Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: fruitmand
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 12, 2012 om 09:59verandering in vergoeding orthodontist De FrieslandHallo allemaal,
Een paar dagen na het versturen van de aangetekende brief werd ik gebeld door een mevrouw van De Friesland (die had ik al eerder gesproken. En voor ik op het verloop van het gesprek inga: tijdens het gesprek bleek dat zij deze discussie hadden gelezen (werd mij eerst voorzichtig gevraagd).
Daarom eerst mijn bericht aan hen: Lieve mensen van De Friesland; prima dat jullie hier of waar dan ook meelezen, zeker als dat positieve gevolgen heeft voor de klantenservice.
Maar dan ook een tip van mijn kant: laat de verantwoordelijke persoon contact opnemen: de teamleider, een lid van de klachtencommissie (die ontvangstbevestiging stuurt) of wie dan ook, niet de dame die ik toevallig aan de lijn kreeg toen ik de klantenservice belde, wél de eindverantwoordelijke. En op jullie verzoek om op dit forum te laten weten hoe het afgelopen is, zie hieronder.
Dan nu inhoudelijk: ze gaan toch het verschil betalen.
Omdat dit blijkbaar administratief erg ingewikkeld is, kan het tot eind juli duren voor het bijgeschreven wordt. Ik ben benieuwd of ik nog een schriftelijke bevestiging krijg van de toezegging uit het telefoongesprek, waar dat ook instaat én een inhoudelijke reactie.
Alles bij elkaar houd ik toch een vervelende nasmaak over: bellen heeft geen zin gehad, een mail sturen met verzoek om coulance ook niet.
Terwijl op de site (http://www.defriesland.nl/consumenten/vergoedingen/overzicht-vergoedingen/vrije-prijzen-mondzorg.aspx) toch echt staat dat ze dat wel doen....
Een aangetekende brief, maar vooral een discussie hier, maakt dan weer wel uit. Ik zal het maar zien als reflectief leerproces voor mijzelf én voor hen... -
Jun 4, 2012 om 10:32verandering in vergoeding orthodontist De FrieslandBedankt voor alle reakties. Ik ga een brief sturen aan De Friesland, zoals hiervoor ook gesuggereerd. Met daarin ook de melding dat ik de ombudsman ga inschakelen als dit niet correct wordt opgelost.
Met behulp van jullie teksten, dat wel :-). Ik vind het vaak moeilijk om zulke dingen goed te verwoorden.
groet,
fruitmand -
Jun 2, 2012 om 09:49verandering in vergoeding orthodontist De FrieslandHallo,
Bedankt voor jullie reakties. Ik ga er zeker meer mee doen! Vandaag kreeg ik een kopie van de brief die mijn orthodontist kreeg. Hierin staat o.a. "Achmea heeft haar vergoedingenbeleid per 1 mei veranderd. De wijzigingen gaan met terugwerkende kracht tot 1 januari 2012 in." En ook: orthodontieprestaties: voor orthodontie laat Achmea de prestaties los en vergoedt ze 90% van de rekening tot de maximumbedragen (van de polis).
Het advies van de ortho: probeer een "hoog" iemand aan de telefoon te krijgen (van De Friesland). Ik ga ze nog een keer bellen, as maandag en komt daar niets uit ga ik een klacht indienen bij de ombudsman. Of zou ik eerst naar een geschillencommissie vd verzekeraar moeten?
groeten,
fruitmand