Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: fbtowebcare
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 5, 2018 om 20:49Zonnepanelen en verzekeringBeste Michel de Wild,
Ik begrijp dat je op onduidelijkheid stuit zodra je dieper de voorwaarden induikt. Ik help je namens FBTO graag verder.
Zonnepanelen in de tuin of op het dak zijn standaard meeverzekerd op de opstalverzekering
Heb je een koopwoning? Dan is schade aan je zonnepanelen verzekerd op je opstalverzekering (FBTO Woonhuisverzekering). Een zonnepaneel/collector moet altijd vastgezet of verzwaard en door middel van leidingen verbonden zijn met het woonhuis. Ze zijn verzekerd tegen dezelfde voorwaarden als het woonhuis op het risico-adres, dus tegen risico´s van brand, storm, bliksem, hagel, diefstal, etc.
De complete dekking van onze woonhuisverzekering: https://www.fbto.nl/documenten/Polisvoorwaarden_Woonhuisverzekering.pdf
Schade aan zonnepanelen kan ook verzekerd zijn via je inboedelverzekering
Heb je een huurwoning, koopappartement of een woning die is verzekerd via een Vereniging van Eigenaren? Dan kan je bij FBTO geen opstalverzekering afsluiten. De dekking aan schade aan je zonnepanelen valt dan onder de FBTO Inboedelverzekering. Dan wordt de schade geregeld via Eigenaarsbelang. Let op: bij FBTO valt Eigenaarsbelang standaard tot € 15.000,-. Een hoger verzekerd bedrag is niet mogelijk.
De complete dekking van onze inboedelverzekering lees je hier: https://www.fbto.nl/documenten/Polisvoorwaarden_Inboedelverzekering.pdf
Onze glasverzekering dekt geen schade aan je zonnepanelen omdat dit al via de opstal- of inboedelverzekering is geregeld. De glasverzekering is een aanvullende module op onze opstal- of inboedelverzekering.
Hopelijk helpt dit je verder met je zoektocht :)
Dolf
FBTO Webcare -
Oct 6, 2016 om 10:39Ggn incasso buro
Beste CDI,
Ik kan je dan verder alleen als tip meegeven een officiele klacht te sturen naar het incassobureau. Probeer hierin zo duidelijk mogelijk met betaalbewijzen aan te geven hoe het verloop geweest is. Dan kunnen ze het voor je uitzoeken.
Succes!
FBTO Webcare
-
Oct 4, 2016 om 15:53Ggn incasso buro
Goedemiddag CDI,
Ik ken je verhaal niet, maar wil graag voor je uitzoeken waar het over gaat.
Stuur je je verhaal, bewijzen en gegevens per e-mail naar fbto.webcare@achmea.nl?
Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.
FBTO Webcare
-
Jun 25, 2014 om 13:30klopt de premie autoverzekering?Beste ccvdk,
Ik snap dat het nu wel erg rauw op je dak valt!
Het klopt dat je na 1 schade zakt naar -2. Hier kunt je dat ook weer terugvinden: http://bit.ly/FBTOschadevrijejaren
Zoals Tijger01 ook al schreef, je mag de schade ook weer aan ons terug betalen. Dat mag binnen een jaar na schadedatum. Bel daarvoor even met de afdeling schaderegeling. Het telefoonnummer is 058-2345806.
Heb je de schade aan ons terugbetaald? Dan herstellen we je schadevrije jaren, alsof er nooit iets gebeurd is!
Hartelijke groet,
Jelle -
Feb 21, 2014 om 16:47fbto oplichting[quote=generix666 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:31][quote=fbtowebcare schreef op donderdag 6 feb 2014, 15:46]Beste generix666,
Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.
Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.
Hartelijke groet,
FBTO Webcare
hallo
eigenlijk best geinig om dit lezen.
omdat ik dit bericht namelijk al 100de keren gezien heb.
op diverse andere site op diverse andere melding nu moet ik toe geven er zaten gevallen tussen dat ik zei van nee fbto heb hier gelijk in maar ook zeker gevallen waarbij dit niet was.
wat mij opval is dat de texten in de mail van webcare gewoon standaard zijn een bestandje op een pc-tje en re-senden maar jongens.
maar lezen jullie ook wat er staat en een gedeelte uit uw text wat u schreef (of nou ja dat bestandje wat stuur)
"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"
en:
"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"
o ja en:
"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."
dit zijn al 3 fouten regels in uw text, omdat dit niet het geval is ik leg uit
we hebben menselijke factoren
deze factoren kunnen zijn:
horen en luisteren of beide.
lezen of begrijpend lezen.
de laatste "lezen of begrijpend lezen."
gaat hier dus mis u lees wel iets maar u snap er niks van dus stuurt u mij dat bestandje met standaard text.
en klaar is de medewerker die deze text plaatsten.
ik lees wel:
en geef antwoord:
U zegt:
"Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald"
Ik zeg:
Dit helemaal niet waar is ik dit kan aantonen dmv afschriften dat alle maanden de premie bedragen netjes betaald zijn.
En jullie de assurantie belasting verrekent hebben met een premie van de nog komende maand .
Uw fout!
Wij hebben het goede kenmerk bij de betaling vermeld.
volgende:
U zegt:
"Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend"
Ik zeg:
Dit is ook niet waar ik heb 3 klachten ingediend 2x 1e graads en 1 x 2e graads de andere afdeling zoals u zelf ook weet hebben jullie twee afdelingen voor klachten de 1e en de 2e.
volgende:
U Zegt:
"Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken."
Dit klopt ook al weer niet.
Ik vind het knap dat u op 6 feb 2014 al weet dat de klacht afdeling van fbto besloten heb om mijn geen verklaring wam 34 af te geven.
Terwijl ik tot op de dag van van daag geen ENKEL bericht hiervan ontvangen heb vanaf mijn melddatum. (ik heb het over een mail of brief terug)
dan de laatste fout in uw mail
"Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl."
Dit is dus die 2e afdeling en heb daar inmiddels 3 meldingen gemaakt waarvan de 3e de oplossende was.
nu zet ik neer wat u verkeerd gezonden heeft naar mij.
Dit is:
e generix666,
Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.
Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.
Alles dus na beste generix666 en tussen fbto webcare.
omdat mijn zaak is opgelost ga ik hier niet te veel over uitweiden!
maar wil u dan wel nog wat vragen stellen en ben benieuwd naar het antwoord?
1 heeft u alles gelezen in mijn texte na :
Gebruikersnaam:
generix666
Level:
Datum:
woensdag 5 feb 2014, 20:04
Categorie:
Auto & Vervoer - Overig
Antwoorden:
14
Trefwoorden:
oplichting, fbto, wam 34 ?
2 maandag ligd er een wam 34 door mijn brievenbus, hoe verklaard u dat ik mijn premie niet betaald heeft.?
3 ik heb u nu gewezen op een grote fout in uw standaard mail gaan jullie hier iets mee doen.?
4 Waarom vind de fbto het zo moelijk fouten te erkennnen?
ik hoop oprect op een ander antwoord dan een standaard mail!
Hi Generix666,
Ik ga hier graag even op in. Wij schrijven alle reacties helemaal zelf. Wij hebben hier geen tekstblokken voor. Nou kan het natuurlijk wel erg zakelijk over komen. Wij kiezen hier wel eens voor als het gaat om een klacht.
Nu is er in jouw geval voor gekozen om te kijken naar de menselijke factor. Daardoor zijn we afgestapt van ons eerste standpunt. Het klopt dus dat dit elkaar tegen spreekt!
Wij hebben geen moeite om fouten te erkennen. Het is wel zo, dat wij ons moeten houden aan erg strenge regels. Die ons opgelegd worden door de RDW. Alleen bij hoge uitzondering stappen we hier vanaf, zoals in jouw geval.
Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vragen.
Hartelijke groet,
FBTO Webcare -
Feb 6, 2014 om 15:46fbto oplichtingBeste generix666,
Uw verzoek om een artikel 34-verklaring is bij ons bekend. U heeft hiervoor een klacht ingediend. Onze klachtenafdeling heeft besloten om geen artikel 34-verklaring te verstrekken. Uw autoverzekering was namelijk opgeschort omdat de premie niet op tijd was betaald.
Bent u niet tevreden over de afhandeling? Of over het antwoord dat u kreeg? Dan kunt u de klacht nog een keer voorleggen. Dat doet u bij de afdeling Klachtenmanagement. Stuur dan een gemotiveerde e-mail naar klachtenmanagement@fbto.nl.
Hartelijke groet,
FBTO Webcare -
Dec 14, 2012 om 14:39getouwtrek tussen zorgverzekeraar en apotheekHallo Harriëtte Daniels,
Wij hebben nog geen e-mail van je ontvangen. We willen graag wat voor je uitzoeken. Stuur je die nog?
Met vriendelijke groet,
Arjan
FBTO Webcare -
Dec 11, 2012 om 15:10getouwtrek tussen zorgverzekeraar en apotheekHallo Harriëtte Daniels,
We willen dit graag voor je uitzoeken. Is het mogelijk om alle gegevens naar ons te mailen? Je kan dit sturen naar: fbto.webcare@achmea.nl
Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Marijke
FBTO Webcare -
May 25, 2011 om 15:14Geen garantie op niet zelf aangerichte schadeBeste Crispy,
Ik vind het heel vervelend dat je laptop stuk is.
Afhankelijk van de dekking van de inboedelverzekering vindt er wel of niet een uitkering plaats.
In artikel 3 van de inboedelvoorwaarden van de FBTO staat vermeld wat er wel en niet verzekerd is onder de inboedelverzekering.
In het geval van je laptop vindt er geen vergoeding plaats vanuit de inboedelverzekering.
Wanneer de laptop nog in de garantieperiode zit kan je eventueel de rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Daarnaast is het misschien een tip om een laptopverzekering af te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Lies
FBTO Webcare