Antwoorden gegeven door: emile123456
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 29, 2017 om 23:21Basisinkomen
Basisinkomen van 1100 euro:
- Alle Nederlanders kunnen met 1100 euro netto minder salaris toe. Dit maakt Nederlanders goedkoper voor werkgevers, waarschijnlijk goedkoper dan Polen bijvoorbeeld. Goed voor de werkgelegenheid. Minder aantrekkelijk voor buitenlandse werknemers. Scheelt geldstroom naar het buitenland.
- Omdat de salarissen lager liggen is het ook minder eng om een 55+ aan te nemen. Die komen nu na veel geploeter in de bijstand. Kost ook geld.
- Maak een SOFI gerelateerde spaarrekening bij de overheid voor WW-sparen waar je van je bruto salaris WW-premie in kan storten. Ook voor Freelancers/ZZP-ers. De WW kan dan worden afgeschaft.
- Maak een SOFI gerelateerde spaarrekening bij de overheid voor Pensioen-sparen waar je van de bruto salaris pensioen-premie in kan storten. Ook voor Freelancers/ZZP-ers. Door de bruto-storting is het rendement over 20 jaar weer wat inflatie-bestendiger.
- Pensioenfondsen zijn dan alleen nog voor durfkapitaal, of misschien kunnen we daar dan gewoon mee stoppen en heet het gewoon weer beleggen.
- Studiefinanciering vervangen door basisinkomen. Woon je nog thuis, dan is dat bedrag aanmerkelijk minder. Ben je minderjarig dan loopt dat inkomen via je ouders als vervanging van kinderbijslag.
- Bijstand, AOW, WW, kinderbijslag, studiefinanciering kan worden afgeschaft. Scheelt enorm veel rompslomp, scheelt veel burocratie en kosten.
Of is dat al te simpel?
-
May 15, 2016 om 14:28Wurgkrediet InterbankU zegt het zelf : omdat we bijna niets aflossen.
Aflossen dus...
50 euro per maand is voor minimumloners wel degelijk een bedrag om rekening mee te houden, maar toch zult u er iets mee moeten doen.
Pas wel op met PL, soms mag je daar minder aflossen -banken willen je zo veel mogelijk rente laten betalen, dat is in hun belang.
Dus goed doorrekenen wat het beste voor je is. -
May 15, 2016 om 14:14Doorlopend kredietBeste hr/mw Zandbergen.
1a) Uitrekenen wat het maandbedrag minimaal moet zijn om af te lossen.
1b) Uitrekenen wat het maandbedrag moet zijn om binnen een bepaalde periode er vanaf te zijn.
2) Een betaalplan maken voor die periode.
3) Je er aan houden.
Dat kunt u zelf doen, daar heeft u geen hulp bij nodig.
Als u over rekenvaardigheden beschikt zoals de meeste mensen op de basisschool meekrijgen tenminste. Zo niet -komt voor-, dat eerst zelf bijspijkeren.
PS: Alleen bij herhaling roepen dat u geholpen wil worden helpt niet, mensen gaan u niet aan het handje meennemen en problemen voor u oplossen, u moet zelf in actie komen. -
Jun 20, 2015 om 19:52Nieuwe regeling roetfilterEen andere reden is dat er geld uit de economie verdampt door de waardevermindering van de diesels zonder roetfilter. Dit lijkt me niet het juiste tijdstip. Daar heeft uiteindelijk iedereen last van, zelfs de mensen die niet een auto hebben.
-
Jun 20, 2015 om 19:33Nieuwe regeling roetfilter[quote=gerboe schreef op zaterdag 20 jun 2015, 18:05] Zo kun je het ook zien toch?
Nee, want de lasten komen bij een groep uit die er niets aan kunnen doen. Zoals je aangaf kiezen mensen op het moment van aanschaf. Dat doen ze meestal op budget en dus door uit te zoeken wat de kosten gaan worden met de dan actuele regelingen en wat ze me de auto willen. Dat is inclusief restwaarde over 3-4-5 jaar. Dat was ook zo bij de aanschaf van een gijs kenteken auto.
Wat bij de oldtimers speelde was dat mensen het verschil in wegenbelasting in de (LPG-) tank deden (dus meer brandstof-accijns!), omdat ze hadden uitgevonden dat dat te doen is met meestal veel gesleutel en soms echtelijke ruzie. Dus is een auto dan bijvoorbeeld 10.000 euro waard. Door een belastingregeling te veranderen is die auto opeens niets meer waard. Maar de auto moet weg want belasting is niet meer op te brengen. Ik ken een paar mensen met een oldtimer en er is iemand op die manier 8000 euro kwijt geraakt. Daar kun je niets tegen doen, het is gewoon weg. Dat is toch om gek van te worden. En dat allemaal omdat een paar handige jongens met auto's uit Duitsland de bpm voor een groot deel ontliepen. Verander de bpm-regel dan door bij import de diesel-bpm anders te berekenen, dan pak je de oorzaak aan. En dan verander je het aan de poort en daar kunnen mensen wel kiezen, zoals je aangaf is dat prima en eerlijk. Mensen die eenmaal rondrijden volgens de regels draaiden er voor op. Daarvoor is het echt teveel geld.
Dit is ook zoiets. Deze nieuwe belasting wordt alleen (!)betaald door de mensen die op dit moment een diesel zonder fabriek-af roetfilter hebben. Niet door de mensen die een auto gaan kopen en iets te kiezen hebben, terwijl dat het doel zou moeten zijn, die kopen straks alleen auto's met roetfilter. De huidige eigenaren betalen deze extra wegenbelasting zelf of via extra afschrijving restwaarde bij doorverkoop. Het is dus een afgedwongen selectieve belastingverhoging die mensen raakt die bij aanschaf de actuele regels volgden.Na de doorverkoop blijven de inmiddels flink goedkopere diesels zonder filter gewoon doorrijden dus voor het milieu heeft het geen effect.
Als het echt om het milieu gaat, laat dan auto's met te hoge Co2/km gewoon niet op meer kenteken zetten. Dus inclusief de Ferrari's en Hummers. En laat het niet afkopen. -
Jun 20, 2015 om 14:40Nieuwe regeling roetfilter[quote=gerboe schreef op vrijdag 19 jun 2015, 22:52]Hallo emile123456,
Ik bedoel natuurlijk:
Samengevat: de belastingopbrengst is tijdelijk meer, maar de huidige eigenaren van de dieselauto zonder fabriek-af roetfilter betalen dit links- of rechts om en hebben geen keus. -
Jun 20, 2015 om 14:37Nieuwe regeling roetfilter[quote=gerboe schreef op vrijdag 19 jun 2015, 22:52]Hallo emile123456, sorry, maar daar snap ik niets van. Je kunt toch kiezen voor een tweedehands benzineauto of tweedehands dieselauto? Of een dito nieuwe? Zowel dunne als dikke beurzen laten zich wel of niet pakken. De keuze is aan een ieder.
Zoals ik al eerder zei, bij iedere wijziging van een beleid hebben sommige mensen voordeel en anderen misschien niet. Iedere wijziging is tijdens 'het spel', anders kun je nooit wat wijzigen.
De wegenbelasting en de BPM gaan omlaag. Wat wil je nog meer?
Je ziet het punt niet. Het gaat om de mensen die die auto op dit moment hebben en waar nog best wat restwaarde op zit. Je hebt er bijvoorbeeld 9000 euro voor betaald. Die breng je niet naar de sloop.
Als je een diesel zonder fabriek-af roetfilter hebt moet je meer belasting gaan betalen.
Wil je dat niet of kun je dat niet, dan moet je de auto gaan verkopen. Echter, dan zal in de restwaarde van de auto de extra wegenbelasting mee gaan tellen. Je kan de auto alleen met extra verlies verkopen. Als je em al kan verkopen.
De nieuwe eigenaar gaat dan ook weer de hogere wegenbelasting betalen.
In beide gevallen loopt de hogere wegenbelasting door. Maar waar komt dat geld vandaan?
Samengevat: de belastingopbrengst is meer, maar de huidige eigenaren van de dieselauto met roetfilter betalen dit links- of rechts om en hebben geen keus. Betalen moet je. Er valt niets te kiezen,want de huidige eigenaren hebben die auto gekocht op basis van de lopende regels..
Het is dan ook een tijdelijke oplossing, want mensen kopen hun auto op basis van budget. Alleen verdwijnt er geld in de vorm van restwaarde bij een deel van de autobezitters. De auto blijft gewoon doorrijden in Nederland -zonder roetfilter- dus daar heb je ook geen effect.
Alleen diesels weinig restwaarde zullen sneller total loss zijn. Die verdwijnen naar het buitenland bijvoorbeeld, omdat ze daar nog geld waard zijn. De autohandel heeft er ook niets aan, want mensen moeten eerst weer die schade inlopen voor ze iets anders kunnen kopen. En dat gaat weer ten koste van andere uitgaven die de economie moeten helpen aanzwengelen.
Ahankelijk van de verhoging van de belasting zal de schade groter of kleiner zijn. Bij de oldtimer-regeling zijn er mensen duizenden, soms meer dan 10.000 euro kwijtgeraakt. Dat kom je niet zomaar te boven. -
Jun 19, 2015 om 20:36Nieuwe regeling roetfilter[quote=gerboe schreef op vrijdag 19 jun 2015, 15:47] Het gaat niet om mensen met een 'kleine beurs' want ook die kunnen net als mensen met een 'dikke beurs' kiezen voor wel of niet dieselen..
Mensen met een kleine beurs sparen maar langzaam en kopen auto's die 5-10 jaar oud zijn. Dat zijn meestal niet de duurdere leaserijders die een mooie hybride kunnen betalen -die ze vervolgens aftrappen want ze betalen de brandstof niet zelf- maar dat niet doen omdat ze een luxere zwaardere wagen willen rijden. Krijgen de mensen me weinig geld te maken met een waardeval van hun auto, dan herstellen ze daar zeer langzaam van. En dat geld moet ergens anders worden bezuinigd...
Het gaat erom dat gedurende het 'spel' de regels worden veranderd. Dat kun je niet maken als er grotere bedragen mee gemoeid zijn. De auto is door de RDW op de weg gezet. Wil je schonere auto's stop dan met op kenteken zetten van auto's met veel uitstoot, maak er geen budgetkwestie van.
Wat de import van oude Duitse diesels betreft gaat het vooral om het mislopen van BPM ivm afschrijving en misschien ook wel wegenbelasting. Het is jammer dat de mensen die al een oldtimer hadden daar de klappen van krijgen, en op LPG nog schoon kunnen rijden ook. Ze hadden ook een importstop/stoppen met op kenteken zetten van auto's tussen de 25 en 40 jaar. Dan waren deze mensen ontzien. -
Jun 19, 2015 om 20:25Nieuwe regeling roetfilterDe ANWB heeft ooit een lijstje gemaakt van auto's die fabriek af een roetfilter hebben:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/kiezen-en-kopen/auto-roetfilters-leverbaar-346658.pdf
Daarin is te zien dat auto's zo rond 2005-2007 -dat is al weer 10 jaar geleden- roetfilter optioneel hadden en er zelfs zijn die niet eens met Roetfilter leverbaar waren.
"De Aygo en de Yaris zijn niet leverbaar met roetfilter. "
"In de Auris is er ook een 1.4 D-4D 66 kW motor, die heeft geen roetfilter."
"In de Avensis wordt de 2.2 D-4D motor met 110 kW zonder roetfilter geleverd"
"Onder andere in de Polo (1.9 TDI 96 kW) en de Sharan (1.9 TDI 85) zijn ook motoren
leverbaar die niet kunnen worden voorzien van een roetfilter."
"In de VW Caddy en de VW Fox zijn op dit moment geen dieselmotoren leverbaar die
kunnen worden voorzien van een roetfilter."
"De oude Fabia was niet met roetfilter leverbaar, bij de nieuwe Fabia (april 2007 geïntroduceerd) zijn 2 van de 3 leverbare diesels (de 1.4 TDI 51 kW niet) tegen meerprijs te voorzien van een filter. "
"Ook bij de Roomster wordt de 1.4 TDI 51 geleverd zonder filter mogelijkheid."
"Bij de Superb zijn de 1.9 TDI 85 kW en de V6 2.5 TDI 120 kW motoren niet leverbaar met roetfilter."
"Op de Megane sedan wordt de 1.5 dCi 105 (FAP) (76 kW) motor zonder roetfilter geleverd"
"Mazda 2 niet leverbaar met roetfilter (RRT)"
"De 2.0 dCi 16V 150 FAP Aut (110 kW) motor in de Scenic en Grand Scenic is alleen in
combinatie met automatische transmissie voorzien van een roetfilter."
"In de (gewone) Cherokee is geen dieselmotor met roetfilter leverbaar. "
"De 2.0 CRD 103 kW in de Compass is voorzien van een open roetfilter. Dit is een minder effectief filter dat niet aan de 5 mg/km grens voldoet en dus niet voor subsidie in aanmerking komt."
"De Kia Cee'd is geïntroduceerd met een 1.6 CRDi zonder roetfilter."
etc etc
Nu zijn dit oudere modellen, maar je moet oppassen met de RDW-gegevens als wil nagaan wat voor auto het betreft. Soms staat er dat er een roetfilter in zit, maar dat klopt niet altijd. Verder gaat het erom of de diesels fabriek-af een roetfilter hebben.
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Veelgestelde-vragen-over-kentekenregistratie.aspx
Mijn auto heeft geen roetfilter maar uit jullie gegevens blijkt dat er wel een roetfilter is geïnstalleerd. Hoe kan dat?
Met de modernste motortechnieken is het mogelijk om de roetuitstoot zonder roetfilter sterk te verminderen. Is uw auto dusdanig gebouwd dat de roetuitstoot ónder de 0,005 gram/km blijft, dan registreert de RDW voor dit voertuig wel een roetfilter.
Mijn auto heeft een roetfilter maar uit jullie gegevens blijkt dat dit niet zo is. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat bij uw auto in de fabriek wel een roetfilter is ingebouwd, maar dat uw voertuig daarmee toch nog meer dan 0,005 gram/km roetdeeltjes uitstoot. De RDW registreert in dit geval dan geen 'Affabriek roetfilter', maar 'Nee'. -
Jun 19, 2015 om 00:36Nieuwe regeling roetfilterEvengoed briljant gevonden melkkoetje; je zal maar net een diesel hebben gekocht voor een 9000 euro. Verkopen kan niet meer, want niemand wil de auto hebben, dus dan maar wegenbelasting betalen. Kan je em wel verkopen, dan met veel verlies ter kompensatie van de belastingen en gaat iemand anders die wegenbelasting betalen. Hoera voor de schatkist. De burger heeft pech en krijgt de klappen. Maar dat verlies heeft gevolgen, want voorlopig is er geen of minder geld voor andere dingen die goed voor de economie zijn.
Met milieu heeft het niets te maken, dan had je het achteraf inbouwen van een roetfilter goed gevonden.