Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: franswu
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 10, 2009 om 16:23AH Brand bierBelangrijker dan het recht hebben op een appeltaartje vind ik het wijdverbreide gebruik van psychologische prijzen als €4,99 en €3,99 etc. Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd om deze vorm van consumentenmisleiding (die slechts gericht is op omzetverhoging) aan de schandpaal te nagelen? Je treft het overal aan: in supermarkten, in de autobranche, huizenhandel, restaurants etc. Ik noem het misleiding omdat het hierbij nooit om de juiste prijs gaat. Psychologische prijzen zijn altijd leugenachtig. Men zou zich er eigenlijk diep voor moeten schamen. Vele consumenten trappen er nog steeds in. Daarom worden dergelijke prijzen ook gehandhaafd. Ik zou deze vorm van pricing graag eens zien getoets aan de Nieuwe afdeling Boek 6 titel 3 BW: Oneerlijke Handelspraktijken