Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: jacjoh58
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 3, 2023 om 14:05Gemeente bepaalt door wie ik mijn huis mag laten gebruiken.Wellicht ben ik niet duidelijk geweest in mijn vraag. Mijn vraag betreft niet de beperking in mogelijkheden te verhuren maar de beperkingen in in gebruik geven. Onze volwassen kinderen gaan graag eens een lang weekend of weekje naar ons huis. Dat zou nu niet meer mogen. Kan een gemeente bepalen dat je je eigen kinderen niet in je eigen huis mag laten als je daar niet bij bent?
-
Feb 1, 2015 om 19:00Piet KlerkxDe mensen van Piet Klerkx die het meubel kwamen hangen zagen geen oplossing en hebben alles meteen weer meegenomen tijger1. Het zou ook in hun belang zijn als het alsnog opgehangen zou kunnen worden dus ga er vanuit dat dit echt onmogelijk is.
Je hebt gelijk hutch: een volgende keer (niet meer bij Piet Klerkx na deze negatieve ervaring natuurlijk) zullen we dat zeker doen. In feite hebben we daar nu de problemen niet door gekregen want de betreffende verkoper heeft ruiterlijk toegegeven dat wij hem goed geïnformeerd hadden. Het is zijn manager die weigert om het geld terug te geven.
Wij waren blij dat de verkoper na die maanden levertijd nog wist wie we waren en ook meteen zei dat we hem inderdaad de situatie duidelijk uitgelegd hadden. Als hij dat niet gedaan had was het zijn woord tegen dat van ons geweest maar gelukkig was/is hij eerlijk en is zijn geheugen goed. ;-) -
Feb 1, 2015 om 14:40Piet KlerkxDank je wel voor je reactie Hutch. Op advies van onze juridisch adviseur heb ik hen nog een laatste mail gestuurd met verwijzing naar art.7:22 BW en hen gesommeerd binnen een week alsnog de aanbetaling terug te storten en heb ik aangegeven dat we anders de kwestie ter incasso uit handen zullen geven waarbij zij buitenrechtelijke kosten en rente verschuldigd zijn. Ik ben erg benieuwd of zij tot inkeer komen maar heb er, gezien de vorige reacties van hen, weinig vertrouwen in.
Ik vind het, net als jij, ook ongelofelijk dat zo'n groot bedrijf op deze manier met zijn klanten om gaat. Ik zal er in ieder geval NOOIT meer iets kopen en adviseer anderen dat ook niet te doen. De service is er allerbelabberdst. -
Feb 1, 2015 om 00:20Piet KlerkxBeste Valerius-2,
Dat zie je toch verkeerd. Wij hebben de verkoper op de hoogte gebracht van de situatie en gevraagd of dat bij dit meubel een probleem was. Hij verzekerde ons dat dit geen enkel probleem was en dat we het meubel gerust konden kopen en dat zij zouden zorgen voor bevestiging.
De verkoper wist zich ook te herinneren dat wij het hem duidelijk uitgelegd hebben en beaamde dat. We zouden natuurlijk nooit dat meubel gekocht hebben als hij ons niet verzekerd had dat het in onze situatie op te hangen zou zijn. Ik denk dat hij er vanuit gegaan is dat de bevestigingspunten variabel waren en niet vanuit de fabriek op vaste plaatsen aangebracht worden. Wij mogen er op vertrouwen goed voorgelicht te worden dus treffen geen blaam in deze.
We hebben contact gehad met de Consumentenbond en een advocaat en beiden verzekeren ons dat we op grond van het feit dat zij niet hebben kunnen leveren wat ze toegezegd hebben (nl. een meubel dat in onze situatie op te hangen zou zijn) de koop kunnen ontbinden en recht hebben op 100% teruggave van onze aanbetaling.
Tijger1: je hebt gelijk; we hadden niet zoveel aan moeten betalen. Na de woorden van de verkoper hadden wij er alle vertrouwen in en omdat dit meubel besteld moest worden en blijkbaar dan pas gemaakt wordt, vonden wij het geen probleem. Daarin hebben we ons lesje geleerd: dat doen we nooit meer!