Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: franksanders
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 19, 2012 om 17:18BoeterenteBeste Sybren,
Onze werkwijze is nagenoeg op no cure no pay basis.
KIFID is een instantie voor consumenten/particulieren en kunnen om die reden alleen al niets doen als het om een zakelijke relatie gaat, zoals in dit geval.
Ik respecteer je keuze, je kunt altijd contact met me opnemen, ook als je geen gebruik maakt van onze diensten. Ik zal je graag van advies voorzien als je besluit deze zaak zelfstandig op te pakken.
Vrgr,
Frank -
Nov 19, 2012 om 15:10Boeterente
Beste Sybren en Esvi
Boeterente.nl is zeker een commercieel bedrijf, maar wel één dat ontstaan is vanuit een ideaal: de (financiële) wereld moet transparanter worden en klanten moeten als klanten behandeld worden. Alleen al op het gebied van boeterente is daar nog een hoop te doen.
Wij hebben gekozen voor een verdienmodel dat aansluit bij onze idealen: wij geloven in transparantie en vinden dat zakelijke relaties evenwichtig,respectvol en gecommiteerd moeten zijn. Een puur op ‘no cure no pay’ basis werken toont weinig commitment en is niet evenwichtig en respectvol. Ter gedeeltelijke dekking van administratieve kosten, vragen wij bij het aangaan van een relatie een eenmalige bijdrage van € 250,-. Daarop maken wij geen uitzonderingen. Wij zijn overtuigd van onze kennis en maken per dossier, vooruitlopend op eventuele inkomsten, veel meer kosten dan € 250,-. Ik hoop dat deze uitleg er voor zorgt dat jullie ons business model beter begrijpen.
Voor de goede orde, boeterente.nl gaat geen rechtszaken aan in individuele dossiers, wij komen puur door bemiddeling tot het gewenste resultaat. Indien er geen overeenstemming wordt bereikt en onze klant is met ons overtuigd van zijn gelijk, dan verwijzen wij door naar een op dit gebied gespecialiseerde advocaat.
Een derde inschakelen voor herberekening van betaalde boeterente is altijd verstandig. Let er daarbij wel op dat dit tijd en geld kost. De hercalculatie van boeterente.nl is gratis en door een accountant gevalideerd. Met de diverse banken waar wij mee spreken is er nooit discussie over ons rekenmodel, maar wel over de gehanteerde rentepercentages. Wij zijn op dit specialistische gebied de grootste onafhankelijke expert.
Ik heb natuurlijk alle respect voor jullie keuze en standpunt en hoop dat het alsnog lukt om de teveel betaalde boeterente bij jullie bank ter sprake te brengen. Als er behoefte bestaat aan advies, neem dan gerust contact met mij op, ik beantwoord graag vrijblijvend jullie vragen.
Succes en ik hoor graag hoe het verder gaat!
Frank Sanders -
Nov 18, 2012 om 15:10BoeterenteBeste Esvi en Sybrand,
Ook als je al betaald hebt, kan er nog terug gevraagd worden. Vijf jaar lang zelfs. Laten we rechtstreeks contact met elkaar opnemen om dat te overleggen. Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie n.a.w. gegevens te mailen naar info@boeterente.nl, dan neem ik van de week contact met jullie op.
Vriendelijke groet,
Frank -
Nov 15, 2012 om 15:10BoeterenteBeste Sybren,
Ik begrijp je verontwaardiging en gezien het aantal reacties sta je niet alleen. In feite betaal je bij aflossing een boeterente inclusief de rentemarge over de resterende looptijd van de afgeloste lening. Daarnaast kan de bank het afgeloste bedrag gebruiken om weer uit te lenen en zo wordt er dus dubbele winst gemaakt! Dat is inderdaad geen vergoeding voor geleden verlies, maar verrijking ten koste van de klant, jij in dit geval.
De mensen van boeterente.nl houden zich bezig met dit soort gevallen en zijn in gesprek met alle banken in Nederland. Op boeterente.nl kun je gratis je boeterente herberekenen. Kijk maar eens wat het eigenlijk zou moeten zijn. Als het verschil de moeite waard is zullen we je graag helpen, het is ons ook een doorn in het oog!
Vrgr, Frank