Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hopman46
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 20, 2012 om 11:50Samsung Galaxy s2 reparatie Solid VisionToen ik dit las moest ik gewoon reageren. Ik denk dat niemand dit kan overtreffen. Waargebeurd.
Na nog geen week de telefoon in mijn bezit te hebben, deed mijn telefoon niets meer. Hij gaf een thermometer aan, wat bij mij de indruk wekte dat hij oververhit was. Het was wel zomer, maar de afgelopen zomer was nou niet bepaald tropisch. Niks raars meegedaan, beschermhoesje bij aankoop aangeschaft en niet in contact gekomen met water. Na een week de telefoon te hebben en dan al terug moeten, ik vertrouwde de telefoon niet meer. Dus ik wilde eigenlijk een nieuwe type telefoon. Ik kijken maar op dat moment was de nieuwste iPhone nog niet uit. De medewerker van Belcompany zei tegen mij: de S2 is echt een goede telefoon. Je bent de eerste die terugkomt. Mijn vetrouwen werd weer opgekrikt, waarna ik dacht van ja dat kan. Misschien is het net deze ene telefoon. Dus ik kreeg een nieuwe Samsung S2 (mijn tweede). Serieus waar, na anderhalve week op de dag dat ik op vakantie ging, hield de tweede Galaxy S2 ermee op. Ik zat op Schiphol dus het zou 12 dagen duren voordat ik terug kon naar de winkel. Deze werd opgestuurd ter reparatie/onderzoek.
Na 2 weken kreeg ik een brief thuis gestuurd dat mijn eerste telefoon 'vochtschade in de laadconnector' had, terwijl ik dacht dat ik een nieuwe telefoon had gekregen (binnen de garantie). Echter vochstade valt niet binnen de garantie waardoor mij verzocht is de losse prijs te betalen van +/- 700 euro. Vervolgens kreeg ik ook het resultaat te horen van mijn tweede telefoon; vochtschade in de laadconnector. Daar zit je dan na anderhalve maand, moet je 700 euro betalen voor een telefoon die je niet hebt kunnen gebruiken en een kapotte telefoon.
Ik heb eens flink trammalant gevoerd daar bij Belcompany. Uiteindelijk kwamen we tot een compromis als zogenaamde service van Belcompany omdat ik al jaren trouwe klant ben van Belcompany. Zij nemen die 700,- voor hun rekening, ik zou een nieuwe Samsung Galaxy S2 krijgen en mijn kapotte zou als showmodel worden gebruikt.
Na 3 maanden mijn inmiddels derde Samsung Galaxy S2 te hebben. Kreeg ik hem niet meer opgeladen, zonder dat ik wederom iets raars mee had gedaan. Na anderhalve maand te hebben gewacht op resultaat (erg lang), kreeg ik vandaag mijn vermoedde uitslag te horen; vochtschade in de laadconnector. Je zou bijna gaan denken dat je er zelf iets raars mee doet. Na verschillende fora te hebben gelezen, komen verschillende verhalen mij bekend voor zoals; tijdens het sporten en regendruppels. Maar dit zijn allemaal smoesjes! Want vochtschade is totaal iets anders dan waterschade.
Een collega op het werk heeft gewerkt voor een telefoonmaatschappij en hij zei: het is een truc van de telefoonmaatschappij om het probleem af te doen met vochtschade. Dit valt namelijk niet onder de garantie, dus de klant kan niets maken.
Voor mij is het afwachten wat er nu gaat gebeuren. Ik laat het er niet bij zitten. Het spreekt natuurlijk niet in mijn voordeel dat ik al drie telefoons heb gehad die kapot zijn gegaan, maar anderzijds zegt dat ook weer iets over de kwaliteit van het toestel. Daarnaast wordt drie keer hetzelfde geconstateerd dat ook weer wantrouwen oproept.
Degene die in de toekomst tegen hetzelfde probleem oplopen. De aanhouder wint. Gewoon eisen stellen en het er niet bij laten zitten.
Het is echt absurd dat de consument van dit machtspelletje de dupe is. De consumentbond heeft deze week ook een campagne opgezet, want de consument moet maar betalen maar weet eigenlijk helemaal niet waarvoor. Daarnaast worden er belachelijke prijzen gevraagd mbt Internet op mobiel. Enfin, dat is weer een ander issue.
Ik wilde dit even kwijt. Te absurd voor woorden.