Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: huub schrooten
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 2, 2015 om 22:01ZitbankAfgelopen week heb ik nog een bericht gestuurd, maar mogelijk is daar iets verkeerd gegaan.
Bij deze mijn verhaal.
Op 21 maart hebben wij bij Stoffels een gesprek gehad met de baas van de service afdeling.
Wij hebben van hem een uitleg gekregen hoe de kussens van ons bankstel waren opgebouwd.
Koudschuim met over de hele oppervlakte binnenvering en afgewerkt met darcron.
Wij kregen te horen dat wij een kwalitatief een heel goed bankstel hadden gekocht.
Volgens zeggen waren de problemen welke wij hadden, bij Stoffels nog nooit aan de orde geweest.
Wij hebben aan die meneer gevraagd of hij dan eens bij ons thuis naar het bankstel zou willen komen kijken, dan kon hij zich zelf overtuigen. Dat was volgens hem niet nodig.
Regelmatig kregen we in het gesprek te horen dat het niet nodig was geweest om Kassa en een advocaat in te schakelen. Als wij het probleem nog een keer bij Stoffels hadden aangekaart, dan had Stoffels ons een voorstel gedaan.
We hebben verder het probleem besproken. Stoffels wil voor ons de kussens ophalen, naar de fabriek brengen, stof opnieuw optrekken en bij ons thuis afleveren. Wij zullen de kussens dan minimaal 5 dagen kwijt zijn.
Dan de plooien in de rugstukken.
De rugstukken zijn opgevuld met polyether SG 30.
Volgens de meneer van Stoffels is er niets te doen aan de plooien in de rugstukken en zullen we daar mee moeten leren leven.
Wij hebben aangegeven dat wij pas tevreden zijn, als wij geen plooien meer zien.
Aan het einde van het gesprek hebben wij aangegeven dat wij het voorstel van Stoffels zullen evalueren en dan aan Stoffels onze standpunt zullen doorgeven.
gr. Huub Schrooten -
Mar 19, 2015 om 11:32ZitbankGoede morgen.
Ben er even tussen uit geweest, maar heb niet stil gezeten. In de tussentijd hebben wij diverse vergelijkbare meubelzaken bezocht, allen geven aan dat er geen plooien mogen komen, hebben wij een specialist in zake bezocht en hij geeft ook aan dat die plooien niet mogen.
Met alle gegevens van Kassa, de meubelzaken en de specialist hebben wij een advocaat ingeschakeld en samen met hem een brief opgesteld en de brief vorige week naar Stoffels verstuurd. Begin van deze week hebben we een telefoontje van Stoffels gekregen om een afspraak te maken, hij wil de zaak fatsoenlijk oplossen. Zaterdag gaan we naar Stoffels toe en horen we van hem wat zijn voorstel is om de zaak fatsoenlijk op te lossen.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.
m. vr. gr. Huub -
Jan 21, 2015 om 16:18ZitbankBeste Tenormin
Bedankt voor de reactie.
Ik kan me je verbazing best begrijpen, maar het geen wat je op de foto ziet is geen zitafdruk, maar een afdruk, waar ik de zitting en het gedeelte van de rug, met twee vingers licht heb getoucheerd.
Ik heb geen goeie foto"s van de zit- en de rugafdruk als we op de bank hebben gezeten, maar die afdrukken/plooien zijn er veel meer en grotere. Beide afdrukken/plooien blijven wel zo lang aanwezig tot dat ik het glad heb gestreken, maar komen weer zo snel als er iemand aan komt of op gaat zitten.. -
Jan 13, 2015 om 20:04ZitbankBeste Carola
Allereerst bedankt voor jouw reactie en de gegevens.
Bij deze een foto, jammer genoeg van mindere kwaliteit ,maar mogelijk krijg je toch al een idee hoe de plooien er uitzien. Indien gewenst maak ik nog enkele foto's van betere kwaliteit, maar dan moeten we even wachten.
http://i62.tinypic.com/2elwd3k.jpg -
Jan 12, 2015 om 19:15ZitbankGoede avond
Omdat Klachtenkompas Stoffels heeft gevraagd om een reactie op mijn klacht en afgelopen week de termijn verstreken was, heb ik vandaag contact gehad met klachtenkompas. Klachtenkompas had nog geen reactie van Stoffels ontvangen. Op mijn vraag hoe nu verder te gaan kreeg ik van Klachtenkompas het antwoord dat zij Stoffels niet kunnen verplichten om te reageren en als Stoffels niet reageerde zij verder voor mij niets konden doen. Ik moest dan met mijn klacht verder naar de adviesraad van de Consumentenbond. Omdat ik geen lid ben van de Consumentenbond heb ik dat ook niet kunnen doen.
Maar bij mij blijft een vraag van groot belang, als Stoffels nergens op reageert hoe moet ik dan verder gaan. Ik ben bang dat als ik Stoffels zelf een brief schrijf zo als wordt voorgesteld, waarin ik hem aansprakelijk stel zal hij ook niet zal reageren. Dus wat is dan verstandig om te doen?? -
Dec 22, 2014 om 10:55ZitbankGoede morgen
Afgelopen week heb ik de klacht ook ingediend bij klacht nl en bij klachtenkompas.
Klachtenkompas heeft daar op de leverancier Stoffels gevraagd te reageren op mijn klacht.
Hier op wil ik wachten om verdere acties aan te zetten.
Allemaal fijne dagen en hopelijk komt alles tot een goed einde.
Huub Schrooten -
Dec 16, 2014 om 11:53ZitbankBeste Zoekster
Allereerst weer bedankt voor de reactie.
Wij zijn/gaan de andere klachteninstanties aan het benaderen en gaan dan naar Stoffels.
Ik heb foto's gemaakt van de afdrukken (plooien ) in de bank, hoe kan ik jullie die foto's doen toekomen? -
Dec 16, 2014 om 11:43Zitbank[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 20:53]Het lijkt erop dat Stoffels inderdaad niet bij GC wonen is aangesloten. Dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.
1. U spreekt af met Stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. Wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt Stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. Wordt Stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.
2. U kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. U maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. In de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van Stoffels op het probleem. Vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. U eindigt uw betoog met 'Is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.
U dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/klachtenformulier.
Als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. Een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
U kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.
3. U gaat overal op forums zoals hier klagen. Radar, klacht.nl en de klachtenkompas. U zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
U kunt ook Stoffels een verwijzing geven naar dit forum. Misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
Eventueel probeert u het via de belbus. -
Dec 16, 2014 om 11:26Zitbank[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 20:53]Het lijkt erop dat Stoffels inderdaad niet bij GC wonen is aangesloten. Dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.
1. U spreekt af met Stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. Wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt Stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. Wordt Stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.
2. U kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. U maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. In de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van Stoffels op het probleem. Vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. U eindigt uw betoog met 'Is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.
U dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/klachtenformulier.
Als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. Een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
U kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.
3. U gaat overal op forums zoals hier klagen. Radar, klacht.nl en de klachtenkompas. U zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
U kunt ook Stoffels een verwijzing geven naar dit forum. Misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
Eventueel probeert u het via de belbus.
Als eerste weer hartelijk dank voor de reactie.
Wij gaan de andere klachteninstanties ook benaderen en gaan dan naar Stoffels.
Ik heb foto's gemaakt van de afdrukken, hoe kan ik jullie die doen toekomen?? -
Dec 10, 2014 om 19:18Zitbank[quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:49][quote=huub schrooten schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:25][quote=zoekster schreef op woensdag 10 dec 2014, 13:17]Voor de geschillencommissie wonen klik HIER
Lees vooral goed de brochure door over de klachtentermijn en klachtengeld.
Het voordeel van de GC wonen is dat er iemand bij u thuis komt die dan de bank gaat beoordelen.
Ik hoop dat de winkel hierbij is aangesloten.
Mocht u ongelukkigerwijs bij Seats&Sofas hebben gekocht, dan kunt u het proberen op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.
Beste zoekster
Bedankt voor je reactie.
Het is niet gekocht bij S&S maar bij een gerenommeerd bedrijf.
Wat kan ik doen als dat bedrijf niet bij de geschillencommissie is aangesloten.
Wat u dan het beste kunt doen is hier de naam van het bedrijf neerzetten om wat druk op de zaak te zetten.
Een gerenommeerd bedrijf is meestal bij de geschillencommissie aangesloten. Als het bij de CBW is aangesloten is het altijd automatisch bij de geschillencommissie wonen aangesloten.
Of heeft u de meubels bij een buitenlands bedrijf gekocht?
Nee wij hebben de bank met fauteuils zeker niet in het buitenland gekocht, maar bij een zeker niet goedkope meubelhandel Stoffels in Born (Zuid Limburg).
Maar waar kan ik naar toe gaan als Stoffels niet bij de geschillencommissie of de CBW is aangesloten??