerd kan worden weerlegd door de stellingname dat deze papieren waren gezien als reclamefolders en dus verder geen aandacht aan is besteed... ;) -
Jan 25, 2014 om 12:35Garantie LG telefoon - advies gevraagd[quote=cvzuylen schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:40]Ik heb ook een LG smartphone LG P970 OPTIMUS BLACK. Probleem met vinden van de sim-kaart, moest de telefoont elkens aan/uitzetten. Advies van LG was update erover heen zettne en toen deed de telefoon NIETS meer. Weer naar LG, moest telefoon aangetekend opsturen naar Teleplan en kreeg te horen dat het geen garantie is ivm vochtschade. Telefoon is altijd in hoesje en wordt netjes bewaard en tegen een regendruppel moet hij wel kunnen. Na 2 maanden mailen blijft hun antwoord: geen garantie. Dus NOOIT MEER EEN lg-TELEFOON. lAAT DIT EEN ADVIES ZIJN VOOR IEDEREEN.
Ik zou LG rechtstreeks benaderen.
Zij hebben mij heel goed geholpen met mijn probleem; heb wel flink wat stampij moeten maken en had zelfs LG hoofdkantoor in Korea aangeschreven. Maar mijn probleem had vooral te maken met LG intern tussen de landen zelf.
Jouw probleem zou door LG Benelux opgelost moeten kunnen worden... -
Mar 8, 2013 om 11:28Garantie LG telefoon - advies gevraagd[quote=ikbenik schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:47]Wat ik niet uitsluit is dat de problemen wel eens door malware ontstaan kan zijn. En dan is van garantie of kosteloze reparatie of vervanging sowieso geen sprake.
Malware-aandeel Android groeit naar 96 procent
Dan zou een factory reset toch voldoende moeten zijn? -
Mar 8, 2013 om 10:08Garantie LG telefoon - advies gevraagdDe garantie staat in dit geval eigenlijk niet eens ter discussie. LG heeft al aanvaard de telefoon te willen repareren. Het zijn de voorwaarden die ze daaraan stellen die dat onmogelijk maken.
LG Nederland: het moet een BeNeLux model zijn - soit.
LG Duitsland: je moet een Duits adres hebben - soit.
Maar de combinatie maakt het onmogelijk gebruik te maken van de geboden garantie. Die acht ik dus in de huidige tijd binnen de EU onrechtvaardig en vind dat bedrijven daar dus iets op moeten vinden of een coulance-regeling moeten bieden; bijvoorbeeld: deze winkel in NL koopt ook bij ons in, lever het daar af. Of: stuur het naar LG NL en dan loopt het via hun. De backoffice regelt dat het in Duitsland terecht komt, etc. Maar die klantvriendelijkheid ontbreekt bij LG. Als bedrijf heb je het voordeel van vrije handel binnen de EU. Voor de klant moet dat andersom dan ook gelden.
Dat is rechtvaardig. -
Mar 8, 2013 om 01:25Garantie LG telefoon - advies gevraagdBedankt voor de reacties.
Blijf ze geven/discussieren, ik leer er veel van!
En misschien komt er nog een gouden tip die de oplossing biedt...!
Ik ga morgen bellen met ConsuWijzer. Benieuwd wat zij zeggen. -
Mar 7, 2013 om 22:46Garantie LG telefoon - advies gevraagdHet is duidelijk dat LG aangeeft op haar produkten 2 jaren fabrieksgarantie te geven. Op basis daarvan kan gesteld worden dat het niet uitmaakt waar het produkt is gekocht. Als de telefoon minder dan 2 jaren oud is, ik daar recht op heb.
Verder heb ik een telefoongesprek gehad met LG BNL. Ik heb LG Dld op de hoogte gesteld van dat gesprek:
I CANNOT contact the retailer about this matter,the retailer is BANKRUPT.
Martijn Baljon of LG BeNeLux: "LG BeNeLux could not, would not nor willing to assist in this matter. It is a German model phone thus the responsibility of LG Germany to solve this issue."[parafr.] But he was unwilling to put that on paper. As far as LG BeNeLux was concerned, that call was the last time LG BeNeLux would be interposing.
LG Germany was willing to render the warranty service as long as I had a German address. I have no German address, since I live in the Netherlands nor know anyone living in Germany; therefore the warranty is non-existant!
Reactie LG Dld:
LG Netherlands and LG Germany are Independent companies. There is only country-specific support. We offered you the possibility for a repair under warranty with a german adress. In your case, please call LG Netherlands or your retailer.
Dit is werkelijk van de gekken. Ik heb LG BNL gevraagd of zij misschien via de interne post ofzo als adres voor LG Dld willen fungeren, ik heb beide voorgesteld met elkaar contact op te nemen of ze onderling een oplossing hiervoor kunnen bedenken, maar beide verwijzen me naar elkaar of naar de reseller - waarvan beide weten dat die failliet is...
Life is Good indeed, ja... Life is deaf, Life cannot read, Life seems like dumb asses...
En waar gaat het over? Hoogst waarschijnlijk een softwarefout, waarbij de telefoon blijft hangen op het LG logo en niet verder opstart. Waarschijnlijk moet de software opnieuw erop gegooid worden. Dat kan toch ook hier in NL?
Ik vind dit echt bizar. en de opstelling van LG helemaal. -
Mar 7, 2013 om 18:47Garantie LG telefoon - advies gevraagdHeb ik volgens bovenstaande argumenten nu wel of geen recht op reparatie van die telefoon?
En hoe kan ik geholpen worden om die telefoon wel gefixt te krijgen? -
Mar 7, 2013 om 18:45Garantie LG telefoon - advies gevraagdLG fabeltje:
LG BeNeLux:
Hartelijk dank voor uw mail betreffende uw Lg telefoon met het modelnummer P920. Bij nader onderzoek is gebleken dat uw telefoon een duits model betreft. Om deze reden bieden wij van Lg BeNeLux geen ondersteuning aan dit toestel. Wij raden u aan om contact te nemen met Lg Duistland via de volgende link: http://www.lg.com/de. Onderaan de website zijn de knoppen voor e?mail, telefoon en live chat te vinden. Wij gaan ervan uit dat zij u in engels te woord kunnen staan.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
K-------- v----- F---------
LG Electronics Customer Service
Reactie LG Duitsland:
[I do not have a German address, since I live in the Netherlands - parafr.]
in this case, please contact LG Netherlands again like mentioned in last email.
We need a german address to make a service?order.
with kind regards
L----- v----- H-------
LG Serviceteam
LG garantietermijn mobiele telefoon:
OVERZICHT FABRIEKSGARANTIE
Periode garantiedekking
Service Type : 2 jaar
Onderdelen : 2 jaar
Verlengd : Out of Warranty: ook na het verstrijken van de garantietermijn is het mogelijk uw toestel af te geven bij onze geautoriseerde Service Centers. Wij bieden voor de reparatie- of onderdeelkosten scherpe prijzen aan.
Uitzondering : Voor de batterij en meegeleverde accessoires geldt een garantieperiode van 6 maanden.
Op sommige telefoons is tijdens de fabrieksgarantie een directe omruilservice van toepassing bij uw dealer.
Garantiebeleid : Voor reparaties kunt u contact opnemen met uw leverancier. Voor technische ondersteuning kunt u contact opnemen met de LG Customer Serivce op 0900 5435454 (NL, € 0,10 per minuut) of 015 200 255 (BE, LUX, lokaal tarief).
Bron:
Consuwijzer :
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Ik wist niet dat consuwijzer fabeltjes verspreidde...