Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gkooijman
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 5, 2012 om 16:57waterpomp priusBeste mijnheer Voorspuij,
Graag wil ik als de leverende dealer reageren op uw opmerkingen bij Kassa daar ik getipt bent door een klant dat u bovenstaand verhaal over uw waterpomp schrijft. Ik zal u uiteraard ook nog telefonisch benaderen. Volgens mij is er een misverstand. De Historie: u heb bij ons de auto gekocht in 2008. Pas op 08-04-2012 komt u voor het eerst terug voor onderhoud. wij hebben u dus niet gezien bij de voorgeschreven kleine beurd na 1 Jaar of 15000 km ook niet bij 2 jaar of 30000 km maar pas bij de 3e beurd namelijk de 45000 km. Om exact te zijn op 45673 km. Tijdens dit onderhoud heeft onze monteur. geconstatreed dat de waterpomp gezeweten heeft ( zo noemen onze techniche mensen dit ) Niks verontrustend maar zeker wel de moeite waard om dit goed in de gaten te houden, zeker als u uw onderhouds intervallen anders laat zijn als door de fabrikant voorgeschreven. Wij hebben tijdens dit onderhoud koelvloeistof bijgevuld. Koelvloeistof is rood van kleur dus indien dit zweten daadwerkelijk een lekkage word dan is dit goed te zien. Wij hebben de sporen van dit zweten uiteraard verwijderd. Met een lekkende waterpomp kunt u ernstige problemen krijgen ( warm lopen etc etc ) vandaar dat wij dit aan u moesten melden.Dit alles heeft onze receptioniste ook gedaan op voordracht van onze technichi. Wij hebben u hierbij duidelijk verteld dat vervanging nog niet nodig is tenzij de waterpomp daadwerkelijk gaat lekken. Wij zouden u namelijk nooit uit onze werkplaats laten gaan als de waterpomp gelekt zou hebben. Dit risico is veel ste groot en dan zouden wij anders geacteerd hebben.
Ik heb overigens de interne werkorder er bij gezocht en dit alles staat ook nog eens duidelijk vermeld op de werkorder. Gelukkig zo schrijft u nu verliest u geen koelvloeistof en blijf alles netje's op peil zo als het hoort.
Nu begrijp ik dat u met de klanten service van Toyota hierover contact gehad heeft. Ik zou u echter willen verzoeken indien u vragen heeft of iets niet duidelijk is contact met mij op te nemen. Wij gaan met Toyota Kooijman inderdaad voor de meer dan tevreden klant en hier hoort ook een goede communicatie bij.
Gert Kooijman
Autobedrijf Kooijman Vianen.B.V.