Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: helna
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 1, 2019 om 08:01Iemand beeindigd energieab, en sluit elders contract af op mijn adresIk denk niet dat dit zomaar kan.Er gebeuren meer rare dingen.Wij waren een paar dagen weg met kerst, en bij terugkomst had ABNAMRO al onze incasso's geblokkeerd en de rekeningen die we zo betaald hadden stonden in de wacht, die moesten opnieuw worden overgemaakt.
Volgens het bericht wat in het scherm kwam, hadden wij alle incasso's geblokkeerd. Er stond meer dan genoeg geld op de rekening en van blokkering onzerzijds was geen sprake.
Dit heeft heel wat moeite gekost en een persoonlijk gesprek op de bank.Hier waste men de handen in onschuld natuurlijk en zij begrepen er niets van.
Als klant kun je dat niet bewijzen, maar je draait er wel voor op . -
Sep 23, 2013 om 14:13tablet samsung galaxy note 8.0 na drie dagen display kapot/geen garantie bij dixons[quote=nine-millie schreef op maandag 16 sep 2013, 21:31]hoi,
ik had op 12-8-13 een tablet samsung galaxy note 8.0 gekocht bij dixons in oosterhout op 15-8-13 stop ik de oplaad stekker er in wil het tablet weer aan zetten zie ik zwarten strepen verticaal en horizontaal vanuit de linkse hoek komen. heb hem toen aan en uit gezet maar het bleef. toen ben ik goed gaan kijken bleek er in scheurtje/barst (niet in de bovenste glas) in te zitten die steeds groter werd. ik heb het tablet denk ik hooguit drie uur in mijn handen gehad en hij is niet gevallen, gestoten of gekneld geweest.
Ik ben de dag er na naar de winkel gegaan, maar de medewerker van dixons vertelde dat ik beter naar mijn inboedel verzekering kon gaan omdat ik daar meer kans maakte op een vergoeding. Ik heb mijn tablet vervolgens toch voor beoordeling en reparatie op gestuurd via dixons maar helaas krijg ik op 4-9-13 een rekening van 273,79 euro. met het verhaal dat ze het zagen als val en stoot schade en ik dus geen recht had op fabrieksgarantie vervolgens krijg je drie mogelijkheden. 1 ongeprepareerd retour 42,50 (op de afgifte bewijs verzending reparateur staat 39 euro?) 2 daar laten 0 euro of optie 3 repareren voor 273,79 euro. ik heb op 10-9-13 een klacht in gediend dat ik het niet eens was met de kosten maar werd binnen halve werk dag weer afgewezen. ik heb ook op 10-9-13 gevraagd naar een volledig schade rapport met foto’s, heb op 11-9-13 mail terug gehad met het bericht uw foto's worden opgevraagd. tot op heden niks binnen gehad.
ik heb op 12-9-13 verzoek in gediend of ze de kapotte onderdelen mee retour wilde zenden. ik krijg op 16-9-13 een mail terug, de kapotte onderdelen gaan retour naar Samsung. daardoor is de reparatie voor u goedkoper. Ik vind het raar dat daar niets van op papier staat of in een prijsspecificatie.
ik heb op 13-9-13 maar besloten dat ze het tablet mochten repareren omdat het simpel weg voor mijn gevoel geen zin heeft. omdat je volgens mij nooit kan aantonen of het door een fabrieksfout komt of door eigen fout. Want vanaf het begin stond het al vast bij dixons dat het mijn fout was en als resultaat van verschillende telefoon gespreken en gesprekken in de winkel word ik als leugennaar neer gezet.
Mijn vraag is eigenlijk wat kan ik doen om alsnog fabrieksgarantie te krijgen? Want ik ben er normaal mee omgegaan, de winkel medewerker had het tablet eerder in zijn handen dan ik, hij moest zo nodig in de doos kijken wat er in zat.
mag men zomaar kapotte onderdelen weggeven waar niets van weet?
Bij voorbaat dank,
Nine-millie -
Sep 23, 2013 om 14:13tablet samsung galaxy note 8.0 na drie dagen display kapot/geen garantie bij dixonsDixons probeert altijd onder gratis reparaties uit te komen. Je moet als consument op je rechten blijven staan. Bij reparatie,die je moet betalen, de kapotte onderdelen terug vragen is een van die rechten. Bovendien is fabrieksgarantie hier niet zo relevant. Je hebt een apparaat gekocht bij dixons, dan moet die winkelier het oplossen,cq bewijzen dat het jouw schuld is .Schakel je rechtsbijstand maar in, die kunnen je dat haarfijn uitleggen.