Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gradje72
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 29, 2011 om 20:18Simpel komt geschillencommissie uitspraak niet na!Hier nog een troosteloze ervaring met simpel.
Begin januari wordt simpel overgenomen door T-mobile.
Daardoor kunnen bestaande klanten gebruik aken van een half jaar gratis internet bundel
Ik wantrouw dit verhaal en stel de vraag aan simpel of het echt gratis is en er geen adders onder het gras zitten. Er wordt mij verzekerd dat dit niet het geval is. Op de vraag of dit automatisch wordt stopgezet na deze periode wordt mij ook dit bevestigd,. Ik hoef dus niet bang te zijn kosten waarom ik niet vraag !
Na deze periode van 6 maanden krijg ik een bericht dat mijn gratis bundel wordt beeindigd. Er wordt niet geschreven dat ik iets moet ondernemen om extra kosten te voorkomen. Echter na 6 dagen wordt mijn belplafond bereikt. Vreemd denk ik, ik heb amper gebeld. Na in te loggen zie ik dat ik ineens betaal voor het gebruik van data te weten bijna 35 euro voor 11 MB.
Simpel heeft dus gewoon alles actief gelaten, waardoor ik ineens grof betaal voor een paar lullige mB's. Dit terwijl mij verzekerd was dat het automatisch gestopt zou worden. (Dit is mij overigens destijds ook via de mail bevestigd).
Ik heb hiervoor contact gezocht met simpel, maar zij waren van mening dat ik gewoon moest betalen. Als reden zeiden ze dat mensenmoeten kunnen internetten als ze dat willen en dat ze dit dus niet zomaar kunnen stoppen !
Dat is raar , want ze kunnen wel je nummer buiten werking stellen en het automatisch activeren. Ik zeg tegen simpel als ik data bundel had gewild dan ghad ik dat wel laten weten !
Communicatie is erg moelijk daar je allen via de site kunt mailen, en je gelijk halen bij deze firma is onmogelijk op deze wijze. Om dat ik weigerde voor deze kosten op te draaien heb ik uit voorzorg de automatische incasso stopgezet.
Mijn moeder had ook det gratis abbonement voor een half jaar, en zij kreeg tot mijn verbazing een brief van simpel, waarin precies werd verteld wat ze moest ondernemen om geen extra data kosten te krijgen na het verstrijken van de internet periode. Dat vond ik vreemd ! Waarschijnlijk had Simpel al meer klachten gehad. Toenik Simpel hiermee confronteerde, besloten ze om de kosten voor het datagebrui te krediteren. Ik gaf echter aan dat ze maar een nieuw factuur moesten maken waarin dus het correcte bedrag stond, dus zonder de datakosten. Ik weet namelijk hoe lang het kan duren om geld terug te krijgen. Toen werd mij verteld dat er ook herrineringskosten verschuldigd waren en dat deze verrekend zouden worden met het openstaande bedrag.
Echter Simpel dreigt gewoon met een incassobureau en verhogen gewoon, zonder dat ze zelf iets aan de kwestie doen. Als klant sta je met de rug tegen de muur.
De manier van communiceren is zo moeizaam, waardoor betaalperiodes verstrijken en je vervolgens verhoging na vehoging krijgt. Dit moet toch niet mogelijk zijn !!
Als er een disussie is over een betaling hoef je als kant toch niet domweg maar te betalen en maar te wachten of dat je nog ooit iets terug ziet van je geld. Zeker als je in je gelijk staat !
Kan dit zomaar ?
Namens een zeer ontevreden simpel klant ! :-(