Antwoorden gegeven door: henkvann
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 27, 2010 om 20:14scheuren in aanbouwBeste snahedlo,
Als u de gehele uitbouw door de aannemer heeft laten maken is deze ook verantwoordelijk/aansprakelijk voor de kwaliteit van het gebruikte hout om het plafond te maken, zowel de balklaag alswel dan de tengels/rachels die dwars over de balken bevestigd zijn. Er zijn meerdere oorzaken voor deze scheurvorming in het plafond t.w;
1. de tengels zijn niet goed bevestigd en werken daar door,
2. de tengels en balken zijn te vochtig/nat geweest tijdens het maken van het dak,
3. Bij het gipsen zijn de naden van de stucplaten niet goed afgegaasd door de stucadoor,
4. het is te snel gedroogd dmv te hoge temperatuur en te snelle afvoer van het vocht.
De aannemer is wettelijk verplicht dit onder garantie te herstellen omdat dit binnen een half jaar gebeurd, deze zal daar zijn onderaannemer voor verantwoordelijk stellen.
Het is in de bouw vrij normaal dat bij stucwerk altijd in de hoeken krimpscheuren optreden, maar dit kan voorkomen worden door als het plafond net gesmeerd is deze met de spaan in de hoek los te snijden en na het drogen af te kitten, waardoor scheurvorming zoals u beschrijft voor komen kan worden.
Maar daarnaast is de snelheid van het droogproces ook belangrijk, dit mag niet te snel gaan om spaningen in de stuclaag te voorkomen.
Doe uw beroep op de garantie die u heeft afgesloten , het dient kosteloos hersteld te worden.
Stel wel in de brief naar de aannemer een termijn vast waar binnen deze de reparatie uitgevoerd dient te worden , daar u anders voor zijn rekening dit door een ander uit laat voeren en de kosten bij hem declareert.
met de vr gr van een uitvoerder in de bouw. -
Jul 30, 2006 om 13:14amateurwerk bij Keukenkampioen
Hallo ijsje,
Mijn eigen ervaringen met de keukenkampioen zijn heel anders geweest (in dit geval Mijdrecht).Maar goed , om te beginnen blijft de verkoopmanager hoofdelijk verantwoordelijk voor de monteur en het runnen van zijn winkel, tweede ; de controle ; toen de de monteur de schets klaar had, was het jullie verantwoording om eerst de maatvoering en opstelling van de platte grond te controleren , vóór dat je definitief je handtekening onder het contract zet. En voor ik zover weet komt de keukenkampioen zelf bij u thuis de zaak nameten , voordat de keuken in productie wordt genomen, om dit soort vergissingen te voorkomen. Want zij hebben niet veel op voorraad staan. derde : u hebt volgens het BW net als met colportage 8 dagen bedenktijd om de zaak eventueel te cancelen in geval u het financieel niet zou rond krijgen , daar de kosten af en toe wel eens uit de hand lopen door de technische aanpassingen en neit altijd te voorzien zijn. Verder hoort de keukenkampioen ook duidelijk te melden dat het aanpassen van electra, water en gas installatie door de eigenaar zelf verzorgt dienen te worden, daarvoor krijg je van de winkel een installatietekening waar alle aansluitpunten dienen te zitten voor de keuken geplaatst wordt en later afgemonteerd door de loodgieter en elektricien.Dus de verkoopmanager heeft hier enkele steken laten vallen in het begeleiden en adviseren van de klant en lijkt mij niet geschikt voor dit werk als hij iedere keer tracht er zich onderuit te wurmen voor zijn verantwoordelijkheden. Immers als je een nieuwe keuken gaat aanschaffen praten we niet over een paar euro, maar minstens over een paar duizend euro als alle kosten bij elkaar worden opgeteld. Ik hoop dat je eruit kunt komen met de keukenkampioen, maar zou minstens een gesprek met de meerdere van de verkoopmanager willen hebben. De fout ligt in het begin bij de monteur en de verkoopmanager en daarna op je eigen controle van de platte grond van je nieuwe gewenste keuken. Een monteur is nog geen tekenaar-ontwerper van keukens. Kom je er niet uit , hoop ik dat je een goede rechtsbijstand verzekering hebt, dan is de schade nog te beperken.
Met vr gr Henk vann