Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: glgriffioen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 18, 2013 om 15:00AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!Er is sinds mijn laatste post veel gezegd en gebeurd. (Negatieve-) Forum reacties te over, maar dat moet je accepteren als je met een botte bijl hakt. Redcoon heeft naar aanleiding van mijn postings contact opgenomen en uiteindelijk besloten om mij een nieuwe wasmachine uit te laten zoeken, welke ik tegen kleine bijbetaling nu thuis heb staan. Ik vind het erg jammer dat ik op deze manier mijn klacht uit heb moeten dragen, want dit is zeker niet mijn stijl. Uiteindelijk was het niet Redcoon, maar Itonia die zich er gemakkelijk met een afwijziging vanaf maakte. Ik wil bij deze de heer Gert-Jan Velders (Returns & Repairs van Redcoon) bedanken voor de minnelijke oplossing. Case closed.
-
Mar 30, 2013 om 18:34AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!@zoekster;
Zo'n optelsom had ikzelf ook al gemaakt.
350 euro was de aankoopprijs, de werkelijke restwaarde zal zo rond de
75-100 euro liggen.
Ik moet sowieso op zoek naar een ander apparaat, want nu heb ik er
1 gehuurd en dat kost ook geld.
Redcoon ziet mij nooit meer terug als klant, want ik ben misleid.
Het meest boos ben ik dat ze een garantie verkopen die zo rottig
in elkaar zit dat jij als klant bijna altijd aan het kortste eind trekt.
Recht hebben is helaas niet altijd recht halen.
Laat dit vooral een waarschuwing zijn voor anderen die dit lezen.
Want waarschijnlijk is Redcoon niet de enige webwinkel die dit flikt.
Ik ga nog wel een klacht indien bij thuiswinkel.org , ben benieuwd of daar nog
Iets zinvols uitkomt.
Bedankt voor de goede raad.
Groet Gerard. -
Mar 30, 2013 om 17:17Paypal beschermt wel de koper, verkoper kan fluiten .....@casuarisvogel;
Bij Ebay kun je in veel gevallen alleen maar met Paypal (met of zonder creditcard) betalen.
Bovendien is het niet zo dat je 1-2-3 kunt roepen dat je belazerd bent, daar moet dan wel
eerst bewijs van zijn. Onterechte claims kunnen lijden tot permanente uitsluiting van zowel Ebay als Paypal.
Ik ben zeker geen fan van Paypal, maar mijn ervaringen zijn overwegend positief
en ik heb nu al meer dan 200 Paypal transacties gedaan.
Neemt niet weg dat Paypal betalingen duurder zijn dan bankoverschrijvingen (binnen de EU).
Buiten de EU is Paypal/creditcard veel sneller en goedkoper (bankoverschrijving kost zo 10 euro en duurt soms 14 dagen)
Sinds 2006 heb ik 3x een beroep gedaan op de kopersbescherming, omdat de verkoper niet leverde. -
Mar 30, 2013 om 16:35AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!@zoekster;
Ik heb net een aanvraag ingediend bij de redactie om alle hoofdletters in kleine letters
te zetten. Had ik zelf ook wel kunnen weten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette)
Leermoment voor mij, zal ik niet meer doen.
Om op het apparaat terug te komen; volgens de reparateur is die financieel total loss, omdat het lagerkruis (de houder van het lager, waarin de trommel draait) is gebroken.
De getaxeerde reparatiekosten zijn hoger dan de aanschafwaarde (ca. 350 euro in 2008) van de wasmachine, wat in zijn ogen reparatie niet meer rechtvaardigd. Des te meer, omdat het ook om een apparaat van 4,5 jaar oud gaat.
Redcoon is mijn aanspreekpunt, zij hebben mij zowel de wasmachine als de verzekering verkocht. Die klachtenbrief heb ik al geschreven/gemaild aan Redcoon, nadat ik de afwijziging van Itonia ontving.
Dat wordt dan een klachtenbrief aan thuiswinkel.org of aan de geschillencommissie thuiswinkel.
Klopt het dat er bij de geschillencommissie Thuiswinkel 25 euro moet worden betaald? -
Mar 30, 2013 om 15:56AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!@Carola.83; dat hebben ze al gedaan, anders zou ik echt niet van dit soort berichten op fora gaan zitten posten. Ik heb afgelopen week wel 10 keer gebeld met de vraag wat en hoe. Klachten/schade formulieren ingevuld, 45 euro uitgegeven voor een schaderapport, enz.
Nee, op vrijdagmiddag iemand met een kluitje in het riet sturen dat is zeker niet onbeschoft.
En iemand een verzekering aansmeren die in 99,9% van de gevallen niet uitkeert is in jouw ogen zeker ook geen oplichting? -
Mar 30, 2013 om 15:46AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!@Carola.83; ben jij een moderator of zo?
-
Mar 30, 2013 om 15:42AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!@Zoekster; bedankt voor de gefundeerde reactie, dat wordt dan stap 2 of 3.
Persoonlijk ben ik echt helemaal klaar met Redcoon, maar als Thuiswinkel.org nog iets voor mij zou kunnen betekenen zou dat mooi zijn.
Schreeuwerig of niet, ik trek wel de aandacht met mijn topic en dat is precies wat ik wil(de).
Al zou er maar 1 lezer door mij een ander bedrijf hebben gekozen, dan voelt dat voor mij al
als een klein stukje genoegdoening.
Achteraf gezien staat er wel veel hoofdletters in mijn post (ik was witheet toen ik het schreef), is dat nog te wijzigen? -
Mar 30, 2013 om 13:38AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!Hoezo? Mag ik niet pissg zijn dan?