Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: iris-in-zwolle
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 20, 2012 om 14:09Storting van een geldbedrag[quote=zwaardvis schreef op maandag 20 feb 2012, 12:35][quote=an62 schreef op maandag 20 feb 2012, 12:24]Ik weet niet of je met internetbankieren betaald heb, maar het is dan makkelijk terug te vragen (storneren). Het gaat heel eenvoudig. Ik begrijp niet dat ING dat niet doorgeeft hoe te handelen, maar bij mij is het wel gebeurt.
Als een incasso van uw Betaalrekening is afgeschreven, kunt u de ING binnen 56 dagen na afschrijving verzoeken dit incasso terug te boeken. Via Mijn ING boekt u als volgt incasso's terug:
- log in op Mijn ING;
- klik op ‘Overschrijven' achter 'Betalen';
- kies voor ‘Incasso-opdrachten' in het linker menu;
- selecteer de gewenste Betaalrekening;
- klik op het kruisje achter het betreffende incasso;
- klik in het volgende scherm op ‘Incasso terugboeken'.
Ik hoop dat het nog binnen de termijn is en dat je hier wat aan hebt, succes
Dat kan alleen bij incasso's waarbij de wederpartij de opdracht tot afboeking heeft gegeven. Dit kan niet bij overschrijvingen die je ZELF hebt gedaan cq zelf hebt ingetypt... ING internetbankieren voert zelfs een naam/nummer controle uit. -
Feb 20, 2012 om 14:08Storting van een geldbedrag[quote=zwaardvis schreef op maandag 20 feb 2012, 12:35][quote=an62 schreef op maandag 20 feb 2012, 12:24]Ik weet niet of je met internetbankieren betaald heb, maar het is dan makkelijk terug te vragen (storneren). Het gaat heel eenvoudig. Ik begrijp niet dat ING dat niet doorgeeft hoe te handelen, maar bij mij is het wel gebeurt.
Als een incasso van uw Betaalrekening is afgeschreven, kunt u de ING binnen 56 dagen na afschrijving verzoeken dit incasso terug te boeken. Via Mijn ING boekt u als volgt incasso's terug:
- log in op Mijn ING;
- klik op ‘Overschrijven' achter 'Betalen';
- kies voor ‘Incasso-opdrachten' in het linker menu;
- selecteer de gewenste Betaalrekening;
- klik op het kruisje achter het betreffende incasso;
- klik in het volgende scherm op ‘Incasso terugboeken'.
Ik hoop dat het nog binnen de termijn is en dat je hier wat aan hebt, succes
Dat kan alleen bij incasso's waarbij de wederpartij de opdracht tot afboeking heeft gegeven. Dit kan niet bij overschrijvingen die je ZELF hebt gedaan cq zelf hebt ingetypt... ING internetbankieren voert zelfs een naam/nummer controle uit.
Dat zei ik, twee minuten eerder :-). -
Feb 20, 2012 om 12:33Storting van een geldbedragBeste An62, het gaat niet om een automatische incasso maar om een overschrijving. Alleen de eerste kunnen worden gestorneerd, niet een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt. Je moet geen verkeerde informatie geven.