Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: fritsh
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 21, 2014 om 01:16Ingebrekestelling Bol.com?Nou goed nieuws, bol.com heeft mij bericht dat de bonnen alsnog aan mijn account worden gekoppeld en te gebruiken zijn. Verder inhoudelijk niets en dat wil ik toch wel graag weten. Meteen de klantenservice gebeld maar daar kon me uiteraard verder niets verteld worden... Nu dus weer wachten op bericht van het hoofdkantoor.
Inmiddels is het toestel wat ik wilde niet meer leverbaar dus heb ik alsnog pech gehad. Niet erg netjes als je bekijkt dat het er een week geleden nog wel was. Een vervangend exemplaar is 150,- duurder. Dan had ik het initieel meteen in de winkel kunnen kopen dus. Hier uiteraard een mail over verstuurd.
Verkoper is sinds een week weer actief op marktplaats onder net een andere naam en dat is ook gemeld. Verder heb ik alle gegevens van de verkoper, naam, e-mail en dergelijke. Mag ik die hier gewoon posten of is dat tegen de privacywetgeving in.
Ik wil nu toch graag weten wat er precies aan de hand was! Frustrerend. Ik hou jullie op de hoogte! -
Jul 16, 2014 om 19:35Ingebrekestelling Bol.com?Volgens mij ben ik nog degene die is opgelicht tot nu toe. Ik ben naar het huisadres geweest wat op de bon stond om met de verkoper te praten aangezien deze weer niet reageert en hier kreeg ik te horen dat de desbetreffende persoon niet meer woonachtig is en of ik zijn torenhoge stapel met rekeningen mee kon nemen wanneer ik hem weer zou treffen.
Van thuiswinkel hoor ik verder niets vandaar dat ik alle zeilen bij zet. Ik weet niet wat de verkoper precies gedaan heeft. Maar ik snap ook niet dat bol.com mij niet verder kan of wil helpen. Ik word gewoonweg genegeerd. -
Jul 14, 2014 om 20:58Ingebrekestelling Bol.com?Ik heb inmiddels een kopie. Ook heb ik het origineel gezien. De verkoper probeert overal munt uit te slaan en wilde deze bon aan mij verkopen voor een redelijk hoog bedrag maar daar ben ik niet ingetrapt. Na een goed gesprek en het betalen van een kop koffie van mijn kant mocht ik deze dus kopieren.
Nu nog een reactie van bol.com. Morgen heb ik telefonisch contact met de consumentenbond. -
Jul 14, 2014 om 20:36Ingebrekestelling Bol.com?Daar ben ik weer na alles te hebben laten bezinken. Na veelvuldig contact met de verkoper wilde deze in eerste instantie een geldbedrag voor de originele bon. Dit heb ik uiteindelijk niet gegeven en na lang geklets heeft de beste man mij ook uitgelegd hoe hij aan de bonnen kwam;
Hij besteld deze op zijn eigen account wanneer hij krap bij kas zit en verkoopt ze dan via de universiteit of marktplaats. Hij had geen geld meer totdat zijn salaris/uitkering binnen zou komen en dan is hij tot die tijd voorzien. Uit schaamte wilde hij dit eerst niet mededelen. Verkoper werkt dus goed mee.
Van bol.com krijg ik nu al meer dan 10 dagen geen reactie meer op al mijn mails wat ik dus erg vreemd vind. De cadeaubonnen zijn nog steeds zichtbaar en actief in mijn account. Buiten het feit dat bol.com gezegd heeft dat de bonnen frauduleus verkregen zijn maar verder niet weten hoe heb ik niets meer gehoord.
Zelf stellen ze binnen vijf werkdagen te reageren wat inmiddels voor meerdere mailtjes verlopen is. Ook bij een bestelling waarbij ik een gedeelte met ideal heb betaald heb ik nu het bedrag nog steeds niet teruggestort. Deze betaling vond plaats op 1 juli. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij bol.com maar het is een chaos lijkt het.
Van de politie, rechtsbijstand en het juridisch loket wordt medegedeeld dat bol.com openheid van zaken moet geven of uit moet betalen.
Dan zijn jullie ook weer op de hoogte!
Groeten -
Jul 10, 2014 om 16:48Ingebrekestelling Bol.com?Uiteraard heb ik gevraagd om een kopie van de aankoopbon of het origineel aangezien ik ook wel zeer nieuwsgierig ben wat dat precies in zal houden. Zojuist ontving ik een schrijven dat hij zijn best zal doen om mij hier van het weekend van te voorzien...
Een aankoopbewijs van een faillissement; ik hoop niet dat hij met een zelf geklad papiertje aankomt als hij al met iets komt, maar wel met een mooi officiële bon van een bedrijf oid.
We zijn hier om elkaar te helpen wimmi, als je graag wilt mopperen of chagrijnig wilt zijn is dit niet het juiste forum voor je. -
Jul 9, 2014 om 17:01Ingebrekestelling Bol.com?Van de verkoper bericht gehad dat hij zelfs de aankoopbon heeft. Van Bol.com verder helemaal niets meer vernomen en de politie zegt dat ik moet wachten op antwoord van bol.com. Ondertussen zit ik nog in de penarie! Wat een gedoe.
-
Jul 7, 2014 om 19:43Ingebrekestelling Bol.com?Van thuiswinkel buiten het standaard bericht verder nog niets, dus daar wacht ik op.
-
Jul 7, 2014 om 19:32Ingebrekestelling Bol.com?Hallo Wimmi,
Toen ik enkele jaren geleden in een studentenhuis woonachtig was werd er wel eens post ontvreemd. Een huisgenootje liet haar ouders dus wel eens een cadeaubon op hun eigen adres bestellen tevens met een boodschap, van verschillende webwinkels om bij een verjaardag te geven. Deze kan je gewoon op je eigen adres bestellen. Dus als ú beter had gelezen en had gezien dat ik het meerdere keren over fysieke bonnen had in plaats van digitale dan had u zelf ook kunnen zien dat dit mogelijk is.
En dat heb ik vorige week gedaan tijger, misschien moet ik maar even in mijn spam box gaan kijken!!!
Bedankt voor de tip!
P.S.
Verkoper wilde oorspronkelijk 90% van de marktwaarde maar dankzij lang aandringen kreeg ik het voor bovenstaand bedrag. -
Jul 7, 2014 om 12:28Ingebrekestelling Bol.com?Hallo mededenkers, na een turbulent voetbalweekend en correspondentie met de verkoper én bij de politie langs geweest te zijn sta ik er het volgende voor;
Ik had de verkoper afgelopen vrijdag officieel 72 uur ingebrekestelling toegezegd, in dat tijdsbestek wil ik mijn geld terug of ik zou aangifte doen en ik heb veel van zijn gegevens.
Van het één op het andere moment kreeg ik een reactie, wel wat laconiek en denigrerend maar uiteindelijk gaf hij te kennen dat hij nogal boos was van de hoeveelheid mail die ik hem gestuurd had. Ik weet dus niet of hij nu reageerde vanwege de angst voor de politie of iets anders.
Na een aantal keer heen en weer mailen geeft hij aan dat hij de bonnen met familie gewoon besteld op zijn eigen huisadres en hier zelfs een bon van heeft...
Als dit het geval is; en bol.com geeft inmiddels aan dat de bonnen frauduleus zijn, echter kunnen ze niet aangeven hoe en wat dan klopt er iets niet.
Ik heb alle mailtjes uitgeprint van bol.com en de verkoper en ben richting het politiebureau gegaan waar ik de situatie uit heb gelegd. De vriendelijke dame achter de balie gaf te kennen dat ik beter bol.com om duidelijkheid kon vragen wat er precies mis is met de bonnen dat ze dat aan moeten tonen anders doe ik straks aangifte tegen de verkoper terwijl er sprake is van een misverstand.
De verkoper is een aparte snuiter en ik weet niet goed wat ik van deze persoon moet denken, maar ook dat bol.com niet wilt vertellen wat er precies aan de hand is.
Zucht... -
Jul 5, 2014 om 12:21Ingebrekestelling Bol.com?En nu kijk ik zojuist weer op mijn bol.com account en zijn de bonnen inclusief waarde op miraculeuze wijze weer teruggeplaatst... Vaag dit, en tevens frustrerend!