Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gertusje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 13, 2019 om 11:56Mag een dierenwinkel garantie weigeren op vogels besmet met bloedluis/mijt?Ik zou deze vraag graag als beantwoord willen beschouwen. De opmerkingen die ik nu nog lees doen niet veel meer terzake en beginnen persoonlijk te worden, met name over mijn gezondheid en persoonlijke situatie. Ik heb er vertrouwen in dat deze zaak opgelost gaat worden, ik dank allen voor het meedenken of niet meedenken. Ik wens u een fijne dag.
-
Jun 12, 2019 om 19:02Mag een dierenwinkel garantie weigeren op vogels besmet met bloedluis/mijt?Antwoord op diverse vragen.
Waarom heb ik de mijten zo laat ontdekt?
Ik heb na een paar dagen van aanschaf van de vogels gemerkt dat ik plotseling jeukbultjes had, daar het juist die dagen erg warm was weet ik de bultjes aan het warme weer, daar heb ik wel vaker last van gehad. Nooit gedacht aan bloedluis tot na het warme weer toen de bultjes niet verdwenen maar er nieuwe bijkwamen. Door gericht te zoeken op Google kwam ik op een link waar een vrouw ook klaagde over bultjes bij haar huisarts. Bleek dat er een nest met een dode duif vlak bij haar slaapkamerraam was, de link was snel gelegd, bloedmijt. Nest en duif werden weggehaald en mevrouw was van haar klachten af. Ik legde meteen ook een link naar de door mij aangeschafte agapornissen. Het laat ontdekken van de mijten is dus te wijten aan diverse oorzaken en ervaringen uit het verleden. De mijten hebben dus al vanaf het begin gezeten, hetgeen aannemelijk is aangezien ik na een paar dagen van binnenkomst van de vogels al bultjes had.
Hoe ik wist dat het bloedmijten waren?
Na de vorige stap, het lezen van de klacht van de vrouw met de bultjes ben ik informatie over de bloedmijt gaan verzamelen via Google. Door simpel een wit vel papier onder in de kooi te leggen (tip vanaf het internet) en toen het donker was deze zorgvuldig met een loep te onderzoeken ontdekte ik kleine rode "vlekjes" en daar ik een microscoop bezit (relikwie uit mijn jeugd) heb ik dat vlekje bekeken door de microscoop, het kon niet missen. Een beestje met acht poten welke precies overeen kwam met beschrijvingen en afbeeldingen, opgezocht via Google.
Had ik een oude of een nieuwe kooi?
Een nieuwe, tegelijkertijd aangeschaft met de vogels.
Zoals u kunt constateren is Google mijn beste vriend, wellicht ook de uwe.
Welle claimt dat de vogels twee maal per week worden gecontroleerd en dat de vogels allemaal behandeld zijn middels spray en pipetjes. Ik kan dit niet controleren dus is het een kwestie van goed geloof. Het is dan echter wel vreemd dat, áls de vogels al behandeld zijn, er toch bloedmijt verschijnt. Ik heb vandaag pipetjes van Beaphar gekocht en deze toegediend, dat leverde me een fikse knauw van mr Red op, mr Orange was wat coulanter. Tevens heb ik de kooi en de omgeving grondig gereinigd met een handstoomreiniger. Op de verpakking van het goedje staat dat het tot 20 dagen werkzaam is dus als ze al behandeld waren zou een nieuwe besmetting geen kans hebben gehad. De claim van Welle faalt hier dus.
Een verdere update:
Ik heb een mailwisseling gehad met Welle, deze wil echter tot driemaal toe) van geen garantie weten en wijst elke verantwoordelijkheid van de hand. Inmiddels heb ik ook telefonisch contact gehad met een medewerkster van het Juridisch Loket hier ter plaatse en deze wist mij te vertellen dat ik volledig in mijn recht sta wanneer ik een beroep doe op garantie. Ik heb daarop een laatste mail naar Welle verstuurd met wederom een dringend verzoek tot medewerking. Ditmaal heb ik ze wel het advies gegeven ook eens contact op te nemen met een juridisch adviseur, ik heb nog geen antwoord. Wel heb ik heden de kwestie aangekaart bij de klachtencommissie van de Consumentenbond, ik wacht op een eerste reactie.Het is inmiddels duidelijk dat Welle elke wet of regel met betrekking tot het consumentenrecht aan haar laars lapt. Daar moet een eind aan komen, dat is mijn bedoeling, ik hoop dan ook dat de klacht gegrond wordt verklaard hetgeen zeer waarschijnlijk is volgens de jurist van het Juridisch Loket, en dat Welle daaruit haar lesje leert. Ik heb recensies gelezen op Google en er zijn teveel mensen de dupe geworden van deze handelswijze, en dan met name mensen die er dieren hebben gekocht en tegen een soortgelijk probleem vochten maar nul op het rekest kregen. -
Jun 11, 2019 om 17:50Mag een dierenwinkel garantie weigeren op vogels besmet met bloedluis/mijt?Met de website van klachtkompas is iets mis, ik kan met geen mogelijkheid inloggen of een klacht plaatsen. Ik krijg steeds weer de melding: Oeps, er is iets fout gegaan. Bij klacht.nl kan het bedrijf niet gevonden worden en kan ik niet doorgaan met het plaatsen van de klacht. Het bedrijf zelf heeft geen mailadres op haar site en heeft de mogelijkheid van vragen stellen op haar facebook pagina geblokkeerd. Een recensie heb ik al op google geplaatst maar daar wordt door Welle niet op gereageerd.
-
Jun 11, 2019 om 16:41Mag een dierenwinkel garantie weigeren op vogels besmet met bloedluis/mijt?Tenormin, ik heb zelf nog geen actie ondernomen om het te bestrijden, ik heb vandaag eerst contact opgenomen met de winkel maar enig overleg en steun is daar ver te zoeken.