Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: eelcodev
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 23, 2012 om 07:14Klacht over Samsung cash-back actieMijn ervaring is dat toen ik de klacht op klacht.nl had gezet, Samsung ineens wél reageerde. Niet helemaal zo snel als gehoopt, maar wel min of meer volledig. Cashback is inmiddels terug en we hebben ook een koptelefoontje voor mijn zoon gekregen.
Jammer dat het vaak op deze manier opgelost moet worden. Idee van Paul S is denk ik beter, gewoon gelijk in de winkel vragen. -
Nov 30, 2010 om 13:24achteraf betalen[quote=birdies schreef op maandag 29 nov 2010, 19:42]......En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt,.........
Inderdaad, ja! En het overbodig gebruik van hoofdletters is trouwens verboden op deze site, aangezien dit op het web schreeuwen betekent!
Sorry, had misschien inderdaad beter italics en/of bold kunnen gebruiken.
Los daarvan: je maakt mij niet wijs dat je altijd alle algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden leest bij iedere transactie, zeker niet als je ergens al jaren vaste klant bent. dat kan je mij echt niet wijsmaken. Iemand die wel bij elke transactie die hij doet alle algemene voorwaarden opvraagt en doorleest (en dan bedoel ik dus altijd, óók bij de slager en bakker en zo) heeft geen leven (meer).
Ik stop maar hiermee, er valt met sommige mensen hier toch geen zinnig woord te wisselen. Have a nice life allemaal! -
Nov 29, 2010 om 18:47achteraf betalen[quote=birdies schreef op maandag 29 nov 2010, 18:19]Als je even de moeite neemt om op hun site te kijken onder het kopje 'klantenservice' dan kun je daar alle info vinden over betaalzaken/bezorgkosten klik hier
Tja, als je niet kijkt, dan is dat je eigen nalatigheid c.q. gemakszucht.
En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt, zeker als het een bedrijf is waar je al jaaaaaaren klant bent?????? Laat naar je kijken, met je 'gemakszucht en nalatigheid'......
Zo werkt het niet in de normale omgangsvormen, en dat weet jij ook! -
Nov 29, 2010 om 18:12achteraf betalen[quote=dobby schreef op maandag 29 nov 2010, 17:32]AH ok.. dan is het dus niet *na* de betaling (want een acceptgiro die nog verzonden moet worden heb je nog niet betaald), en dus ook niet een extra betalings transactie.. hooguit na het tonen van het subtotaal bedrag.
OK, nog even duidelijk maken: er spelen hier twee zaken: a) een achterafbetalingsheffing, al dan niet om een acceptgiro-ontmoedigingsbeleid uit te voeren (kan over gediscussieerd worden) en b) een heffing NA betaling (!!!) om spullen thuisbezorgd te krijgen. Bij de bestelling staat netjes een post "verzendkosten" á €4,95.
Pas NA DE BETALING (iDeal) wordt een schermpje getoond met daarin de mededeling dat de klant "uit klantvriendelijkheidsoverwegingen" het pakje ZELF moet ophalen bij een DHL-servicepunt. Wil de klant dit niet, dan wordt er nog €1,- in rekening gebracht (BOVENOP de reeds betaalde VERZENDkosten) om het thuisbezorgd te krijgen. Vindt die thuisbezorging 's avonds plaats, dan worden de kosten verdubbeld naar €2,-!!!
Wellicht ook niet onredelijk, maar MELDT DIT DAN VÓÓR betaling!!!!!!!!!
Deze manier van 'zaken' doen is uitermate klantonvriendelijk en, zal ik het zeggen?, achterbaks. Het riekt zeer sterk naar misleiding. Ben benieuwd of dit wettelijk mag.
Voor ons voorlopig dus geen Wehkamp meer, dat mag duidelijk zijn. Genoeg andere postorderbedrijven die wél klantvriendelijk zijn. -
Nov 29, 2010 om 17:43achteraf betalen[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 17:29]eelco,
Je vergelijking met de slager gaat mank. Wehkamp houdt namelijk ook een voorraad aan die al betaald zal zijn.
Niet helemaal juist. Veel spullen bestellen zij ook weer bij leveranciers. Lees de fora er maar eens op na: Besteld bij Wehkamp, volgens Wehkamp op voorraad en direct leverbaar, zeker indien iDeal gebruikt wordt beste klant, echter na betaling pas duidelijk dat levering nog een tweetal weken zal duren 'kunnen we ook niets aan doen, komt door onze leverancier'. Dus ze hebben zéker niet alles op voorraad, hoe vaak ik niet op een artikel heb moeten wachten dat volgens hen op voorraad was maar na bestelling (ja, ik praat nu nog over de goede oude tijd toen die achterafbetalingsheffing nog niet was ingevoerd, laat staan de thuisbezorgverzendkostenvermeerderende heffing) bleek dan dat het niet leverbaar was.
[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 17:29]Zoals ze nu werken is alleen maar gebaseerd op service, niet op geld verdienen. En Wehkamp wil niets liever dan geld verdienen.
Nou, dan zijn ze op de 'goede' (gouden?) weg: geen service meer, alleen maar verdienen via valutering.
Ik probeer me voor te nemen om niet meer op je te reageren, gezien je klaarblijkelijke weigering ook maar een beetje kritisch naar de klantopstelling van Wehkamp te kijken. Zelf belangen misschien? :-P -
Nov 29, 2010 om 17:17achteraf betalen@erik008, @a_janssen: precies! voor mij hoeft die acceptgiro ook niet, kan makkelijk via iDeal achteraf, of via bankoverschrijving, of electronische acceptgiro, of via rekeningoverzicht of zo.
Vooruitbetalen heeft voor Wehkamp het voordeel dat ze zo via valutering enorm veel extra inkomsten binnenkrijgen. Zoals eerder genoemd door iemand: als je voor 600 euro kleding op zicht bestelt, en je daarvan slechts 100 euro afneemt, dan heeft Wehkamp toch lekker minstens een maand lang de rente van die 500 euro. En dat is dan van één persoon. Nu kan Marcel wel roepen: ja, maar ze lopen zelf ook risico van voorfinanciering: dat heet ondernemersrisico. En als ze dan op deze manier te werk gaan, dan zouden de prijzen substantieel omlaag moeten, omdat ze dat risico nu niet meer lopen (immers: via valutering halen ze veel binnen, en van mensen die toch 2,50 betalen omdat ze achteraf moeten betalen omdat ze niet de hele set in één keer kunnen voorschieten - immers, als je tussen twee maten in zit, moet je wel beide laten komen om te zien welke het beste past).De prijzen zijn echter niet substantieel verlaagd.
Om in Marcel's slager-voorbeeld te blijven hangen: ik zie nog geen enkele slager de prijzen verlagen omdat hij het vlees pas in huis haalt als de klant er is (omdat hij anders ook met de voorfinancieringssituatie zit), of omdat de klant vooraf zou betalen, nog voordat hij het vlees gezien heeft of weet hoeveel vlees hij krijgt. :-P -
Nov 29, 2010 om 16:31achteraf betalen[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 16:00]Als we het nu toch over de slager gaan hebben: let eens goed op hoe vlees gewogen wordt. Met bakje en al bij de meeste slagers! Je betaald dus behoorlijk voor het stukje plastic. Namelijk tegen de kiloprijs van het soort vlees dat je koopt!
Nou, dan zou ik als ik jou was maar niet meer naar die dure slager gaan. Je weet de vergelijking wel iedere keer erg scheef te trekken hè? :-P
OK, dan wordt dat bakje meegewogen. Stel je voor dat hij dan nog ineens zou zeggen: ja, dat bakje is wel meegewogen, maar als je het toch wilt hebben kost dat €1,- extra. En de folie die eromheen gaat is €0,50 wegens klantvriendelijkheid. Dát zie je de meeste slagers niet doen, toch? En dat is wat Wehkamp nu dus ineens wel doet zonder dat duidelijk te maken.
[quote=dobby schreef op maandag 29 nov 2010, 15:45]Sorry - ik koop zelden bij Wehkamp, maar ik kan me toch niet echt indenken dat dit klopt - dat je NA het betalen *NOG* een betaling moet doen? Dus twee keer transactiekosten (wie die dan ook betaalt), extra lastige administratie bij Wehkamp? Weet je echt heel zeker dat je NA het betalen NOG een keer zou moeten betalen??
Ja, ik heb net een bestelling gedaan, en pas ná de betaling (waarbij een post van €4,95 verzendkosten staat) krijg je de melding dat je je pakketje kunt ophalen bij een DHL servicepoint 'bij u in de buurt, zodat u het kunt ophalen wanneer u wilt. Wilt u het pakketje echter thuisbezorgd hebben, dan komt er €1,- extra kosten bij. Betreft het een avondbezorging, dan zijn de extra kosten €2,-'. Echt, ik verzin dit niet! Ik heb Wehkamp dan ook verzocht mijn gegevens te wissen en mij als klant uit te schrijven totdat ze weer klantvriendelijk kunnen zijn. Genoeg andere postorderbedrijven die wél doen wat ze al jaren beloven... -
Nov 29, 2010 om 15:34achteraf betalen[quote=a_janssen schreef op maandag 29 nov 2010, 15:29]@marcel75
Wat een onzin vergelijking. Daar moet de Wehkamp het juist van hebben. Ze willen concurreren met 'normale' kledingzaken, met als toegevoegde waarde dat men de deur niet uit hoeft. In een kleding zaak kun je toch ook een boel kleding proberen zonder er eerst voor te moeten betalen.
Precies!
Ik stel me Marcel al bij de slager voor: Dag slager, ik wil graag een stukje vlees. Dat kan meneer, wat wilt u? Biefstuk of hamlap? Dat wordt dan 128,93 voor 6 stukjes biefstuk en 5 stukjes hamlap. Oh, u wilt alleen maar dát ene stukje omdat die er het best uit ziet, en wilt die andere niet? dan krijgt u over een maand 108,42 teruggestort op uw rekening :-P -
Nov 29, 2010 om 15:14achteraf betalen[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 14:37]Bij Bol werkt dat al zo sinds de invoering.
Precies! Zo werkt het al sinds de invoering. Men heeft zich zo in de markt gezet, met het gemak van thuiswinkelen met achterafbetalen, en nu wordt ineens stilletjes dat veranderd. Bol.com heeft het vanaf het begin gezegd, die heeft zich niet ineens anders geprofileerd.
Nogmaals: als jij bij de slager ineens moet betalen om je vlees verpakt mee te krijgen in plaats van een bloederig lapje in je binnenzak te moeten stoppen, dan ga je toch ook protesteren? Dan denk je toch ook niet: "ach, die arme ondernemer moet toch ook die schaaltjes en plasticfolie kopen? logisch dat hij die kosten nu geheel doorberekent aan mij! Wat een toffe slager!"
Nee, je gaat ergens anders kijken en je vertelt aan de mensen dat die slager wel ineens heel raar gaat doen! -
Nov 29, 2010 om 14:29achteraf betalen[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 14:15]Ik denk dat ik binnenkort ook maar bij de slager en de bakker ga vragen om achter te betalen. Als het vlees me bij thuiskomst toch niet aanstaat, breng ik het gewoon terug. Blijkbaar meent menig Wehkamp-klant dat dat normaal is.
Zoals eerder gezegd: Dit is het hele idee achter postorderbedrijven. Ze hebben zich jáááááren lang geprofileerd met de slogan: "bestel, en houdt wat je leuk vindt, betaal daarna wat je houdt".
Wat jij hier zegt is natuurlijk complete onzin, dat weet je zelf ook. Appels en peren hier. De insteek van een postorderbedrijf of een versmarkt (bakker, slager, groenteboer) is totaal niet te vergelijken.
Andere postorderbedrijven kunnen het wel klantvriendelijk oplossen, waarom Wehkamp dan niet?
En om nog even terug te komen op je bakker/slager verhaal: stel je bestelt bij de slager een pondje biefstuk. Je rekent af, en als je je vlees verwacht zegt de slager ineens: Oh, wilde je het ingepakt hebben in een stukje plastic of papier? dat kost dan nog eens €1,- extra. NA het betalen dus! en dat is wat Wehkamp doet met zijn verzendkostenverrekening. Na het betalen wordt doodleuk gemeld dat je het zelf moet ophalen bij een DHL punt, en anders moet je nog extra betalen. Nou, deze jongen gaat dan écht naar een andere slager. Als jij bij die slager wilt blijven, ga je gang, maar val dan niet mensen aan die wél zinnig kunnen denken.