Antwoorden gegeven door: ericdraven
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 9, 2006 om 11:28Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Hoi Jet,
Volgens mij heb ik in mijn vorige "verhaaltje" geschreven dat we ruim 5 weken die storing hebben gehad en dat ik ook op dit forum het advies heb gekregen de klacht te melden bij ww.boycot.nu ... de mensen achter deze site hebben kortere lijnen richting diverse organisaties waaronder Wanadoo. Ik heb de klacht bij boycot.nu gemeld en kreeg dezelfde dag nog een medewerkster van Wanadoo te spreken die dit keer NIET van de helpdesk was. Ik adviseer je derhalve op de één of andere manier je klacht te melden bij www.boycot.nu.
Hoe wij van ons jaar contract zijn afgekomen? In feite door rechtstreeks met die medewerkers (ik neem aan klachtenmanagement) te communiceren. Het is me zelfs een keer gelukt een doorkiesnummer van één van die lieden te pakken te krijgen, dat is dus niet hetzelfde als het nummer van de helpdesk. Helaas heb ik dit nummer niet bij me anders had je het meteen van me gekregen. Maar een goede eerste stap is boycot.nu, is echt niet verkeerd. Dat ons probleem uiteindelijk niet naar tevredenheid werd opgelost is zeker jammer maar niks meer aan te doen.
Uiteindelijk denk ik wel dat het probleem lag in een afwezig of foutief IP-adres dan wel het verkeerde modem (we hebben een Alcatel Speedtouch S510 ADSL modem ipv een Livebox); ik las elders in dit forum een melding, tevens van een Wanadoo-abonnee, die ook problemen had met zijn verbinding en die óf een fout IP-adres had gekregen (per ongeluk neem ik aan) óf alsnog het verkeerde modem heeft; weliswaar kreeg ie van Wanadoo een CD-ROM met een update voor dat modem (hebben wij nooit gekregen) maar ook dat ging niet lekker. Kortom, ik denk dat Wanadoo zelf heel goed weet wat er loos is maar dat er om de een of andere reden gewoon niks wordt ondernomen. Dankzij het contact wat we kregen met die medewerksters van Wanadoo (ene mw. Anna Rodenburg) door ingrijpen van de medewerk(st)ers van boycot.nu zijn we in onderhandeling gegaan en hebben niet alleen ons jaarcontract kunnen annuleren maar ook een vergoeding kunnen bedingen voor de geleden schade(plus restitutie van abonnementsgeld).
Dus: probeer zsm bij die club weg te komen!!! Ik herken inderdaad alles wat je schrijft over de helpdesk (zeer onkundige lieden die deze desk bemannen!!) en de mentaliteit die bij Wanadoo heerst: je kan brieven schrijven, klagen, dreigen, schelden en god-weet-wat-nog-allemaal, het helpt echt helemaal NIKS. Het enige waar we respons door kregen was: klachtenformulier invullen bij boycot.nu. Zeg dit voort, hoe meer mensen klachten indienen tegen Wanadoo, des te beter: wellicht wordt er dan eindelijk eens iets gedaan aan de mentaliteit en werkwijze van Wanadoo.
Succes, sterkte en .... go get them!!!
Hoogachtend groetend,
ericdraven
-
Dec 23, 2005 om 10:18Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Beste Wschep en anderen,
Laat me beginnen met hier heel duidelijk te maken dat Wanadoo SUCKS. Ongelooflijk! Na ruim 4 weken NOG STEEDS GEEN INTERNET! En telkens wordt de termijn van 7 werkdagen maar opnieuw ingesteld, want "KPN heeft niks met de storing gedaan...". Afschuiven noemen we dat in goed Nederlands. Waardeloos. Ik kan eenieder maar 1 ding adviseren, Wanadoo abonnee of niet: blijf er weg! De service is waardeloos, de smoezenpot enorm groot en de voortschrijdende aktie om een klant van een probleem af te helpen is onder nul. Dus Wanadoo-abonnee's die dit lezen: ik hoop en bid voor jullie dat er nooit een storing komt want dan ben je bij Wanadoo echt in de aap gelogeerd!!! Ik heb hier echt geen woorden meer voor. En reken er maar niet op dat bellen, faxen, mailen enz. enz. ook maar een zier helpt. Het enige wat enige reaktie veroorzaakt is www.boycot.nu, maar helaas, zij kunnen ook niet meer doen dan de klachten richting Wanadoo sturen (al waardeer ik de inzet van boycot.nu enorm!!).
Kortom beste mensen...een goed voornemen voor 2006: mijn Wanadoo als de pest! Als alles draait zoals het moet draaien...prima hoor. Maar laat er geen kink in de kabel komen (letterlijk of figuurlijk) want dan is Wanadoo de laatste die je zal helpen! En ALS ze al iets doen is het niet consequent, of lost het ook maar een zier op.
Ik heb er nog maar één woord voor: incompetent!!!
Ik ga er derhalve van uit dat de storing die ons nu al ruim 4 weken parten speelt dit jaar niet meer zal worden opgelost!!! ALS het al zal worden opgelost, dan mogen we van een mirakel spreken en zal ik de paus vragen of ie er een officieel wonder van wil maken.
Met vriendelijke groet en alvast prettige feestdagen en een goed en Wanadoo-loos 2006 gewenst,
ericdraven
-
Dec 5, 2005 om 17:03Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Hallo Wschep en anderen,
De laatste update van de Wanadoo-soap:
Afgelopen donderdag zo rond vieren werd ik gebeld door een techneut van Wanadoo. Of ik niet "dit-en-dat" wou proberen, i.c. het aansluiten van het ADSL-modem rechtstreeks op de telefoonaansluiting waardoor de splitter en een paar kabels worden omzeild. Helaas mocht dit niks opleveren. Hij zou het gaan overleggen met diens collega's en het zou er hoogstwaarschijnlijk op neerkomen dat we "op een andere kaart gezet zouden gaan worden, dat hielp ook bij andere klanten met hetzelfde probleem". Nog eens 7 werkdagen zou dit gaan duren....als de storing inderdaad voor of op 12 december a.s. wordt opgelost hebben we ruim 3 weken geen internet gehad.
Ik houd www.boycot.nu ook op de hoogte van deze toestanden, het enige "redelijke" wat ik nu kan doen is afwachten tot die 7 werkdagen om zijn dan wel tot het oranje knipperende lampje weer groen brandt...... als het na die 7 werkdagen nog steeds geen groen licht heeft opgeleverd dan zijn we van plan om de hele boel maar per direkt op te zeggen, jaarcontract of niet...want dan duurt het echt allemaal veel te lang.
Enfin...afwachten dus. Ik hou je/jullie op de hoogte.
Vriendelijke groeten,
ericdraven
-
Nov 29, 2005 om 10:21Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Beste wschep,
Wederom mijn dank voor je antwoord, de tip over het abonnementsgeld is eveneens een hele goeie!! Ik zal het zeker onthouden en met die mevrouw van Wanadoo (die mij afgelopen zaterdagmiddag belde) in onderhandeling treden. Ze gaf zelf al aan dat ze het, na oplossing van de storing, nog met me wou hebben over het onderwerp financien in deze situatie....dus ik denk dat dit wel goed komt.
Nu nog internet terugkrijgen...vanochtend nog steeds dat neerslachtig knipperende oranje lampje.....maar we hebben en houden moed!
Wschep, nogmaals vele malen dank voor De Gouden Tip, ik ben mijn vrienden, collegae en kennissen al aan het inlichten over de boycot.nu site.
Thanks en hopelijk kan ik gauw melden dat e.e.a. weer in de lucht is...en dit keer vanaf mijn eigen PC met ADSL-verbinding!!
Vele groeten,
ericdraven
-
Nov 28, 2005 om 07:10Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Beste wschep,
Totnutoe blijkt dit DE gouden tip te zijn! Dezelfde middag dat ik mijn klacht via boycot.nu indiende (dit was vrijdagmorgen) kreeg ik telefoon van een allervriendelijkste medewerkster van Wanadoo aan de lijn die mij voor de verandering eens belde (in contrast tot de 14 telefoontjes richting Wanadoo die wij gepleegd hebben). Ze vertelde me dat ze de poort van onze verbinding in de centrale hadden gereset en of ik mijn modem wou resetten. Dit 2x gedaan maar helaas...nog steeds een oranje knipperend lampje. Ze zei me toe dat ze KPN meteen zou inseinen om de buurtcentrale te gaan kijken want dan zou de storing daar kunnen zitten. Zou dat nu ook niet zo zijn dan was er alsnog bij Wanadoo vanalles loos en zou het onderzoek zich bij Wanadoo verder uitbreiden. Zelf ben ik systeembeheerder van beroep (!!) en heb zoiets van: als het bij Wanadoo is nagekeken en de verbindingen zijn daar allemaal correct dan zou de fout ergens tussen Wanadoo en ons modem moeten zitten. Dus bij KPN-hardware. Maar goed, dat is mijn conclusie.
De Wanadoo-dame zou me uiterlijk woensdag terugbellen en als alles achter de rug is zou er ook gekeken worden naar het maandelijkse abonnementsgeld dat natuurlijk, door de uitval van de verbinding, niet geheel betaald zal gaan worden...dit in overleg met Wanadoo.
Kortom ,wschep, totnutoe gebeurt er in elk geval meer dan in de week ervoor toen we zelf nog probeerden door te dringen in het bolwerk genaamd Wanadoo....een echt Gouden Tip! Van het vervolg c.q. de oplossing stuur ik weer bericht, maar in elk geval alvast heel veel dank!!!! Het virtuele bloemetje komt als e.e.a. weer draait wat zou moeten draaien....;-)
Vele groeten en tot de volgende update,
ericdraven
-
Nov 25, 2005 om 07:03Wanadoo zegt veel maar doet niks...
Beste eschep,
Dit is zonder meer de beste tip die ik hieromtrent ooit heb gekregen! Ik ga het zometeen meteen proberen en zal zeker reageren als het inderdaad heeft geholpen! In elk geval hartelijk dank voor je moeite en de tip, je hoort van me (inclusief een virtueel bloemetje als het heeft geholpen)!!!
Vele malen dank,
ericdraven
-
Nov 24, 2005 om 14:08opzeggen wanadoo
Hoi Waja,
Als je naar het internetproviders-forum van deze site gaat zie je dat ik exact hetzelfde probleem heb als je vriendin. Ook wij (mijn vriendin en ik) zitten sinds eind vorige week zonder internet, ook van Wanadoo (Family abonnement). Ik hoop dat iemand me kan beantwoorden wat er mogelijk mis is c.q. een oplossing heeft.
Succes ermee,
ericdraven