Antwoorden gegeven door: gwp
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 8, 2021 om 15:45T-mobile internet
Goedendag
Ik begrijp uw probleem niet helemaal. Op een T-Mobile Zyxel T50 router kun je gewoon portforwarding instellen. Dat wordt door heel veel mensen gebruikt (ikzelf heb er ook een paar ingesteld) en het werkt gewoon naar behoren. Tegenwoordig hoort poortforwarding eigenlijk tot de basis eigenschappen van een router.
Of u moet heel specifieke eisen hebben, maar die heeft u hier niet gegeven.
Ik zou dus zeggen: Het kan gewoon met uw Zyxel modem. Als de helpdeskmedewerker van T-Mobile het niet weet, dan vraagt u naar een collega of, beter, kijk de T-Mobile community op Internet eens door. Ongetwijfeld vindt u daar informatie of kunt u daar uw vraag kwijt.
Van slechte service bij T-Mobile is volgens mij geen sprake, hooguit trof u een helpdek medewerker die niet helemaal op de hoogte was.
Ter aanvulling: kies bij het instellen van Portforwarding voor Interface VD_internet , ETH_internet of ADSL_internet, afhankelijk van uw aansluiting (VDSL, Glas of ADSL). -
Jun 20, 2018 om 16:04Mobiele data uit toch data verbruikt bij YoufoneIn aanvulling op bovenstaande: Ook toestel gedrag kan niet worden uitgesloten. Ook al staat data uit, dan nog kan een foutje in de software tot gevolg hebben dat het toestel beetjes data verstuurd. Foutjes komen regelmatig voor, ook bij grote merken. Mij is een geval bekend van een Samsung S8 met originele software die zelfs na uitzetten van het hele toestel zijn Internet verbinding niet verbrak! (door de provider bevestigd dmv gelijktijdige netwerkmetingen). De eerst volgende reguliere softwareupdate repareerde dat. En zolang de verbinding bestaat, wordt er berekend voor elk klein beetje data dat de netwerkapparatuur passeert.....
-
Jun 20, 2018 om 14:42Mobiele data uit toch data verbruikt bij YoufoneJe gebruikt waarschijnlijk een 4G toestel. 4G kan niet zonder dataverbinding (zo is deze techniek nou eenmaal ontworpen). Data en/of roaming uitzetten heeft dan ook een beperkt effect. Het blokkeert alleen verkeer dat je toestel in of uitgaat. Maar dat is niet het hele verhaal.... De provider telt al het verkeer dat door het netwerk gaat, zowel afkomstig van je toestel (nul want je hebt data en roaming uitstaan) maar óok het verkeer dat vanaf het Internet naar je toestel wordt gestuurd. Het netwerk "is niet op de hoogte" van de data en roaming instelling van je toestel en levert dat verkeer dus gewoon netjes af aan je toestel (en telt dat verkeer ook). Je toestel gooit het vervolgens weg want je wilde het niet. Het is een illusie te denken dat als jij niets naar het Internet stuurt er ook niets terug zal komen. En de hoeveelheden die van Internet komen kunnen klein zijn, maar worden door je provider vaak naar boven afgerond en lijken daardoor altijd even groot. Maar er was dus wél verkeer en dat kost geld...... De oplossing? Zet als je geen data wilt ook ALTIJD 4G uit. 2G en 3G hebben namelijk niet die achtergrond dataverbinding nodig en stoppen dan ook helemaal met data. Voor SMS en telefoongesprekken maakt het niet uit of je op 2G of 3G zit. Je provider kan hier niets aan doen omdat het netwerk niet op de hoogte is van de data en roaming instelling die jij in je toestel maakt. Het toestel geeft dat niet door. Ook hier geldt dat dat in deze techniek nou eenmaal zo ontworpen is.
Overigens geldt ditzelfde ook als je een 4G toestel met WiFi gebruikt; ook dan blijft de achtergrond 4G dataverbinding aktief al zou je denken dat hij er niet meer zou zijn. Ook hier geldt dit niet voor 2G en 3G toestellen op WiFi. -
Sep 9, 2015 om 23:06data verbruik in het buitenlandBeste kweker
U herhaalt en bevestigt mijn "loze" stelling die u tegelijk onjuist noemt. Inderdaad kan er geen contact met Internet gemaakt worden als Mobiele Data uit staat, zoals ik ook aangaf. Geeft een toestelteller dit toch aan, dan is het het toestel dat dit foutief doet.
Ik beweer niets over uw situatie die ik niet ken, noch doe ik een uitspraak over of er een fout bij een provider ligt of bij een gebruiker. Ik stel een vraag aan de TS over waar hij zijn verbruik gezien heeft; in zijn toestel of op zijn rekening. Op uw situatie ben ik niet ingegaan en dat ben ik ook niet (meer) van plan.
Aangaande het zich onthouden van beweringen raad ik u aan een beetje aan zelfreflectie te doen en uw frustratie niet de overhand te laten nemen. Daar is op dit forum niemand mee geholpen en de TS al helemaal niet.
Of ja, ik werk niet bij Ben........ (zou wel interessant zijn overigens...)
Ik wens u een prettige avond verder! -
Sep 9, 2015 om 13:37data verbruik in het buitenlandHet is me even niet duidelijk of in deze situatie bij TS het toestel het verbruik aangeeft, ofdat het de rekening van de provider is....
Als "Mobiele Data" "Uit" staat, dan kan het toestel niet het mobiele Internet op. Ook niet om zich te melden of wat dan ook. Nog geen bit kan verstuurd of ontvangen worden. Dat heeft ook niets met international roaming te maken.
Mobiele data uitzetten is ook niet iets dat in het netwerk gebeurt, maar het gebeurt in het toestel op beslissing van de gebruiker. De thuisprovider of de roaming provider hebben hiet totaal geen invloed op. Uit is uit....!
Als het toestel, ondanks dat Mobiele Data uit staat toch het mobiele Internet op gaat, dan is dat een toestelfout. Dat is de provider niet aan te rekenen. -
Aug 6, 2014 om 15:46Nep toestelRefurbished is totaal iets anders dan nep, en daar gaat het hier over.....
Maar dit helpt natuurlijk ook niet verder, ik zal het zelf alvast zeggen. -
Aug 6, 2014 om 15:27Nep toestelIk wil de TS best wel geloven dat hij een niet volledig origineel toestel heeft op dit moment. Maar het wil er bij mij echt niet in dat T-Mobile (of welke andere grote provider dan ook) zo'n toestel levert. Om te beginnen zouden ze dan grote problemen met Apple krijgen als ze zoiets zouden doen. Blijft over dat er tussen versturen door T-Mobile en vandaag een grote wisseltruc heeft plaatsgevonden. En wie, wanneer, waar, hoe.... Tja..... Daar kom je nooit meer achter.
-
Aug 6, 2014 om 15:03Nep toestel[quote=zoekster schreef op zondag 3 aug 2014, 09:06]
klik HIER
Google ook maar eens op: T-mobile en gereviseerd.
Ik heb de link even bekeken en de google tip, maar je komt uit bij problemen van twee jaar geleden en ouder. De enige recente die ik zag was netjes en tot tevredenheid afgehandeld. Ik geef toe, ik heb geen tientallen hits gelezen, maar deze verwijzingen helpen in het huidige geval niet veel verder. -
Mar 21, 2014 om 16:36Geen bereik in huis met T-mobileWegens wanprestatie?? Welke wanprestatie? Bereik binnenshuis wordt nooit gegarandeerd en als je vrijwel nergens bereik hebt terwijl miljoenen om jou heen geen problemen hebben, dan is wanprestatie moeilijk vol te houden lijkt me.
-
Mar 21, 2014 om 15:11Geen bereik in huis met T-mobile@rietteke
Als je nergens verbinding hebt, vrijwel nergens binnen en vrijwel nergens buiten, dan ligt het probleem echt bij jou (je toestel) en niet bij het netwerk. Als de kwaliteit zo slecht zou zijn van het netwerk, dan zouden al die miljoenen klanten op het T-Mobile netwerk daar last van hebben. Een andere SIM helpt daar inderdaad niet bij. Op grond daarvan je abonnement opzeggen en de provider de schuld geven is dus niet terecht.