Antwoorden gegeven door: ghagens
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 29, 2005 om 16:56zoon heeft schuld gemaakt
een kleine aanvulling, een minderjarige mag wel een overeenkomst sluiten, als dit in het 'algemene verkeer' aanvaard wordt. dit geval valt er vrij duidelijk niet onder, erg normaal is het tenslotte niet dat een 15 jarige een eigen internet domein registreert, maar het is niet zo dat het in alle gevallen zo is dat de overeenkomt nietig is.
Groet,
Gerolf
-
Oct 22, 2005 om 11:36recht op nieuw toestel of geld terug ?
het begint al vrij simpel, er is een koopovereenkomst tussen u, en het bedrijf. dit bedrijf heeft een goedwerkend apperaat te leveren, zoniet, leveren ze een wanprestatie, en zijn dus aansprakelijk voor de schade.
dit bedrijf heeft de plicht een goed werkend product te leveren, doen ze dit niet, is het aan hun het op te lossen. gezien het na de eerste reparatie niks heeft opgelost, zou het, theoretisch gezien, mogelijk moeten zijn een ander bedrijf het te laten repareren, en de rekening naar het bedrijf waar u de telefoon gestuurd hebt te sturen, echter
ik zou het niet zover laten komen, vaak werkt het uitermate goed even naar het hoofdkantoor van deze winkel te bellen, en het probleem daar voor te leggen, of gewoon terug gaan naar de winkel, en eisen dat het per direkt opgelost wordt, omdat een reparatie ook vorige keer niet werkte.
het bedrijf leverde een wanprestatie, twee keer, u hebt het recht op een goedwerkend product, het bedrijf heeft de plicht u dit te leveren.
misschien werkt het om bij de winkel een 'aardig' iemand uit te zoeken die achter de balie staat, en het probleem duidelijk uit te leggen, en vriendelijk vragen om een snelle oplossing (het klinkt makkelijk, maar vriendelijkheid krijgt vaak een hoop gedaan).