Antwoorden gegeven door: elnbado
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 9, 2017 om 16:50Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatieIk moet mijn woorden terug nemen. De dame die ik de vorige keer heb gesproken blijkt zich vergist te hebben in de garantietermijn (dat kan gebeuren)!Ze belde net om excuses aan te bieden en met het nieuws dat ik later deze week een nieuwe Ipad krijg (lag inderdaad aan de Digitizer).
Dus toch goede service van de Mediamarkt!!! Wat zal mijn zoontje blij zijn!!!!! -
Oct 5, 2017 om 15:35Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie@GERBERA
Door het, door MM, zelf "knoeien"aan het apparaat is de fabrieksgarantie niet meer van toepassing. Dit is algemeen bekend en of MM dit nu wel of niet verteld heeft is niet van belang.
Algemeen bekend zou ik niet willen zeggen; ik wist het bijvoorbeeld niet. En dan sta je daar met je kappote IPad en zoontjje van 10 naast je in tranen.
Ze hadden er gewoon vanaf moeten blijven en hem direct moeten opsturen. Het is dan aan Apple te bepalen of het garantie is of niet.
Nu steekt MM € 239,- in zijn zak en zit u met de ellende. Zou zeker even bij het juridisch loket langsgaan.
Het kapotte scherm zou niet onder de garantie vallen en dat snap ik. Maar dan zou de garantie niet zijn vervallen en zou ik nu een gerepareerde IPAd hebben.
Heb inmiddels contact opgenomen met juridisch loket en Consuwijzer. -
Oct 5, 2017 om 12:18Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatieTOONDER
U heeft nog garantie op de iPad.
Hoe en waar ze de iPad laten repareren is niet uw zorg, MM behoort voor gratis reparatie te zorgen.
En of het weer aan het scherm ligt, MM denkt van niet anders hadden ze deze niet opgestuurd naar een Apple repair center.
Zo denk ik er ook over. Nu de MM nog. -
Oct 5, 2017 om 12:17Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie@NEODUTCHIO
Waar ik nou nieuwsgierig naar ben, wat is de reden van het defect? Daar wordt niet over gesproken. Is het inderdaad een defect aan het apparaat, of is het inharent aan de val? Wat geeft Apple aan wat de reden is van de klachten?
Daar ben ik ook nieuwsgierig na. Maar dat willen ze dus niet uitzoeken. Ze zeggen alleen maar: geen garantie dus koop maar een nieuwe.
Apple geeft dus niets aan! Mede daarom ben ik hier ook zo boos over. -
Oct 5, 2017 om 12:02Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie
-
Oct 5, 2017 om 11:59Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie
-
Oct 5, 2017 om 11:54Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie@ MATHIJS_B
Ik kocht kaas bij de kaasboer en die vertelde mij niet dat de kaas in de supermarkt goedkoper is.
Is dit oplichterij? Net als bij de Mediamarkt?
Nee want de prijs had mij niet uitgemaakt, dat zie ik ook niet als oplichterij.
Maar als ik kaas bij de kaasboer koop en deze is niet eetbaar, dan ga ik er mee terug. Ze proeven een stukje en hij is inderdaad niet goed. Als ze mij dan een nieuwe meegeven en ik proef daar van, en die is ook niet goed en ik ga er wee mee terug. Dan zeggen ze: dat is niet degene je gekocht hebt dus dikke pech.
Nee, natuurlijk niet. je hebt de iPad naar de mediamarkt gebracht en hun gevraagd te repareren.
Dat hebben ze (ten dele) gedaan.
Klopt, maar als ze gezegd hadden: wij kunnen dit doen maar dan vervalt de garantie. Je kunt hem beter door ons op laten sturen naar een repair center en blijf je garantie houden.
Maar dat hebben ze niet gedaan. Misschien is oplichterij te sterk uitgedrukt; maar nalatig is het zeker!
Hoe het nu verder loopt (garantie e.d.) staat in de "kleine lettertjes" van de Mediamarkt en Apple.
Ik vind echter wel dat de Mediamarkt deze zaak beter had kunnen uitzoeken en afhandelen. Dan was dit niet gebeurd.
Dat klopt. -
Oct 5, 2017 om 11:27Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie@ TDMDUC
Dat zou ik ook denken. Heb je misschien iets meer info over wat de consumentenbond zegt?
Overigens heeft zowel Mediamarkt als Apple repair het nooit over reparatie gehad; alleen maar over vervangen.
Na wat google zoek werk lijkt dit een veel voorkomend iets bij Apple producten. Bij mij zoeken ze alleen excuus om (en dat hebben zij dankzij de nalatigheid van Mediamarkt) om het niet onder de garantie te latem vallen. -
Oct 5, 2017 om 11:24Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie
@Tijger1
Omdat dit op de website staat:
Zit er garantie op het scherm?
Ja, je krijgt van ons 6 maanden garantie op het nieuwe scherm. Dit geldt niet voor krasjes en andere uiterlijke beschadigingen die door gebruik komen.
Zeker niet; het apparaat is destijds uitvoerig getest en is er geen enkel ander defect gevonden. Het is dus niet uit te sluiten dat dit probleem door uitgevoerde reparatie van Mediamarkt komt. Komt het daar niet door, dan is het een defect dat onder Product garantie valt. En zelfs Apple kan daar niet om heen. Maar omdat ik het gekocht heb bij Mediamarkt zijn zij mijn aanspreekpunt voor de garantie.
@Maritas
Dank voor je link. Ik zal er na kijken.