Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hugovdb
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 16, 2004 om 13:04essentEssent heeft hier duidelijk schuld, maar dat hebt u ook. Als u een jaar energie gebruikt zonder ervoor te betalen dan kunt u verwachten dat er een keer een rekening komt. U had dus eerder aan de bel moeten trekken bij Essent, dan was het bedrag niet zo hoog geweest. Ook bij de betalingsregeling had u eerder bij Essent moeten melden dat u geen acceptgiro's ontving. Het is echter niet zo dat Essent hier vrij uit gaat want zij zijn ook hun kant van de afbetalingsregeling niet goed nagekomen. Bel Essent op om te proberen een nieuwe betalingsregeling af te spreken. Wijs ze er daarbij op dat ook zij fout zijn geweest. Vraag de naam van degene met wie u gesproken heeft. Bevestig het telefoongesprek achteraf per brief. Mocht dit allemaal niet baten, neem dan contact op met een wetswinkel. Dit is vaak gratis totdat er echt geprocedeerd mag worden.
-
Apr 16, 2004 om 13:04Fabrieksgarantie tweede eigenaar?Het ligt in principe heel simpel. De eerste eigenaar had een contract met een wederverkoper van Peugeot, en daarmee recht op garantie. De tweede eigenaar heeft op geen enkele manier een overeenkomst met Peugeot of 1 van zijn vertegenwoordigers of wederverkopers. De 2e eigenaar kan dus geen rechten laten gelden richting Peugeot.
Ook is het niet mogelijk om de 1e eigenaar aansprakelijk te stellen, tenzij bewezen kan worden dat de 1e eigenaar een bekend gebrek verzwegen heeft. Bij een koop tussen 2 consumenten geld dat de zaken in de staat waarin ze verkeren worden overgenomen. Zonder garanties dus. -
Apr 16, 2004 om 13:03Demon internet aanpassing contract?Wat je kan proberen is ze na dat jaar voor de keus te stellen: kosteloos downgraden of opzeggen. Demon kennende zullen ze echter waarschijnlijk kiezen voor opzeggen. Technisch gesproken is Demon een zeer goede provider. Maar ze doen dingen volgens hun regels, en anders liever niet.
-
Apr 16, 2004 om 13:03Wet Kopen Op Afstand word geweigerd door winkel!Zoals de afgelopen week nogal in het nieuws geweest is voldoen veel internet winkels niet aan de wet. De eis dat de verpakking niet geopend mag zijn geld alleen voor audio- en video dragers en software. Een TFT monitor is hardware en geen software. In alle andere gevallen mag je binnen 7 dagen van de koop afzien, aangenomen dat het product niet (extra) beschadigd en daardoor onverkoopbaar is. Je staat volledig in je recht, neem zo nodig contact op met een wetswinkel. Dit is in eerste instantie gratis, pas als er geprocedeerd moet worden ga je betalen.
-
Apr 16, 2004 om 13:02Probleem met vodafone 1Vodafone heeft je eerst afgesloten. Daarmee is dus de overeenkomst tussen Vodafone en jou beeindigd. Als ze je opnieuw willen aansluiten dan is daar een nieuwe overeenkomst voor nodig (tenzij de afsluiting onterecht was, dat is hier niet het geval) en dat kan alleen met jou toestemming.
Smoesjes van 'Anders kunnen wij uw nummer niet porteren' hoef je niet te accepteren. Dat is fijn, maar daar kunnen ze jou geen additionele kosten voor in rekening brengen. Jij bent niet aansprakelijk voor technische tekortkomingen in hun systeem.
Je enige probleem is bewijsbaarheid. Probeer een kopie van de fax van de telecom winkel te krijgen, doe dit met een smoes zoals dat dit bewijs is richting Vodafone, anders geven ze hem waarschijnlijk niet. Als in deze fax inderdaad staat dat je je nummer mee wil nemen dan kan je dit gewoon aan Vodafone doorgeven en om je geld van de afgelopen twee maanden vragen. Anders is de Telecom winkel aansprakelijk, maar dat zul je moeten bewijzen. Had je iemand bij je die zich het gesprek goed herinnert? Dat helpt al enorm.
Je kunt in elk geval je betalingen aan Vodafone stop zetten. De huidige aansluiting is een initiatief van henzelf en dus een dienst waar je niet om gevraagd hebt. Iets dat iemand je ongevraagd levert hoef je nooit te betalen. Vorder ook het abonnementsgeld van de afgelopen twee maanden terug. Dat je dit betaald hebt kan je op onwetendheid en verkeerde voorlichting van de telecom winkel gooien. Dat is namelijk gewoon waar. -
Apr 16, 2004 om 13:00Geld terugvragen bij verhuizing Planet ADSLJe hebt een overeenkomst met Planet voor de levering van een dienst. Als die dienst twee maanden niet geleverd wordt door hun schuld dan hoef je hier ook niet voor te betalen. De kans dat al je brieven zoekgeraakt zijn bij TPG is erg klein. De kans dat ze zoekgeraakt zijn bij Planet is aanmerkelijk groter. Het niet goed ingesteld zijn van de router bleek niet het probleem te zijn, daar kunnen ze zich dus niet op beroepen. Stuur ze een brief en stel ze in gebreke, en vorder je twee maanden abonnementsgeld terug. Stel duidelijk dat het hun schuld was dat je niet hebt kunnen internetten. Stel ook dat ze daardoor (tijdelijk) hun overeenkomst niet nagekomen zijn en dat jij dus naar rato je tegenprestatie (de betaling van je abonnementsgeld) niet hoeft te leveren. Neem geen genoegen met verwijzingen naar algemene voorwaarden waarin dit uitgesloten wordt, een dergelijk beding is onredelijk bezwarend en vernietigbaar op grond van 6:233BW en verboden op grond van 6:236BW sub a. Als ze een dergelijk artikel uit de algemene voorwaarden aanvoeren reageer dan direct met een brief waarin je het betreffende artikel vernietigt (gebruik die exacte term ook) op grand van 6:233BW jo 6:236BW sub a. Verder zul je een lange adem moeten hebben want het zijn beroepsbureaucraten bij Planet.
-
Apr 16, 2004 om 13:00Aanbetaling???Een bedrijf mag maximaal 50% aanbetaling vragen. Dat wil zeggen u mag wel 100% aanbetalen, maar u kunt er niet toe verplicht worden. Pas bij levering hoeft u de rest te betalen. Overigens kunt u, als u de aanbetalingsregeling niet bevalt, altijd besluiten om de bestelling niet te plaatsen.
-
Apr 16, 2004 om 12:58fortis stort geld nietDe verantwoordelijkheid voor een betaling ligt bij de gene die een betaling doet. Dit is immers de opdrachtgever. Er is juridisch gesproken pas betaald als het geld op uw rekening gestort is. Stel de andere partij in gebreke. Het zoek geraakte geld is, juridisch gesproken, echt zijn probleem.
-
Apr 16, 2004 om 12:53energie premieHet belangrijkste aspect hierin is of de opdracht tot plaatsen van de kozijnen voor of na 15 oktober 2003 is gegeven. Is de opdracht voor 15 oktober 2003 gegeven en zijn de kozijnen voor 15 januari 2004 geplaatst en hebt u de aanvraag voor de energie premie ook voor 15 januari 2004 ingediend en vallen de kozijnen onder de regeling, dan hebt u recht op energie premie. Is aan 1 van deze voorwaarden niet voldaan dan hebt u geen recht op energiepremie.